국내 한식당의 서비스 접점 요인이 고객감정, 고객만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 국내 거주 외국인 고객을 중심으로

논문상세정보

' 국내 한식당의 서비스 접점 요인이 고객감정, 고객만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 국내 거주 외국인 고객을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향
    김성혁 관광연구 23 4 81-99 [2009]
  • 한식에 대한 인식, 이미지, 태도, 세계화에 대한 차이분석: 일본인, 중국인, 미국인을 중심으로
    신봉규 외식경영연구 13 3 311-332 [2010]
  • 한식당에서 인지된 한국문화가 한식당 및 한국문화 이미지와 한식당 만족에 미치는 영향에 관한 연구 - 주한 외국인을 중심으로
    황진숙 한국조리학회지 16 4 64-75 [2010]
  • 한식당 이용고객의 서비스품질 평가에 관한 연구 - 삼겹살 전문점을 중심으로
    조용범 한국식생활문화학회지 20 5 538-547 [2005]
  • 한식당 서비스품질과 서비스가치에 대한 외래 관광객 반응 연구
    전인순 호텔경영학연구 16 5 185-200 [2007]
  • 패밀리레스토랑의 서비스 접점 요소가 고객의 감정적 반응 및 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    정효선 한국식생활문화학회지 25 4 456-465 [2010]
  • 외식서비스접점에서의 고객경험관리(CEM)와 지각된 감정 및 브랜드태도, 관계지향성의 구조적관계에 관한 연구
    손영재 외식경영연구 14 1 181-200 [2011]
  • 서비스접점 속성이 호텔 이미지 및 브랜드 애호도에 미치는 영향
    김홍일 호텔경영학연구 16 3 65-80 [2007]
  • 레스토랑의 물리적 환경지각이 고객 태도형성에 미치는 영향 : 감정반응의 중개역할을 중심으로
    전병길 한국식생활문화학회지 20 4 438-445 [2005]
  • 레스토랑 유형에 따른 레스토랑 서비스 인카운터 품질 평가 수준, 감정적 반응, 고객 만족 및 서비스 충성도 차이 분
    조미나 한국식생활문화학회지 21 5 524-535 [2006]
  • 국내 한식당의 서비스스케이프가 고객의 경험적 가치, 감정적 반응 및 고객 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    정효선 한국식생활문화학회지 25 1 36-46 [2010]
  • 국내 한식당의 서비스 접점 요인과 신뢰, 평가, 행동의도와의 인과관계 연구
    정효선 외식경영연구 13 2 211-232 [2010]
  • 고급 한국음식 레스토랑의 서비스 품질, 고객의 감정적 반응 및 재방문의도와의 인과관계 연구
    정효선 한국식품조리과학회지 26 2 129-137 [2010]
  • 고급 레스토랑의 물리적 환경이 고객감정반응 및 행동의도에 미치는 영향
    김태희 호텔경영학연구 17 3 71-85 [2008]
  • Zero defections: Quality comes to service
    Reichheld F Harvard Business Review 105-111 [1990]
  • Theatrical service experiences dramatic script development with employees
    Harris R International Journal of Service Industry Management 14 2 184-199 [2003]
  • The service encounter : Diagnosing Favorable and Unfavorable Incidents
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 54 1 71-84 [1990]
  • The multidimensional nature of service facilities
    Turley LW Journal of Service Marketing 6 여름 37-45 [1992]
  • The influence of store environment on quality inferences and store image
    Baker MJ Journal of the Academy of Marketing Science 22 4 328-339 [1994]
  • The influence of physical environment on service quality perception: A comparative study
    Lee YK Korean Marketing Association 13 1 61-88 [1998]
  • The influence of multiple store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions
    Baker, J. Journal of Marketing 66 2 120-141 [2002]
  • The impact of customer-to-customer interaction and customer homogeneity on customer satisfaction in tourism service—the service encounter prospective
    Wu, C. H. J. Tourism Management 28 6 1518-1528 [2007]
  • The effect the servicescape on customers’behavior intentions in leisure service settings
    Wakefield KL Journal of Service Marketing 10 6 25-61 [1996]
  • The effect of environmental perceptions on behavioral intentions through emotions: The case of upscale Restaurants
    Ryu KS Journal of Hospitality Tourism Research 31 1 56-72 [2007]
  • The Role of Emotions in Marketing
    Bagozzi. R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 27 2 184-206 [1999]
  • The American customer satisfaction index: Nature, purpose and finding
    Fornell C Journal of Marketing 60 4 7-18 [1996]
  • Technology infusion in service encounters
    Bitner, M. J Journal of the Academy of Marketing Science 28 1 138-149 [2000]
  • Study of shopping behavior based on ethnographic approach: Extended concept, variety of feelings and variety of shopping motives
    Yoo CJ Journal of Consumer Studies 5 2 45-62 [1994]
  • Structural equation modeling in practice:a review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 2 411-423 [1988]
  • Store atmosphere: an environmental psychology approach
    Donovan RJ Journal of Retailing 58 1 34-57 [1982]
  • Store atmosphere and purchasing behavior
    Donovan, R. J. Journal of Retail 70 3 283-294 [1994]
  • Servicescapes: The impact of physical surrounding on encounters: The employees
    Bitner MJ Journal of Marketing 56 2 57-71 [1992]
  • River magic: Extraordinary experience and the extended service encounter
    Arnould EJ Journal of Consumer Research 20 24-25 [1993]
  • Psychomtietric Theory. Second edition
    Nunnally JC - [1978]
  • Predictability and Personalization in the Service Encounter
    Surprenant, C. F Journal of Marketing 51 1 73-80 [1987]
  • Perceived Control and the Effects of Crowding and Consumer Choice on the Service Experience
    Hui, M. K Journal of Consumer Research 18 174-184 [1991]
  • On the relative importance of customer satisfaction and trust as determinants of customer retention and positive word of mouth
    Ranaweera C Journal of Targeting Measurement and Analysis Marketing 12 1 82-90 [2003]
  • Multivariate Data Analysis with Readings. 6th ed
    Hair JF - [2006]
  • Influence of other customers: A scale development
    Brocato ED 16 128- [2005]
  • Influence of institutional DINESERV on customer satisfaction, return intention, and word-of mouth
    Kim, W. G. International Journal of Hospitality Management 28 1 10-17 [2009]
  • Guest satisfaction and restaurant performance
    Gupta S Cornell Hotel and Restaurant and Restaurant Administration Quarterly 48 3 284-298 [2007]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Effect of experiential value on customer satisfaction with service encounter in luxuryhotel restaurant
    Wu CHJ International Journal of Hospitality Management 28 4 586-593 [2009]
  • Customers’ cognitive, emotional and actionable response to the servicescape: A test of the moderating effect of the restaurant type
    Kim WG International Journal of Hospitality Management 28 1 144-156 [2009]
  • Customer satisfaction on importance-performance on service encounter in the family restaurant
    Ko JY Journal of Hospitality and Tourism Studies 23 1 47-60 [2006]
  • Customer Satisfaction, Market Share and Profitability: Findings from Sweden
    Anderson E J Marketing 58 3 53-66 [1994]
  • Consumer loyalty: Toward an integrated conceptual framework
    Dick AS Journal of Marketing Science 22 2 99-113 [1994]
  • Consumer Behavior. 9th ed
    Blackwell RC - [2001]
  • Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An introduction to Theory and Research, Reading
    Fishbein, M. - [1975]
  • Assessing the dimensionality and structure of the consumption experience: Evaluating, feeling and satisfaction
    Mano H Journal of Consumer Research 20 451-466 [1993]
  • A model of consumer perceptions and store loyalty intention for a supermarket retailer
    Sirohi N Journal of Marketing 74 2 223-245 [1998]
  • A Study on the Menu Choice Factors and Customer Satisfaction of Korean Restaurant
    Yoo R Korea Hotel Resort Casino Association 9 2 71-87 [2010]
  • A Reexamination of the Determinants of Consumer Satisfaction
    Spreng, R. A Journal of Marketing 60 15-32 [1996]