도덕적 창의성 함양을 위한 프로젝트 수업에서 동기화에 대한 연구
-
-
저자
이정렬
-
제어번호
104475169
-
학술지명
초등도덕교육
-
권호사항
Vol.
0
No.
58
[
2017
]
-
발행처
한국초등도덕교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
1-37
-
언어
Korean
-
출판년도
2017
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
도덕적 창의성 함양을 위한 프로젝트 수업에서 동기화에 대한 연구' 의 참고문헌
-
프로젝트기반학습 입문서 : 중등교사를 위한 기준중심 프로젝트기반학습 안내서
-
-
프로젝트 수업이 대학생의 창의적 사고, 창의적 성향 및 문제해결능력 향상에 미치는 효과
정명화
교육심리연구 18 3 287-301
[2004]
-
팀 프로젝트 중심 미션 발명프로그램이창의성과 수업만족에 미치는 효과
이경화
창의력교육연구 13 3 71-90
[2013]
-
-
-
-
-
-
-
자기효능감과 인간행동:이론적 기초와 발달적 분석
-
아동의 창의성과 성격 및 지능간의 관계: 창의성검사, Holland검사, Raven검사를 중심으로
최인수
교육심리연구 19 1 135-158
[2005]
-
-
도덕적 창의성 함양을 위한 프로젝트 수업
이정렬
윤리교육연구 41 1-28
[2016]
-
도덕적 창의성 함양을 위한 도덕과 교육 방법에 관한 연구 - 중학교 도덕과를 중심으로-
이미식
중등교육연구 60 4 1205-1228
[2012]
-
도덕적 창의성 개념의 도덕 심리학적 배경에 관한 고찰
김현수
도덕윤리과교육 34 267-294
[2011]
-
도덕과교육에서 창의ㆍ인성 교육의 의미와 방향
이정렬
윤리연구 1 99 205-235
[2014]
-
-
-
-
-
고등학교 환경 수업의 환경 프로젝트 학습을 통한 창의성 변화
황유경
환경교육 27 4 534-548
[2014]
-
ow toKillCreativity
Amabile,T
HarvardBusiness Review 76 5 76-87
[1998]
-
WhereCreativityComesFrom:TheSocial Spaces of Embodied Minds
-
Vygotsky in the Classroom:Mediated Literacy Instruction and Assessment,White Plains
-
UnderstandingThoseWhoCreate
-
Toward the Psychology ofBeing
-
TheSocialPsychologyofCreativity
-
TheEducational PsychologyofCreativity
-
The Emergence of Creativity
Sawyer, K
PhilosophicalPsychology 12 4 447-469
[1999]
-
Social foundations of thought and action: A social cognitive theory
-
Self-efficacy in changing societies
-
Self-efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
Bandura.A
Psychological Review 84 2 191-215
[1977]
-
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
-
Self-Direction Learning: A Guide for Learnersand Teacher
-
Self-DeterminationTheory:A MacrotheoryofHumanMotivation,Development,and Health
Deci,E.L
CanadianPsychology 49 3 182-185
[2008]
-
Reason and Creativity in Development
-
Principles fora CulturalPsychology of Creativity
-
Pretend Play as Improvisation:Conversation in thePreschoolClassroom
-
Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning
Bandura, A.
EducationalPsychologist 28 2 117-148
[1993]
-
ParadigmsintheStudyofCreativity:IntroducingthePerspectiveofCulturalPsychology
-
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
-
Motivation to Learn: From Theory to Practice
-
MinnesotaSymposium onChildPsychology,Vol.14
-
-
Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior
-
Immunizing Children Againstthe Negative Effects of Reward
-
How to Development Student Creativity
-
How Are We Creative Together? Comparing Sociocognitive and SocioculturalAnswers
-
Handbook of Self-Regulation
-
-
GrowingupCreative:NurturingaLifetime ofCreativity
-
Flow : The Psychology of DiscoveryandInvention
-
FPSP를 활용한 과학과 프로젝트 수업이 통합창의성에 미치는 효과
박상범
교육심리연구 25 2 367-390
[2011]
-
Emergence in Sociology: Contemporary Philosophy of Mind and Some Implications for Sociological Theory
Sawyer, K
American Journal of Sociology 107 3 551-585
[2001]
-
Developing Critical Thinkers:Challenging Adults to Explore Alternative Ways of ThinkingandActing
-
CreativityinContext:UpdatetotheSocial Psychology ofCreativity
-
Creativity in education & learning
-
Creativity andDevelopment
-
ConceptualBlockbusting: A Guide to Better Ideas
-
CollaborativeLearningEnhancesCritical Thinking
Gokhale,A
JournalofTechnologyEducation 7 1 22-30
[1995]
-
-
'
도덕적 창의성 함양을 위한 프로젝트 수업에서 동기화에 대한 연구'
의 유사주제(
) 논문