발명영재를 위한 교육과정 차별화 내용과 과정

문대영 2013년
논문상세정보

' 발명영재를 위한 교육과정 차별화 내용과 과정' 의 참고문헌

  • 최신영재교육과정론
    강현석 - [2007]
  • 초·중·고등학생을 위한 발명 교육 내용 표준 개발
    최유현 한국기술교육학회지 12 1 148-168 [2012]
  • 영재교육학원론
    박성익 - [2003]
  • 영재교육과정 개발연구(Ⅰ) -초·중학교 영재교육과정 시안개발을 위한 기초연구-
    구자억 - [1999]
  • 영재교육과 재능계발
    김명숙 - [2010]
  • 발명영재의 개념 요소 고찰: 기술의 인식론적 관점에서
    문대영 한국실과교육학회지 25 3 133-153 [2012]
  • 발명영재교육 내용표준 체계의 재구조화 및 타당성
    김용익 한국실과교육학회지 25 4 281-305 [2012]
  • 발명능력 지표 개발
    정진우 한국기술교육학회지 12 1 192-212 [2012]
  • Toward a unified curriculum framework: for technology education
    Wicklein, R. C. Journal of Industrial Teacher Education 36 4 38-56 [1999]
  • The grid: A model to construct differentiated curriculum for the gifted, In System and models for developing programs of the gifted and talented
    Kaplan, S. N. 180-193 [1986]
  • Technology - A Process approach
  • Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school
    Clark, B. - [2007]
  • Examining the dimension of technology
    Custer, R. L. International Journal of Technology and Design Education 5 3 219-244 [1995]
  • Curriculum planning and instructional design for gifted learner
  • Comprehensive curriculum for gifted learner
  • Comprehensive Curriculum for Gifted Learners
  • A Quantitative Approach to Content Validity
    Lawshe, C. H. Personnel Psychology 28 4 563-575 [1975]