'
발명영재를 위한 교육과정 차별화 내용과 과정' 의 참고문헌
-
-
초·중·고등학생을 위한 발명 교육 내용 표준 개발
최유현
한국기술교육학회지 12 1 148-168
[2012]
-
-
영재교육과정 개발연구(Ⅰ) -초·중학교 영재교육과정 시안개발을 위한 기초연구-
-
-
발명영재의 개념 요소 고찰: 기술의 인식론적 관점에서
문대영
한국실과교육학회지 25 3 133-153
[2012]
-
발명영재교육 내용표준 체계의 재구조화 및 타당성
김용익
한국실과교육학회지 25 4 281-305
[2012]
-
발명능력 지표 개발
정진우
한국기술교육학회지 12 1 192-212
[2012]
-
Toward a unified curriculum framework: for technology education
-
The grid: A model to construct differentiated curriculum for the gifted, In System and models for developing programs of the gifted and talented
-
Technology - A Process approach
-
Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school
-
Examining the dimension of technology
Custer, R. L.
International Journal of Technology and Design Education 5 3 219-244
[1995]
-
Curriculum planning and instructional design for gifted learner
-
Comprehensive curriculum for gifted learner
-
Comprehensive Curriculum for Gifted Learners
-
A Quantitative Approach to Content Validity
'
발명영재를 위한 교육과정 차별화 내용과 과정'
의 유사주제(
) 논문