'
인지발달론적 가치교육의 한계와 보완적 접근 모색-도덕적 실천력 제고를 위한 방안으로-' 의 참고문헌
피해자 중심의 윤리
-[1999]
제 7차 교육과정과 수행평가 대비 현대의 사회과 교육
-[2002]
정서지능의 도덕과 교육에의 적용 방안 연구
-[2005]
원칙의 윤리에서 여성주의 윤리로
-[2004]
아동의 도덕적 정서의 발달 수치심과 죄책감
11 1 53-69[2002]
시민사회의 도덕원칙으로서 합리적 이기주의와 그 가치-도덕교육적 함의
-[1994]
도덕교육의 담론
-[1999]
공감학: 어제와 오늘
-[2004]
공감의 특성과 이타행동
-[1993]
and Moral Development Characteristics of Students Basic for elementary and Middle School Social Studies Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
-[1991]
Teaching Values in Social Studies Education-Past Practice and current trends
-[1996]
Teaching Strategies for the social studies
-[1990]
Prosocial Behavior
-[1976]
Handbook of Moral Behavior and development
-[1991]
Essays on Moral Development VolⅠ The Philosophy of Moral Development
-[1981]
Culture in Society and in Educational Practices
-[1997]
Attitude Structure and Function
-[1998]
American Journal of Sociology 84
1317-1334[1979]
Active Learning in Social Studies
-[1988]
A Measurement of emotional empathy Journal of Personality 40
525-543[1972]
'
인지발달론적 가치교육의 한계와 보완적 접근 모색-도덕적 실천력 제고를 위한 방안으로-'
의 유사주제(
) 논문