인지발달론적 가치교육의 한계와 보완적 접근 모색-도덕적 실천력 제고를 위한 방안으로-

길현주 2005년
논문상세정보

' 인지발달론적 가치교육의 한계와 보완적 접근 모색-도덕적 실천력 제고를 위한 방안으로-' 의 참고문헌

  • 피해자 중심의 윤리
    - [1999]
  • 제 7차 교육과정과 수행평가 대비 현대의 사회과 교육
    - [2002]
  • 정서지능의 도덕과 교육에의 적용 방안 연구
    - [2005]
  • 원칙의 윤리에서 여성주의 윤리로
    - [2004]
  • 아동의 도덕적 정서의 발달 수치심과 죄책감
    11 1 53-69 [2002]
  • 시민사회의 도덕원칙으로서 합리적 이기주의와 그 가치-도덕교육적 함의
    - [1994]
  • 도덕교육의 담론
    - [1999]
  • 공감학: 어제와 오늘
    - [2004]
  • 공감의 특성과 이타행동
    - [1993]
  • and Moral Development Characteristics of Students Basic for elementary and Middle School Social Studies Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
    - [1991]
  • Teaching Values in Social Studies Education-Past Practice and current trends
    - [1996]
  • Teaching Strategies for the social studies
    - [1990]
  • Prosocial Behavior
    - [1976]
  • Handbook of Moral Behavior and development
    - [1991]
  • Essays on Moral Development VolⅠ The Philosophy of Moral Development
    - [1981]
  • Culture in Society and in Educational Practices
    - [1997]
  • Attitude Structure and Function
    - [1998]
  • American Journal of Sociology 84
    1317-1334 [1979]
  • Active Learning in Social Studies
    - [1988]
  • A Measurement of emotional empathy Journal of Personality 40
    525-543 [1972]