“관광목적지 체험요소가 즐거움에 미치는 영향에 관한 연구 -서비스품질의 조절효과를 중심으로”

하동현 2012년
논문상세정보

' “관광목적지 체험요소가 즐거움에 미치는 영향에 관한 연구 -서비스품질의 조절효과를 중심으로”' 의 참고문헌

  • 패밀리 레스토랑에서의 체험마케팅이 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향
    정수연 외식경영연구 12 2 229-252 [2009]
  • 체험 요소(4Es)가 체험즐거움, 만족도, 재방문에 미치는 영향: Pine과 Gilmore의 체험경제이론(Experience Economy)을 중심으로
    박수경 광고연구 76 55-78 [2007]
  • 박사
  • 외래관광객의 체험이 기억, 환기, 서비스품질, 및 체험만족에 미치는 영향
    하동현 한국사진지리학회지 21 1 11-23 [2011]
  • 박사
  • 방한 베트남 관광객의 관광체험이 관광목적지 브랜드자산, 관계의 질, 및 충성도에 미치는 영향
    흰티낌꾹 한국사진지리학회지 21 4 205-220 [2011]
  • 대구ㆍ경북 외래 관광객의 체험이 체험의 즐거움, 체험만족 및 애호도에 미치는 영향 - Pine과 Gilmore의 체험경제이론(Experience Economy)을 중심으로 -
    하동현 관광연구 24 5 359-380 [2009]
  • 농촌관광객의 충성도와 서비스품질
    이민수 관광연구저널 21 1 411-422 [2007]
  • 관광축제 서비스품질, 즐거움과 각성 및 방문객 만족에 관한 인과관계 연구
    홍경완 관광학연구 29 3 125-144 [2005]
  • 관광객체험이 체험품질, 체험만족 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
    전귀연 관광연구 25 2 271-292 [2010]
  • Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
    Babin, B. J. Journal of Consumer Research 20 4 644-656 [1994]
  • Welcome to the experience economy
    Pine, B. J. II Harvard Business Review 76 4 97-105 [1998]
  • TheExperiential Aspects of Consumption: ConsumerFantasies, Feelings, and Fun
    Holbrook, M. B Journal of Consumer Research 9 2 132-140 [1982]
  • The theme park experience : An analysis of pleasure, arousal and satisfaction
    Bigne, J. E. Tourism Management 26 6 833-844 [2005]
  • The impact of preconsumption affect on service satisfaction
    Mattila, A. Psychology & Marketing 17 7 587-605 [2000]
  • The experience economy: Work is theatre & every business a stage
    Pine, B. J. II - [1999]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 2 31-46 [1996]
  • The Structure of value: Accounting for taste
    Mandler, G. 3-36 [1982]
  • Store environment and consumer purchase behavior: Mediating role of consumer Emotions
    Sherman, E. Psychology & Marketing 14 4 361-378 [1997]
  • Predicting Event Satisfaction by using SERVPERF and the Circumplex Model of Affect
    Graefe, Alan R 관광레저연구 16 4 7-25 [2004]
  • Personal selling and sales management: A relationship marketing perspective
    Weitz, B. A. Journal of the Academy of Marketing Science 27 2 241-254 [1999]
  • On the meaning of leisure: An investigation of some determinants of the subjective Experience
    Unger, L. S. Journal of Consumer Research 9 4 381-392 [1983]
  • Measuring Experience Economy Concepts: Tourism Applications
    Oh, H. Journal of Travel Research 46 2 119-132 [2007]
  • Experiential marketing
    Schmitt, B. Journal of Marketing Management 15 1 53-67 [1999]
  • Experiential Marketing : How to getcustomers to sense, feel, think, act and relate toyour company and brands
    Schmitt, B - [1999]
  • Effects of theatrical elements on experiential quality and loyalty intentions for theme parks
    Kao, Yie-Fang Asia Pacific Journal of Tourism Research 13 2 163-174 [2008]
  • Differentiating hospitality operations via experiences: Why selling services is not enough
    Gilmore, H. J. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 3 87-96 [2002]
  • Customer Value - A Framework for Analysis and Research
    Holbrook,M.B Advances in Consumer Research 23 1 138-142 [1996]
  • Basic dimensions for a general psychological theory
    Mehrabian, A. - [1980]
  • 4Es 이론에 따른 축제 방문객의 충성도 연구 - 보령머드축제를 중심으로 -
    송학준 관광연구 25 6 179-198 [2011]