'
교육적 기능을 고려한 토론 유형 선택의 변수' 의 참고문헌
-
토론:비판적 사고를 활용한 토론 분석과 그 응용
-
토론 대회 경험과 토론 효능감에 대한 연구-고등학교 토론 대회 소감문 분석을 중심으로-
이선영
국어교육학연구 39 403-436
[2010]
-
-
정책토론의 방법, Policy Debate Manual, Emory National Debate Institute
-
-
모든 학문과 정치의 시작, 토론:의회식 토론법으로 배우는 토론의 이해와 실제
-
마이크로 토론(Micro Debate)을 활용한 CEDA 방식 토론 교육
김평원
국어교육학연구 39 281-312
[2010]
-
-
공공 화법과 토론 교육이 의사소통 능력토론 효능감, 시민성에 미치는 효과
이준응
한국언론학보 51 1 144-171
[2007]
-
University Student Perceptions of the Efficacy of Debate Participation:An Empirical Investigation
-
The Effects of Debate Participation on Argumentativeness and Verbal Aggression
-
The Effects of CEDA and NDT Debate Training on Critical Thinking Ability
Colbert, K. R.
Journal of the American Forensic Association 23 4 194-201
[1987]
-
The Debater’s Guide, 4th ed
-
The Academic and Practical Values of Debating
-
Testing the Efficacy of a Communication Training Program to Increase Argumentativeness and Argumentative Behavior in Adolescents
-
Student Motivations for Participating in Policy or Parliamentary Debate
-
Point of Information:Practical and Theoretical Concerns in Parliamentary Debate
-
Formal Debate as a Pedagogical Tool in the College Classroom
-
Debating Values:Key Issues in Formatting an Argumentative Case
-
Counterplans:The Evolution of Negative Burdens as CEDA Makes the Transition from Value to Policy Debate
-
Competitive Debate:The Official Guide
-
CEDA 찬·반 논쟁의 커뮤니케이션 전략 연구 : 효과적인 입론, 교차 조사, 반박을 중심으로
이두원
커뮤니케이션학 연구 14 1 90-123
[2006]
-
-
Apples and Oranges? A Comparative Analysis of Adjudication in Parliamentary and CEDA/NDT Debate
-
A Descriptive Analysis of Policy Issues in Non-Policy Debate
-
A Comparative Analysis of Communicative Behavior in CEDA Lincoln-Douglas Debate and CEDA Team Debate
'
교육적 기능을 고려한 토론 유형 선택의 변수'
의 유사주제(
) 논문