자유선택활동에 대한 유아특수교사의 인식 및 운영실제에 관한 질적 연구
-
-
저자
마주리
-
제어번호
104430270
-
학술지명
유아특수교육연구
-
권호사항
Vol.
8
No.
2
[
2008
]
-
발행처
한국유아특수교육학회
-
발행처 URL
http://www.kecse.co.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
39-64
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
자유선택활동에 대한 유아특수교사의 인식 및 운영실제에 관한 질적 연구' 의 참고문헌
-
한국 초등학교의 잠재적 교육과정이 밝혀진 후 in 교사와 행정가에게 주는 시사점
김영천
교육인류학 연구 1 2 49-99
[1998]
-
통합환경의 장애 및 일반유아들의 행동 형태 및 이에 영향을 미치는 생태학적 변인에 대한 분석 in 환경-행동적 평가를 중심으로
조윤경
유아교육연구 21 2 155-184
[2002]
-
통합교육 유치원에 소속된 특수유아의 자유놀이 실제에 대한 질적 연구-자유선택활동을 중심으로-
이대균
열린유아교육연구 11 4 329-358
[2006]
-
장애유아놀이에서 성인개입의 의미와 방법
박숙영
놀이치료연구 6 1 1-10
[2002]
-
자유선택활동 시간에 대한 유치원 교사의 인식과 운영실태에 관한 연구
서민희
생활과학논집 5 1 71-77
[2001]
-
유치원 자유선택활동 시간의 교사 역할 및 역할 수행의 갈등
김수정
한국교육인류학회 7 2 137-169
[2004]
-
-
-
-
-
-
-
상징놀이를 통한 언어 중재가 발달장애우아의 표현언어에 미치는 영향
-
놀이미술치료가 발달장애유아의 사회적 행동에 미치는 효과
정정순
정서·행동장애연구 19 1 211-238
[2003]
-
-
play as a medium for learning and development in A handbook of theory and practice
-
of social and play beaviors in preschoolers with and without pervasive developmental disode
Jordan,S.P.
in Early Childhood Special Education 25 1 34-47
[2005]
-
Trasdisplinary play-based assesment
-
The relationship of parent- child interaction to the effectiveness of early interaction services for at-risk children and children with disabilities
Mahoney,G.
Topics in Early Childhood Special Education 18 1 5-17
[1998]
-
Promoting interaction during sociodramatic play in Teaching scripts to typical preschoolers and classmates with disabilities
Goldstein,H.
Journal of Applied Behavior Analysis 25 2 265-280
[1992]
-
Pretend play and pattern of cognition in Down Syndrome
Hil,P.M.
Child Development 52 1095-1118
[1981]
-
Play for children with severe and profound disabilities
Heuttig,C.
Academic Research Library 18 1 30-37
[2002]
-
Play and the mentally retarded child
-
Play and social interaction of children with disabilities at learning/activity centers in inclusive preschoo
Brown,M,
Journal of Research in Childhood Education 17 1 26-37
[2002]
-
Leisure instruction outcomes:Criterion performance,positive interaction,and acceptance by typical high school peers
Vandercook,T.
The Journal of Special Education 25 3 292-339
[1991]
-
Improving the sensivity and responsiivity of preservice teachers toward young children with disabilites
Sara E.R.
Topics in Early Children Special Education 23 3 151-163
[2003]
'
자유선택활동에 대한 유아특수교사의 인식 및 운영실제에 관한 질적 연구'
의 유사주제(
) 논문