초등 사회과 역사교육의 목적과 교실 역사수업의 실제

주웅영 2010년
논문상세정보
    • 저자 주웅영
    • 제어번호 104402212
    • 학술지명 역사교육논집
    • 권호사항 Vol. 45 No. - [ 2010 ]
    • 발행처 역사교육학회
    • 발행처 URL http://www.hisedu.co.kr/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 3-32
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 초등 사회과 역사교육의 목적과 교실 역사수업의 실제' 의 참고문헌

  • 歷史의 有用性과 歷史敎育目標
    윤세철 역사교육 87 - [2003]
  • 현장교사들의 초등사회 역사영역 교수․학습안의 구안방법과 그 성격
    주웅영 초등사회과교육 16 1 - [2004]
  • 초등 「사회」교과서 역사영역 내용분석의 함의
    주웅영 역사교육논집 29 - [2002]
  • 초등 학교 교육과정 해설(Ⅲ)-국어, 도덕, 사회-
    교육부 - [1998]
  • 초등 사회과 역사학습에서 다관점 인식활동 : 1ㆍ2차 사료의 경합하는 견해의 해결을 중심으로
    주웅영 사회과교육 47 4 5-33 [2008]
  • 초등 사회과 역사교육의 인식 문제
    주웅영 사회과교육 45 4 5-31 [2006]
  • 초등 사회과 어휘 교수의 전략 탐색
    주웅영 사회과교육연구 13 3 1-25 [2006]
  • 초․중학교에서 학생들과 조사 연구하는 역사하기
    배한극 - [2007]
  • 초․중등학교 교육과정 총론-교육과학기술부 고시 제 2009-41호
  • 제7차 교육과정의 개정과 통합교과 ≪사회≫의 설정
    주웅영 역사교육논집 25 - [1999]
  • 역사적 사고력의 하위범주와 역사학습목표의 설정방안
    崔祥勳 역사교육 73 - [2000]
  • 역사서술의 주체와 관점-역사교과서 읽기와 관련하여
    양호환 역사교육 68 - [1998]
  • 역사교육의 이론과 방법
    양호환 - [1997]
  • 역사교육의 이론 in: 역사교육의 개념과 연구영역
    양호환 - [2009]
  • 역사교육의 목적을 다시 묻는다
    梁 豪 煥 역사교육 99 1-28 [2006]
  • 역사교육의 목적과 초등학교 교사의 역사교육관
    강선주 역사교육 108 39-71 [2008]
  • 역사교육의 내용을 둘러싼 역사교육 담론의 검토
    송상헌 역사교육연구 1 79-111 [2005]
  • 역사교육에 있어서 탐구학습의 현장적용 문제
    주웅영 역사교육논집 22 - [1997]
  • 살아있는 역사 수업
    최용규 - [2009]
  • 사회과 교육과정
  • 사회과 교육과정
    교육부 - [1998]
  • 사회과 교수법과 교재연구
    최병모 - [1987]
  • 미국 초등학교 사회과 교수학습자료의 종류와 성격
    주웅영 사회과교육 44 3 47-72 [2005]
  • 교육과정 적용 가능성 검증을 위한 교실수업의 이해
    주웅영 사회과교육연구 14 1 61-86 [2007]
  • Teaching and Learning History in Elementary Schools
    Brophy, J - [1997]
  • Teaching History for the Common Good
    Barton K. C - [2004]
  • Teaching Elementary Social Studies-Principles and Applications
    Zarrillo,J.J - [2000]
  • Teaching & Learning Elementary Social Studies
    Ellis, A. K. - [2007]
  • Social Studies in Elementary Education
    Parker, W. C. - [2009]
  • Seeking history: Teaching with Primary sources in grades 4-6
    Edinger, M. - [2000]
  • Seeing the whole through social studies
    Lindquist, T. - [1995]
  • Primary Sources: Strategies for finding and using original sources
    Stockdale, K. - [1994]
  • National standards for United States History: Exploring the American Experience
  • National standards for History for grades K-4: Expanding Children's World in Time and Space
  • Meeting the Standards: Social Studies Readings for K-6 Educators : Teaching Social Studies Creatively
    Solomon, W. - [1997]
  • Meeting the Standards: Social Studies Readings for K-6 Educators
    Hass, M. E - [1997]
  • In search of America's past: learning to read history in elementary school
  • History Workshop: Reconstructing the past with elementary student
  • Historical Thinking and Other Unnatural Acts
    Wineburg,S. Phi Delta Kappen 80 - [1999]
  • Historical Empathy and Perspective Taking in the Social Studies : The Role of Empathy in the Development of Historical Understanding
    Yeager, E. A. - [2001]
  • Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning : Teaching and Learning History
    Downey, M. T. Macmillan Publishing Company - [1991]
  • Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning : Knowledge and Concept Development in Social Studies
  • Engagement in Teaching History-Theory and Practices for Middle and Secondary Teachers
    Drake, F. D - [2009]
  • Doing History-Investigation With Children in Elementary and Middle Schools
    Barton K. C. - [2005]
  • Curriculum Standards for Social Studies: Expectations of Excellence
    NCSS - [1994]
  • Bring History Alive! A Sourcebook for Teaching United States History
    Ankeney, K. - [1996]
  • A Link to the Past: Engaging Students in the Study of History
    NCSS - [2004]
  • 6차 교육과정 초․중․고 사회과 국사영역의 특징과 그 실현을 위한 전제
    주웅영 역사교육논집 19 - [1994]