초등 사회과 역사교육의 목적과 교실 역사수업의 실제
-
-
저자
주웅영
-
제어번호
104402212
-
학술지명
역사교육논집
-
권호사항
Vol.
45
No.
-
[
2010
]
-
발행처
역사교육학회
-
발행처 URL
http://www.hisedu.co.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
3-32
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
초등 사회과 역사교육의 목적과 교실 역사수업의 실제' 의 참고문헌
-
-
현장교사들의 초등사회 역사영역 교수․학습안의 구안방법과 그 성격
주웅영
초등사회과교육 16 1 -
[2004]
-
-
초등 학교 교육과정 해설(Ⅲ)-국어, 도덕, 사회-
-
초등 사회과 역사학습에서 다관점 인식활동 : 1ㆍ2차 사료의 경합하는 견해의 해결을 중심으로
주웅영
사회과교육 47 4 5-33
[2008]
-
초등 사회과 역사교육의 인식 문제
주웅영
사회과교육 45 4 5-31
[2006]
-
초등 사회과 어휘 교수의 전략 탐색
주웅영
사회과교육연구 13 3 1-25
[2006]
-
초․중학교에서 학생들과 조사 연구하는 역사하기
-
초․중등학교 교육과정 총론-교육과학기술부 고시 제 2009-41호
-
제7차 교육과정의 개정과 통합교과 ≪사회≫의 설정
-
역사적 사고력의 하위범주와 역사학습목표의 설정방안
-
역사서술의 주체와 관점-역사교과서 읽기와 관련하여
-
-
역사교육의 이론 in: 역사교육의 개념과 연구영역
-
역사교육의 목적을 다시 묻는다
梁 豪 煥
역사교육 99 1-28
[2006]
-
역사교육의 목적과 초등학교 교사의 역사교육관
강선주
역사교육 108 39-71
[2008]
-
역사교육의 내용을 둘러싼 역사교육 담론의 검토
송상헌
역사교육연구 1 79-111
[2005]
-
-
-
-
-
-
미국 초등학교 사회과 교수학습자료의 종류와 성격
주웅영
사회과교육 44 3 47-72
[2005]
-
교육과정 적용 가능성 검증을 위한 교실수업의 이해
주웅영
사회과교육연구 14 1 61-86
[2007]
-
-
-
-
-
Teaching and Learning History in Elementary Schools
-
Teaching History for the Common Good
-
Teaching Elementary Social Studies-Principles and Applications
-
Teaching & Learning Elementary Social Studies
-
Social Studies in Elementary Education
-
Seeking history: Teaching with Primary sources in grades 4-6
-
Seeing the whole through social studies
-
Primary Sources: Strategies for finding and using original sources
-
National standards for United States History: Exploring the American Experience
-
National standards for History for grades K-4: Expanding Children's World in Time and Space
-
Meeting the Standards: Social Studies Readings for K-6 Educators : Teaching Social Studies Creatively
-
Meeting the Standards: Social Studies Readings for K-6 Educators
-
In search of America's past: learning to read history in elementary school
-
History Workshop: Reconstructing the past with elementary student
-
Historical Thinking and Other Unnatural Acts
-
Historical Empathy and Perspective Taking in the Social Studies : The Role of Empathy in the Development of Historical Understanding
-
Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning : Teaching and Learning History
-
Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning : Knowledge and Concept Development in Social Studies
-
Engagement in Teaching History-Theory and Practices for Middle and Secondary Teachers
-
Doing History-Investigation With Children in Elementary and Middle Schools
-
Curriculum Standards for Social Studies: Expectations of Excellence
-
Bring History Alive! A Sourcebook for Teaching United States History
-
A Link to the Past: Engaging Students in the Study of History
-
6차 교육과정 초․중․고 사회과 국사영역의 특징과 그 실현을 위한 전제
'
초등 사회과 역사교육의 목적과 교실 역사수업의 실제'
의 유사주제(
) 논문