활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
주웅영
제어번호
104400665
학술지명
역사교육논집
권호사항
Vol.
46
No.
-
[
2011
]
발행처
역사교육학회
발행처 URL
http://www.hisedu.co.kr/
자료유형
학술저널
수록면
61-90
언어
Korean
출판년도
2011
등재정보
KCI등재
소장기관
서울대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
판매처
'
초등 사회과 역사교육과 상황인지이론' 의 참고문헌
현장교사들의 초등사회 역사영역 교수․학습안의 구안방법과 그 성격
주웅영
초등사 회과교육 16 1 -
[2004]
학습장애 학생의 비판적 사고력 교육을 위한 상황인지 접근법
초등교사의 수업기술과 역사 수업의 전문성
민윤
역사교육연구 1 201-223
[2005]
초등 학교 교육과정 해설(Ⅲ)-국어, 도덕, 사회-
초등 사회과 역사학습에서 다관점 인식활동 : 1ㆍ2차 사료의 경합하는 견해의 해결을 중심으로
주웅영
사회과교육 47 4 5-33
[2008]
초등 사회과 역사교육의 목적과 교실 역사수업의 실제
주웅영
역사교육논집 45 3-32
[2010]
초․중학교에서 학생들과 조사 연구하는 역사하기
상황화된 인지 교수방법의 학습효과에 관한 연구
상황학습이론에 의한 맥락제공수업이 학습전이와 학습태도에 미치는 효과
상황학습이론에 근거한 MMORPG형 학습시스템 지원체제 개발연구
상황학습론에 기초한 학습전이론의 비판적 고찰: 무시된 상황과 행위자의 능동성의 복원
박동섭
초등교육연구 22 1 459-489
[2009]
박사
박사
미국 초등학교 사회과 교수학습자료의 종류와 성격
주웅영
사회과교육 44 3 47-72
[2005]
멀티미디어 정착수업이 경도장애 및 비장애 고등학생의 비판적 질문에 미치는 효과
初等學校 歷史敎育의 實態 ― 역사 교실수업의 양상을 중심으로 ―
search of America's past: learning to read history in elementary school
Why Don't More History Teachers Engage Students in Interpretation
The Teaching of History in Primary Schools-Implementing the Revised National Curriculum(Third Edition)
Teaching and Learning History in Elementary Schools
Teaching History for the Common Good
Teaching Elementary Social Studies-Principles and Applications
Social Studies in Elementary Education(Thirteenth Edition)
Seeing the whole through social studies
Reforming the History Curriculum, History in the Schools:What Shall We Teach
National standards for United States History: Exploring the American Experience
National standards for History for grades K-4: Expanding Children's World in Time and Space
Meeting the Standards: Social Studies Readings for K-6 Educators
Knowledge and Concept Development in Social Studies in Handbook of Research on Social Studies Teaching and Learning
Engagement in Teaching History-Theory and Practices for Middle and Secondary Teachers
Dimensions of Adolescents' reasoning about political and Historical Issues: Ontological Switches, Developmental Processes, and Situated learning in Cognitive and Instructional Processes in History and the Social Sciences
Curriculum Standards for Social Studies: Expectations of Excellence
NCSS
NCSS Bulletin 89 -
[1994]
Contextualized Thinking in History in Cognitive and Instructional Processes in History and the Social Sciences
Bring History Alive! A Sourcebook for Teaching United States History
Authentic Intellectual Work: Common Standards for Teaching Social Studies in Social Studies Today: Research & Practice
A Link to the Past: Engaging Students in the Study of History
NCSS
NCSS Bulletin 102 -
[2004]
'
초등 사회과 역사교육과 상황인지이론'
의 유사주제(
) 논문