연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
유아교사의 전문성 개발을 위한 소고: 반성적 사고를 중심으로
이영석
이세나
2004년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이영석
이세나
참고문헌( 63)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
유아교사의 전문성 개발을 위한 소고: 반성적 사고를 ...
' 유아교사의 전문성 개발을 위한 소고: 반성적 사고를 중심으로'
의 참고문헌
현장연구의 새로운 방향에 대한 고찰:다섯 가지 유형의 현장연구 설계와 사례
5 2 83-114
[2002]
포트폴리오 평가 활용을 통한 예비교사의 유아과학 교수방법에 대한 방법에 대한 반성적 사고증진과 전문성 함양에 관한 연구
20 1 163-184
[2000]
이야기나누기에 나타난 유아교사의 실천적 지식에 대한 탐구
17 1 67-85
[1999]
유치원교육과 교사의 수업 전문성
18 1 15-43
[2001]
유치원 예비교사의 반성적 사고적용경험이 교사의 반성적 사고능력과 유아의 문제해결능력 증진에 미치는 효과
-
[1995]
유아교육의 전문화 무엇을 준비해야하는가
133-140
[1995]
유아교사의 전문성과 교사교육의 방향
121-145
[1998]
유아교사의 전문성과 교사교육방향에 대한 토론
147-153
[1998]
유아교사의 반성적 사고 및 반성적 사고수준과 교수능력
-
[2002]
유아교사를 위한 제언
-
[1992]
유아교사교육의 과제와 발전방향에 대한 토론
84-88
[1999]
유아교사교육의 과제와 발전방향 2000년대 한국유아교육의 발전방향
84-88
[1999]
유아 교사의 실천적 지식과 교사 교육의 방향
31 5 153-171
[1993]
실행연구를 통한 교육실제의 개선
17 2 381-408
[2001]
수업사례활용의 효과에 관한 예비유아교사들의 평가
22 1 105-124
[2002]
반성적사고 신장을 위한 교육실습지도
2 1 187-204
[1998]
반성적 사고조장 교수방법이 유치원 예비교사의 자기 평가와 반성적 사고에 미치는 영향
14 2 97-115
[1994]
반성적 사고와 전문가 교육
28 31-54
[2003]
반성적 사고와 유아 교사교육
16 1 175-192
[1996]
반성적 사고경험에 나타난 유아교사의 반성적 사고과정
8 2 113-133
[2003]
반성적 교육실습 프로그램에 대한 협력교사, 초임교사, 교생의 지각분석
14 3 317-345
[2001]
민주주의와 교육
-
[1978]
듀이의 교육이론에서 반성적 사고의 위상
19 145-164
[1998]
구성주의 이론에 기초한 유아과학 교육 교사연수 프로그램의 개발과 효과에 관한 연구
23 1 27-51
[2003]
교원연수의 반성과 대책
8 7-15
[1991]
교사의 수업개선을 위한 반성적 사고의 의미고찰
19 3 169-188
[2002]
교사교육을 위한 사례방법의 의의와 활용
14 215-235
[1997]
교사교육에서 포트폴리오의 개발과 활용
17 1 315-335
[2000]
과학과 예술
-
[1993]
the cornerstone of school reform Journal of Staff Development
2-7
[1994]
Written case analyses and critical reflection
12 1 25-37
[1996]
Writing to learn in teacher education
37 4 20-23
[1986]
Using the case method in teacher education The role of discussion and experience in teachers' thinking about cases
63-79
[1995]
Using reflective portfolios as a tool to teach writing to students with learning disabilities: A project for preservice teachers.
14 3 11-20
[1998]
Using reflective learning journals to improvr individual and team performance
134-139
[2002]
Using case to teach teacher'a refletion Issues and practice in inquiry oriented teacher education
130-150
[1991]
Transforming the apprentice through dialetic Journal of Teacher Education
31-35
[1989]
Thought processes underlying preschool teachers' classroom decisions
28 197-208
[1987]
The reflective practitioner and the curriculum of teacher education
17 139-150
[1991]
The initial training of primary school teachers
-
[1993]
Teaching student teachers to reflect
23-48
[1987]
Teachers' critical reflection through expert talk
47 2 110-119
[1996]
Stories of experience and narrative inquiry
2-14
[1990]
Reflective thinking among preservice elementary mathematics teachers
3 3 316-341
[1999]
Reflective educational practice from the perspective of whole theme constructivism
-851
[1995]
Promoting reflective thinking in teacher candidates: Are digital video/multimedia portfolio a useful tool
1 1427-1428
[2002]
Portfolios: A tool for reflective thinking in teacher education
12 1 63-79
[1996]
How professionals think in action
-
[1983]
Helping student teachers think about teaching Another look at Lou Journal of Teacher Education
10-19
[1990]
Guidelines for Preparation of Early Childhood Education
-
[1996]
Foundations of new reform
k wledge and teaching 1-22
[1987]
Following the developmental process of reflection in novoice teachers: Three years of investigation
47 4 288-295
[1996]
Exploring field experience through narrative and inquiry
-
[1994]
Educating the Reflective Practitioner
-
[1987]
Dispositions and portfolio development: Is there a connection
118 4 584-572
[1998]
Defining reflection: Another look at John Dewey and reflective thinking
104 4 842-866
[2002]
Context for reflecting on self as teacher and researcher Journal of Curriculum and Supervision
305-315
[1986]
Can journal wright help? Journal of Early Childhood Teacher Education
4-10
[1993]
Born to be a teacher; What am I doing in a College of Education
15 1 129-136
[2000]
Association for Supervision and Curriculum Development
-401
[1984]
Assessing reflective response in journals
25-29
[1991]
A process for personal theory building
14-16
[1991]
A conceptual framework to guide the development of teacher reflection and decision making Journal of Teacher Education
45-54
[1993]
' 유아교사의 전문성 개발을 위한 소고: 반성적 사고를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문