호텔직원의 비언어적 커뮤니케이션이 신뢰 및 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향: 서울시내 특급호텔을 중심으로

논문상세정보

' 호텔직원의 비언어적 커뮤니케이션이 신뢰 및 고객만족, 재방문의도에 미치는 영향: 서울시내 특급호텔을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔산업에서의 관계혜택이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    배상욱 관광레저연구 17 2 249-269 [2005]
  • 호텔기업의 관계혜택이 만족, 신뢰 및 고객애호도에 미치는 영향
    구정대 관광레저연구 23 1 105-120 [2011]
  • 호텔 종사원의 비언어적 의사소통과 서비스 질에 관한 연구
    김자랑 [2008]
  • 항공사의 기내 인적서비스품질이 고객인지가치 및 고객만족과 고객행동에 미치는 영향 연구
    한혜숙 서비스경영학회지 10 1 1-21 [2009]
  • 패밀리레스토랑 서비스 제공자의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션이 고객 신뢰 및 만족도에 미치는 영향
    정효선 한국식품조리과학회지 26 3 272-280 [2010]
  • 서비스접점에서 판매원 언어적, 비언어적 커뮤니케이션이 고객 감정과 행동의도에 미치는 영향: 정서감염현상을 중심으로
    김상희 소비자학연구 18 1 97-131 [2007]
  • 서비스 직원의 언어적, 비언어적 커뮤니케이션이 브랜드이미지에 미치는 영향: 체인 레스토랑을 중심으로
    김화연 호텔경영학연구 20 2 69-88 [2011]
  • 서비스 제공자의 비언어적 커뮤니케이션이 고객의 서비스 품질 지각에 미치는 영향
    김정욱 마케팅관리연구 11 2 153-172 [2006]
  • 서비스 제공자의 비언어적 커뮤니케이션에 관한 연구
    김유경 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 15 3 117-148 [2005]
  • 비언어적 커뮤니케이션
    김우룡 - [2004]
  • 고객재방문의도 결정요인에 관한연구
    김영구 인제논총 9 1 - [2004]
  • Use of Non-Verbal Construing and Netaphor in Psychotherapy
    Delmonte, M. International Journal of Psycholsomatics 38 1-4 [1991]
  • The service encounter : Diagnosing Favorable and Unfavorable Incidents
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 54 1 71-84 [1990]
  • The Ulysses factor: Evaluating Visitor in Tourist Settings
    Pearce, P. L. - [1988]
  • The Role of Nonverbal Communication in Service Encounters
    Sundaram, D. S. The Journal of Service Marketing 14 5 378-389 [2000]
  • The Effective of Satisfaction, Switching Costs, and Interpersonal Bonds on Service Loyalty
  • Stereotypical Somatypes, In The Nonverbal Communication Reader, Prospect Heights Ⅲ
    Wells, D. - [1990]
  • Service Recovery Attributions and Word-of Mouth Intentions
    Swanson, S. R. European Journal of Marketing 35 1 194-211 [2001]
  • Nonverbal Sigbals. in Handbook of Interpersonal Communication
    Burgoon, J. K. 229-285 [1994]
  • Nonverbal Communication and Client satisfaction in Computer-Assisted Transactions
    Ketrow, M. Management Communication Quarterly 5 11 192-219 [1991]
  • Nonverbal Communication
    Mehrabian, A. - [1972]
  • Nonverbal Comminication: The State of the Art
    Harper, G. - [1978]
  • Measurement and Education of satisfaction Process in Retailing Setting
    Oliver, R. L. Journal of Retailing 57 1 25-48 [1981]
  • Influence on Exchange Processes : Buyers Preconceptions
    Schurr, P. H. Journal of Consumer Research 11 3 939-953 [1985]
  • Human Communication 3rd(ed)
    Devito, J. A. - [1985]
  • Gaze and Eye Contact : A Research Review
    Kleinke, L. Psychological Bulletine 100 7 78-100 [1986]
  • Factors Affecting Trust in Market Research Relationship
    Moorman, C. Journal of Marketing 57 81-101 [1993]
  • Dealer Dependence Levels and Reciprocol Actions in a Channel of Distribution in a Developing Country
    Frazier, G. L. Journal of Marketing 53 50-69 [1989]
  • Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges
    Sirdeshmukh, D. Journal of Marketing 66 1 15-37 [2002]
  • Bodily Communication
    Arygle, M. - [1994]
  • An Exprimental Analysis of a Salesman's Expert and Referent Bases of Social Power in Buyer-Seller Dyad
    Busch, P. Journal of Marketing Research 13 2 3-11 [1976]
  • American Customer satisfaction Index : Nature, Purpose, and Findings
    Fornell, C. A. Journal of Marketing 60 4 7-18 [1996]
  • A national customer satisfaction barometer: the Swedish Experience
    Fornell,C.A. Journal of Marketing 56 1 6-21 [1992]