플랫폼흡수 사례로 본 미디어플랫폼전략 연구: 플랫폼흡수(Platform Envelopment) 이론을 토대로
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플랫폼흡수 사례로 본 미디어플랫폼전략 연구: 플랫폼흡수(Platform Envelopment) 이론을 토대로' 의 참고문헌
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통신서비스 번들링의 경제적 효과: 유무선 통합시장의 경쟁정책에 대한 함의를 중심으로
이상승
산업조직연구 9 2 179-199
[2001]
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지상파재송신의 합리적 거래방안 연구: 원가 및 기여도를 반영한 대가산정모델
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지상파방송 재송신 쟁점과 법리적 검토: 지상파방송과 케이블방송 사업자 간 갈등을 중심으로
윤성옥
미디어 경제와 문화 7 2 7-50
[2009]
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유료방송 플랫폼 기업의 경영 효율성 연구: 국내 7대 플랫폼 기업을 중심으로
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오픈형IPTV 혁신이 주는 사회경제적 파급효과에 대한 연구: 파괴적 혁신(Disruptive innovation) 이론을 근간으로
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오픈형IPTV 개념 및 유형화에 관한 연구: 플랫폼 개방형 수준 및 조직화 모델을 기반으로
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미디어산업 재편에 따른 케이블방송 현황과 전망
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글로벌 미디어통신사업자 Vivendi의 전략과 시사점
공영일
초점 21 21 474 -
[2009]
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결합상품 및 서비스 규제에 관한 이론적 접근의 사례별현황
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iPod vs. Cell Phone: A Mobile Music Revolution?
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Vertical Foreclosure in Video Programming Markets: Implications for Cable Operators
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Verizon Should Shed Rural Assets and Focus Full Effort on FiOS
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The Antitrust Economics of Multi-Sided Platform Markets
Evans, D.
Yale Journal on Regulation 20 325-382
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Subscribers Want Their VoD!
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Strategies for two sided markets
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Strategic Inflection: TiVo in 2005
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Some empirical aspects of multi-sided platform industries
Evans, D.
Review of Network Economics 2 3 -
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Safeguarding IPTV revenues
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Proprietary vs. Open Two-Sided Platforms and Social Efficiency
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Profiting from the Uncertain Business Models of the Anywhere Network
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Platform Competition, Compatibility, and Social Efficiency
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Platfom Competition in Two-Sided Markets
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Personalization Is the Cure for Mediocre Internet and the Key to Web 3.0
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Partnership building in the IPTV world
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Opening platforms: how, when and why?. in: Platforms, Markets and Innovation
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Microsoft Xbox: Changing the Game
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Managing proprietary and shared platforms
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Managing Networked Businesses: Course overview for educators
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Making IPTV into something truly unique
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IPTV in the US: A Tale of 2 Telcos
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From value Chain to Value network: Insight for Mobile operators
Peppard, Joe
European Management Journal 24 2 128-141
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Enabling Direct-to-Consumer Broadband Video Strategies
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Does Net Neutrality Impede Service Provider Innovation?
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Diversification Strategy of Global Media Conglomerates: A Comment
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Consumer Satisfaction and the Communications Bundle: Perception Is Not Always Reality
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Competition in Two-Sided Markets
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Competition & Strategy in 2 sided Networks
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Comcast Ranks Number One in SMB Internet Access for 2005; Competitors Tightening the Grip
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Case Closed: IPTV Not Likely to Be an Open Environment for Foreseeable Future
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Can Enhanced Applications Drive IPTV Toward a Successful Future?
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Bundled Services’ Next Bit Opportunity: Consumer Electronics
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Brightcove and the Future of Internet Television
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