“식품구매시 소비자의 지각된 위험이 안전의식과 안전추구 행동에 미치는 영향력의 구조모형분석-서울과 상해소비자를 중심으로-”

논문상세정보

' “식품구매시 소비자의 지각된 위험이 안전의식과 안전추구 행동에 미치는 영향력의 구조모형분석-서울과 상해소비자를 중심으로-”' 의 참고문헌

  • 주부의 식품안전에 대한 인식과 안전성우려의 관련 요인
    최정숙 한국식품영양과학회지 34 1 66-74 [2005]
  • 제품과 매장의 유?무형성이 구매자의 위험지각에 미치는 영향
    노전표 소비자학연구 11 4 111-129 [2000]
  • 인터넷 쇼핑몰 이용에 따른 소비자의 위험지각과 브랜드와 가격의 상대적 중요성
    전성률 소비자학연구 14 2 22-25 [2003]
  • 아동의 식품안전 및 위생에 대한 지식 및 행동 평가
    김미라 생활과학회지 14 5 871-881 [2005]
  • 식품 위해물질의 안전관리를 위한 정책방향
    최성락 30-33 [2006]
  • 소비자의 안전추구행동에 관한 연구
    이지은 대한가정관리학회지 30 2 317-318 [1992]
  • 소비자의 안전의식을 고려한 현행 제조물책임법의 재검토
    양덕순 소비자학연구 13 1 1-24 [2002]
  • 소비자의 안전의식과 안전추구행동
    김성숙 대한가정학회지 36 3 1-14 [1998]
  • 소비자교육의 이론과 실제,교문사
    이기춘 313-337 [1999]
  • 소비자 행동: 마케팅전략적 접근
    이학식 - [2005]
  • 서울시 주부소비자의 안전추구행동에 관한 연구
    이지은 생활과학연구 17 2 37-48 [1992]
  • 기획특집:국내식품 위해사건 사례와 리스크 커뮤니케이션의 발전방향
    이건호 한국식품위생안전성학회 2 2 33-42 [2007]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 6.0
    이학식 - [2007]
  • 개정 식품위생법상 식품안전성확보제도
    이종영 중앙법학 7 2 41-61 [2005]
  • “마케팅조사”
    이학식 - [2005]
  • an Assessment of an Expanded Measure of Perceived Risk
    Brooker, G. Advance in Consumer Research 11 439-441 [1884]
  • Warrany and other extrinsic cue effects on consumer risk perceptions
    Shimp,T. Journal of Consumer Research 9 38-46 [1982]
  • The role of risk in consumer behavior
    Taylor, J. W. Journal of Marketing 38 54-60 [1974]
  • The Component of Perceived Risk In : Proceeding from Third Annul Conference of the Association for Consumer Research
    Jacoby.J. 382-393 [1972]
  • Socioeconomic Product Risk aqnd Patronage Preference of Retail Shoppers
    Prasad,K.V. Journal of Marketing 39 42-47 [1975]
  • Services marketing
    Kurtz,D.L. - [1997]
  • Risk handling in consumer behavior: An Intensive of study two case, in Risk Taking and Informational Handling in Consumer Behavior
    Cox, D. F. 36-37 [1967]
  • Percieved risk and consumer decision making: The case of telephone shopping
    Cox,D.F. Journal of Marketing Research 1 32-39 [1964]
  • Perceived risk: Further consideration for the marketing discipline
    Stone,R.N. European Journal of Marketing 27 39-50 [1993]
  • Perceived risk in generic grocery products and risk reduction strategies of consumers
    Toh,R. Akron Business and Econonic Review 13 43-48 [1982]
  • Consumer Behavior as Risk Taking
    Bauer, R. A. - [1960]
  • Consumer Behavior and Culture
  • A Multivariate Anlysis of Perceived Risk, Self-confidence and Information Sources
    Zikumund,W.G. 406-416 [1973]
  • A Comparative Analysis of Three Consumer Decision Strategies
    Peter,J.P. Advances in Consumer Research 2 29-37 [1975]