유치원 통합학급 교사와 일반학급 교사의 소진과 사회적 지지에 대한 인식
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
유치원 통합학급 교사와 일반학급 교사의 소진과 사회적 지지에 대한 인식' 의 참고문헌
통합학급 비장애 아동의 장애아동에 대한 인식 및 태도 연구
통합교육에 관한 국내 연구 동향 분석
박현옥
특수교육학연구 38 4 285-309
[2004]
박사
초등학교 일반학급에 통합된 장애아동의 교육을 위한 통합학급 교사의 지원요구 조사
박사
박사
직무스트레스에 대한 완충기제로서 사회적 지원과 내외통제성향의 역할
최명섭
생산성논집 12 193-211
[1995]
장애유아 통합교육을 경험한 유치원 교사들의 내러티브 탐구
장애유아 통합교육 실태 및 통합유치원장의 인식
장애아에 대한 일반유치원 아동과 통합유치원 아동의 태도비교
장애 유아의 유치원 통합교육 현황 및 프로그램 지원 욕구
이소현
특수교육학연구 39 1 189-212
[2004]
유치원 초임교사의 사회적 지지, 자기효능감과 직무스트 레스간의 관계
유치원 교사와 일반 유아 어머니의 유치원 통합교육에 대한 태도
서경희
인제대학교 인제논총 11 1 191-207
[1995]
유치원 교사ㆍ유아 상호작용 및 물리적 환경의 질에 따른 유아행동
유아교육기관의 질에 따른 유아ㆍ교사의 상호작용, 유아의 놀이 활동 및 인지활동
김영욱
교육학연구 37 1 407-425
[1999]
유아교사와 유아특수교사의 통합교육에 관한 연수 요구조사
김성애
정서·행동장애연구 22 4 411-428
[2006]
어린이집교사의 소진에 관한 연구
한임순
한국영유아보육학 10 97-130
[1997]
사회적 지지가 스트레스에 미치는 영향:사무직 근로자를 중심으로
사회적 지지가 사회복지사의 직무스트레스에 미치는 영향에 관 한 연구
교육과정 기초로서의 Vygotsky의 발생학적 인식론
양옥승
유아교육연구 10 1 3-16
[2001]
교사의 직무스트레스와 정신ㆍ신체적 증상 또는 탈진과의 관계:A형성격과 사회적지원의 완충효과를 중심으로
감각통합훈련이 발달장애아동의 자해행동에 미치는 효과
“유치원교사의 직무스트레스와 사회적지지 및 자아존중감 간의 관계”
박사
“사회적 지원과 성격특성이 직무 스트레스와 직무태도에 미치는 영향.”
Work Stress and Social Support
The effects of burnout on doctoral counseling student in CACREP-accredited universities
Pazin, J. S.
Humanities & Social Sciences 619 9-A 3476-
[2001]
The Role of Social Support in the Process of Work Stress: A Meta-analysis
The Maslach Burnout Inventory
Teachers‘ satisfaction with teaching
Teacher sensitivity, children's attachment and play with peers
Howes, C.
Early Education and Development 8 1 41-49
[1997]
Stress, social support, and the buffering hypothesis
Cohen, S.
Psychological Bulletin 98 310-357
[1985]
Stress in 1st-year woman teachers: the context of social support and coping
Schonfeld, I. S.
Genetic Social and General Psychology Monographs 127 133-168
[2001]
Stress and Burnout in suburban Teachers
Farver, B. A.
Journal of Educational Research 77 6 325-337
[1984]
Relation among child care quality, teacher behavior, children's play activities, emotional security, and cognitive activity in child care
Howes, C.
Early Childhood Research Quarterly 10 381-405
[1995]
Positive events and social support as buffers of life change stress
Cohen, S
Journal of Applied Social Psychology 13 19-125
[1983]
On-the-job stress and burnout: contributing Factors and Environmental Alternatives in Educational Settings
Job stress, social support and burnout among counseling center staff
Ross, R. R.
Journal of Counseling Psychology 36 3 345-351
[1989]
Introduction to special issue on burnout and health
Integrating normal and handicapped preschoolers: Effects on child development and social interaction
Hardiness and Its Role in the Stress-burnout Relationship among Prospective Chinese Teachers in Hong Kong
Chan, D. W.
Teaching and Teacher Education 19 381-395
[2003]
Children's emotional expression in child care centers varying in quality
Hestens, L.
Early Childhood Research Quarterly 8 295-303
[1993]
Burnout, the loss of human caring in : Experiencing Social Psychology
Buffering effects of four social support types on burnout among social workers
Himle, D. P.
Social Work Research & Abstracts 27 1 22-27
[1991]
A rationale for the integration of handicapped and nonhandicapped preschool children in : Early intervention and the integration of handicapped and nonhandicapped children
2000년대 한국 특수학급의 정체성과 발전 방향:특수학교,특수학급 및 일반학습의 관계구도의 진전
박승희
특수교육학연구 33 2 35-66
[1999]
'
유치원 통합학급 교사와 일반학급 교사의 소진과 사회적 지지에 대한 인식'
의 유사주제(
) 논문