유치원 통합학급 교사와 일반학급 교사의 소진과 사회적 지지에 대한 인식

논문상세정보

' 유치원 통합학급 교사와 일반학급 교사의 소진과 사회적 지지에 대한 인식' 의 참고문헌

  • 특수학급아동에 대한 일반아동의 수용태도
    이부민 [1998]
  • 통합학급 비장애 아동의 장애아동에 대한 인식 및 태도 연구
    김홍주 [2004]
  • 통합교육에 관한 국내 연구 동향 분석
    박현옥 특수교육학연구 38 4 285-309 [2004]
  • 박사
  • 초등학교 일반학급에 통합된 장애아동의 교육을 위한 통합학급 교사의 지원요구 조사
    박미리 [2002]
  • 박사
  • 박사
  • 직무스트레스에 대한 완충기제로서 사회적 지원과 내외통제성향의 역할
    최명섭 생산성논집 12 193-211 [1995]
  • 정신지체인에 대한 대학생의 인식태도
    이영철 발달장애연구 4 1-11 [2000]
  • 장애유아 통합교육을 경험한 유치원 교사들의 내러티브 탐구
    남춘단 [2007]
  • 장애유아 통합교육 실태 및 통합유치원장의 인식
    오미옥 [2004]
  • 장애아에 대한 일반유치원 아동과 통합유치원 아동의 태도비교
    이미란 [1990]
  • 장애 유아의 유치원 통합교육 현황 및 프로그램 지원 욕구
    이소현 특수교육학연구 39 1 189-212 [2004]
  • 유치원 초임교사의 사회적 지지, 자기효능감과 직무스트 레스간의 관계
    임진형 [2000]
  • 유치원 교사와 일반 유아 어머니의 유치원 통합교육에 대한 태도
    서경희 인제대학교 인제논총 11 1 191-207 [1995]
  • 유치원 교사ㆍ유아 상호작용 및 물리적 환경의 질에 따른 유아행동
    전선옥 [1989]
  • 유아교육기관의 질에 따른 유아ㆍ교사의 상호작용, 유아의 놀이 활동 및 인지활동
    김영욱 교육학연구 37 1 407-425 [1999]
  • 유아교사와 유아특수교사의 통합교육에 관한 연수 요구조사
    김성애 정서·행동장애연구 22 4 411-428 [2006]
  • 유아 놀이 행동에 관한 연구
    최미숙 [1992]
  • 완전통합교육에 대한 인식 연구
    신진숙 [1998]
  • 어린이집교사의 소진에 관한 연구
    한임순 한국영유아보육학 10 97-130 [1997]
  • 사회적 지지가 스트레스에 미치는 영향:사무직 근로자를 중심으로
    장세진 [1992]
  • 사회적 지지가 사회복지사의 직무스트레스에 미치는 영향에 관 한 연구
    박경희 [1995]
  • 교육과정 기초로서의 Vygotsky의 발생학적 인식론
    양옥승 유아교육연구 10 1 3-16 [2001]
  • 교사의 직무스트레스와 정신ㆍ신체적 증상 또는 탈진과의 관계:A형성격과 사회적지원의 완충효과를 중심으로
    김정휘 [1992]
  • 감각통합훈련이 발달장애아동의 자해행동에 미치는 효과
    김영숙 [2005]
  • “유치원교사의 직무스트레스와 사회적지지 및 자아존중감 간의 관계”
    김은화 [2004]
  • 박사
  • “사회적 지원과 성격특성이 직무 스트레스와 직무태도에 미치는 영향.”
    양진환 [1992]
  • Work Stress and Social Support
    House, J. S. - [1981]
  • The effects of burnout on doctoral counseling student in CACREP-accredited universities
    Pazin, J. S. Humanities & Social Sciences 619 9-A 3476- [2001]
  • The Role of Social Support in the Process of Work Stress: A Meta-analysis
    Viswesvaran, C Journal of Vacational Behavior 54 314-334 [1999]
  • The Maslach Burnout Inventory
    Maslach, C. - [1986]
  • Teachers‘ satisfaction with teaching
    Chapman, D. W. Journal of Educational Research 75 241-247 [1982]
  • Teacher sensitivity, children's attachment and play with peers
    Howes, C. Early Education and Development 8 1 41-49 [1997]
  • Stress, social support, and the buffering hypothesis
    Cohen, S. Psychological Bulletin 98 310-357 [1985]
  • Stress in 1st-year woman teachers: the context of social support and coping
    Schonfeld, I. S. Genetic Social and General Psychology Monographs 127 133-168 [2001]
  • Stress and Burnout in suburban Teachers
    Farver, B. A. Journal of Educational Research 77 6 325-337 [1984]
  • Relation among child care quality, teacher behavior, children's play activities, emotional security, and cognitive activity in child care
    Howes, C. Early Childhood Research Quarterly 10 381-405 [1995]
  • Positive events and social support as buffers of life change stress
    Cohen, S Journal of Applied Social Psychology 13 19-125 [1983]
  • On-the-job stress and burnout: contributing Factors and Environmental Alternatives in Educational Settings
    Beasley, C. R. - [1983]
  • Job stress, social support and burnout among counseling center staff
    Ross, R. R. Journal of Counseling Psychology 36 3 345-351 [1989]
  • Introduction to special issue on burnout and health
    Schaufeli, W. B. Psychology and Health 16 501-510 [2001]
  • Integrating normal and handicapped preschoolers: Effects on child development and social interaction
    Jenkins, J. R. Exceptional Children 52 1 7-11 [1985]
  • Hardiness and Its Role in the Stress-burnout Relationship among Prospective Chinese Teachers in Hong Kong
    Chan, D. W. Teaching and Teacher Education 19 381-395 [2003]
  • Children's emotional expression in child care centers varying in quality
    Hestens, L. Early Childhood Research Quarterly 8 295-303 [1993]
  • Burnout, the loss of human caring in : Experiencing Social Psychology
    Maslach, C. - [1979]
  • Buffering effects of four social support types on burnout among social workers
    Himle, D. P. Social Work Research & Abstracts 27 1 22-27 [1991]
  • A rationale for the integration of handicapped and nonhandicapped preschool children in : Early intervention and the integration of handicapped and nonhandicapped children
  • 2000년대 한국 특수학급의 정체성과 발전 방향:특수학교,특수학급 및 일반학습의 관계구도의 진전
    박승희 특수교육학연구 33 2 35-66 [1999]