학교장의 자율성 학교장의 책무성, 교사의 임파워먼트 및 학교조직효과성 간의 인과관계 분석
'
학교장의 자율성 학교장의 책무성, 교사의 임파워먼트 및 학교조직효과성 간의 인과관계 분석' 의 참고문헌
-
효과적인 학교의 자율성 요인에 관한 연구-일반계 고등 학 교에 대한 사례비교를 중심으로
-
학습조직으로서의 학교: 조직학습과 조직효과성의 관계
-
학교효과성 측정도구의 타당화 연구
신철순
교육행정학연구 15 3 376-410
[1997]
-
학교중심 지원체계 구축을 위한 교육행정체제 혁신방안 연구
-
학교조직효과성에 미치는 영향
강경석
한국교원교육연구 27 3 531-558
[2010]
-
-
박사
-
-
학교조직가치와 조직효과성간의 인과모형에 관한 실증적 연구
박세훈
교육행정학연구 23 2 51-72
[2005]
-
-
학교장의 책무성 체제 구축 방향
김규태
한국교육 32 1 81-102
[2005]
-
학교장의 수업지도성이 학교조직문화 및 학교 조직효과성 에 미치는 영향
-
학교장의 변혁적 리더십, 교사 임파워먼트, 팔로워십, 학교장 신뢰 및 학교조직 효과성 간의 관계
강경석
한국교육 34 3 75-101
[2007]
-
-
학교자율화 추진계획, 그 명과 암
김흥주
교육개발 35 2 16-23
[2008]
-
학교자율경영제(School Based Management) 관점에서의 학교 자율화 정책 분석
박균열
교육행정학연구 28 2 1-25
[2010]
-
학교단위책임경영의 논리와 전략 탐색
김순남
한국교육 30 2 91-114
[2003]
-
-
-
-
학교 책무성 강화를 위한 학교평가 체제 개발연구
-
-
-
책무성 정책과 전문성 개발변인이 교사의 교수방식에 미치는 효과 비교 분석
이광현
한국교육 34 1 67-90
[2007]
-
자립형 사립고등학교 시범운영 평가연구
김주후
교육학연구 44 4 223-245
[2006]
-
임파워먼트: 개념정립 및 실천방법 모색
박원우
경영학연구 26 1 115-138
[1997]
-
-
임파워먼트 : 다수준의 과정개념 -개념의 이해와 실천수단에 대한 소고
박내희
서강논총 8 127-145
[1997]
-
-
-
단위학교책임경영제와 교장의 자율성
김성열
교육개발 131 20-25
[2002]
-
단위학교의 통합적 책임경영모형 탐색
정영수
교육행정학연구 25 1 51-73
[2007]
-
교장의 지도성행위·상황 및 조직효과성간의 관계연구
-
-
-
교육책무성 제고를 위한 학교평가 및 지원전략 연구
-
-
-
-
-
-
교사들의 임파워먼트와 조직몰입, 직업몰입의 관계 및 재직기간의 조절효과에 관한 연구
-
교사가 지각한 학교장의 변혁적 지도성과 학교 조직문화 및 학교 조직효과성 간의 관계 연구
-
-
“교사가 지각한 학교장의 변혁적 지도성과 교사집단의 임파 워먼트 및 학교조직 효과성과의 관계”
-
‘새 학교’ 구상: 좋은 학교의 조건과 그 구현 방안 탐색
-
When accountability knocks, will anyone answer?
-
Toward a new understanding of leader accountability: Defining a critical construct
Wood, J. A.
Journal of Leadership & Organizational Studies 11 3 84-94
[2005]
-
The relationship between autonomy, innovation, and accountability in traditional public schools and charter schools in California
-
The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice
Conger J. A.
Academy of Management Review 13 3 471-482
[1988]
-
Teacher empowerment under "Ideal" school-site autonomy
White, P. A.
Educational Evaluation and Policy Analysis 14 1 69-82
[1992]
-
School-based management as school reform
-
School participant empowerment scale: Assessment of level of empowerment within school environment
Short, P. M.
Educational and Psychological Measurement 52 4 951-960
[1992]
-
Reading achievement in Canada and the United States: Findings from the OECD Programme for International Student Assessment
-
Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation
-
Politics, markets, and America’s schools
-
PISA 2006: Science competencies for tomorrow's world(Vol. 1)
-
On goodness in schools: Themes of empowerment
-
Improving school effectiveness
-
Empowering teachers: What successful principals do(2nd ed.)
-
Effective Schools: A review
-
Educational administration: Theory, research, and practice(7th ed)
-
Does external accountability affect student outcomes? A cross-state analysis
Carnoy, M.
Educational Evaluation and Policy Analysis 24 4 305-331
[2002]
-
Does Accountability Policy Diminish Teachers' Intrinsic Motivation to Teach? Evidence From the 2000 SASS Database.
이광현
교육행정학연구 23 2 117-142
[2005]
-
Development of three scales to measure leader accountability
Wood, J. A.
Leadership & Organization development journal 28 2 167-185
[2007]
-
Decentralization and school-based management
-
Cognitive Elements of Empowerment: An Interpretive Model of Intrinsic Task Motivation
-
-
Accountability and school performance: Implications from restructuring schools
-
A question of balance: Autonomy and accountability in Florida public schools
'
학교장의 자율성 학교장의 책무성, 교사의 임파워먼트 및 학교조직효과성 간의 인과관계 분석'
의 유사주제(
) 논문