실습경험에 따른 예비유아교사의 교육신념과 놀이교수효능감의 변화에 관한 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
실습경험에 따른 예비유아교사의 교육신념과 놀이교수효능감의 변화에 관한 연구' 의 참고문헌
협력적 교사교육을 통한 미시수준의 유아교육과정 변형에 관한 연구
김은희
유아교육연구 21 3 237-265
[2001]
유치원 교사의 놀이에 대한 교사효능감 검사도구 개발에 기초한 놀이에 대한 교사효능감의 연구
유치원 교사의 교육신념과 유아의 발달수준과의 관계
유치원 교사의 교육신념과 교수행위에 관한 연구
유치원 교사의 교사효능감 확인 연구
한석실
미래유아교육학회지 10 1 207-240
[2003]
유아교사의 교육신념에 따른 역할 중요성에 대한 인식과 역할수행간의 차이
오선영
열린유아교육연구 7 2 155-179
[2002]
유아교사교육에 있어 교생실습이 예비교사들에게 미치는 영 향
배소연
경원대학교 논문집 11 603-631
[1993]
유아교사 교육에서 수업사례 활용에 대한 고찰
박은혜
유아교육연구 19 1 61-78
[1999]
유아 교사의 놀이에 대한 교수 효능감과 놀이 운영 실제 신념에 관한 도구 개발연구
신은수
유아교육연구 24 1 49-69
[2004]
실습유형에 따른 예비유아교사의 자아효능감
손혜숙
열린유아교육연구 12 3 151-165
[2007]
보육교사의 교사효능감과 직무만족도에 관한 연구
이성희
열린유아교육연구 12 1 31-50
[2007]
발달초기교사의 교육신념과 실제에 관한 연구
임승렬
덕성여대 논문집 24 221-236
[1995]
교육실습이 예비유아교사의 교육신념과 역할인식의 변화에 미치는 영향
오선영
유아교육학논집 7 1 4-91
[2003]
Training research and preservice teacher education
The belief systems of university supervisors in an elementary student teaching program
Zeichner, K.
Journal of Education for Teaching 8 34-54
[1992]
Teaching through play : teacher's thinking and classroom practice
Teacher efficacy : a construct validation
Gibson, S
Journal of Educational Psychology 76 569-582
[1984]
Student teachers' thought processes
Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavior change
Self-efficacy: The exercise of control
Reflective teaching:the study of your constructivist practices
Prospective teachers' sense of efficacy and beliefs about control
Hoy, W. K.
Journal of Educational Psychology 82 1 81-91
[1990]
Personal teaching efficacy: developmental relationships in education
Benz, C. R.
Journal of Educational Research 85 5 274-285
[1992]
Perceived problems of beginning teachers
Veenman, S.
Review of Educational Research 54 2 143-179
[1984]
New perspectives in early childhood teacher education
Monitoring student teacher' feeling of preparedness to teach, personal teaching efficacy, and teaching efficacy in a new secondary teacher education program
Housego, B.
Alberta Journal of Educational Research 38 1 49-64
[1992]
Kindergarten readiness and retention: a qualitative study of teachers' beliefs and practices
Smith, M. L.
American Educational Research Journal 25 3 307-333
[1988]
Kindergarten philosophies and practices : perspective of teachers, principals, and supervisors
Hatch, J. A.
Early Childhood Research Quarterly 3 151-166
[1998]
Images of teaching: student teachers' early conceptions of classroom practice
I want to be nice, but I have to be mean : Exploring prospective teachers' conception of caring and order
Field based experiences
Goodman, J.
Journal of Education for Teaching 11 1 26-49
[1985]
Experimenting with the world: John Dewey and the early childhood classroom
Early childhood education teacher: Do they practice what hey preach
Stipek, D. J.
Early Childhood Research Quarterly 12 305-325
[1997]
Defining our approach to staff development
Carter, M.
Child Care Information Exchange 126 40-42
[1999]
Concerns of pre-service students in the USA about the practice of teaching
Becoming a teacher: early childhood practicum experiences
Veale, A.
Early Child Development and Care 52 1-4
[1989]
A curricular for an initial-year of teaching program. The Elementary
'
실습경험에 따른 예비유아교사의 교육신념과 놀이교수효능감의 변화에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문