실습경험에 따른 예비유아교사의 교육신념과 놀이교수효능감의 변화에 관한 연구

논문상세정보

' 실습경험에 따른 예비유아교사의 교육신념과 놀이교수효능감의 변화에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 협력적 교사교육을 통한 미시수준의 유아교육과정 변형에 관한 연구
    김은희 유아교육연구 21 3 237-265 [2001]
  • 유치원 교사의 놀이에 대한 교사효능감 검사도구 개발에 기초한 놀이에 대한 교사효능감의 연구
    조영희 [1999]
  • 유치원 교사의 교육신념과 유아의 발달수준과의 관계
    권창길 [1997]
  • 유치원 교사의 교육신념과 교수행위에 관한 연구
    김수영 [1992]
  • 유치원 교사의 교사효능감 확인 연구
    한석실 미래유아교육학회지 10 1 207-240 [2003]
  • 유아교사의 교육신념에 따른 역할 중요성에 대한 인식과 역할수행간의 차이
    오선영 열린유아교육연구 7 2 155-179 [2002]
  • 유아교사교육에 있어 교생실습이 예비교사들에게 미치는 영 향
    배소연 경원대학교 논문집 11 603-631 [1993]
  • 유아교사 교육에서 수업사례 활용에 대한 고찰
    박은혜 유아교육연구 19 1 61-78 [1999]
  • 유아 교사의 놀이에 대한 교수 효능감과 놀이 운영 실제 신념에 관한 도구 개발연구
    신은수 유아교육연구 24 1 49-69 [2004]
  • 실습유형에 따른 예비유아교사의 자아효능감
    손혜숙 열린유아교육연구 12 3 151-165 [2007]
  • 보육교사의 교사효능감과 직무만족도에 관한 연구
    이성희 열린유아교육연구 12 1 31-50 [2007]
  • 발달초기교사의 교육신념과 실제에 관한 연구
    임승렬 덕성여대 논문집 24 221-236 [1995]
  • 교육실습이 예비유아교사의 교육신념과 역할인식의 변화에 미치는 영향
    오선영 유아교육학논집 7 1 4-91 [2003]
  • 교육실습이 교생의 교육신념에 미치는 영향
    한지혜 [1992]
  • Training research and preservice teacher education
    Joyce, B. R. Journal of Teacher Education 39 5 32-36 [1988]
  • The belief systems of university supervisors in an elementary student teaching program
    Zeichner, K. Journal of Education for Teaching 8 34-54 [1992]
  • Teaching through play : teacher's thinking and classroom practice
    Bennet, N. - [1997]
  • Teacher efficacy : a construct validation
    Gibson, S Journal of Educational Psychology 76 569-582 [1984]
  • Student teachers' thought processes
    Bae, S. Y. [1990]
  • Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavior change
    Bandura, A. Psychological Review 84 2 191-215 [1977]
  • Self-efficacy: The exercise of control
    Bandura, A. - [1997]
  • Reflective teaching:the study of your constructivist practices
    Henderson, J. - [1996]
  • Prospective teachers' sense of efficacy and beliefs about control
    Hoy, W. K. Journal of Educational Psychology 82 1 81-91 [1990]
  • Personal teaching efficacy: developmental relationships in education
    Benz, C. R. Journal of Educational Research 85 5 274-285 [1992]
  • Perceived problems of beginning teachers
    Veenman, S. Review of Educational Research 54 2 143-179 [1984]
  • New perspectives in early childhood teacher education
    Hutchison, B. L. 146-155 [1994]
  • Monitoring student teacher' feeling of preparedness to teach, personal teaching efficacy, and teaching efficacy in a new secondary teacher education program
    Housego, B. Alberta Journal of Educational Research 38 1 49-64 [1992]
  • Kindergarten readiness and retention: a qualitative study of teachers' beliefs and practices
    Smith, M. L. American Educational Research Journal 25 3 307-333 [1988]
  • Kindergarten philosophies and practices : perspective of teachers, principals, and supervisors
    Hatch, J. A. Early Childhood Research Quarterly 3 151-166 [1998]
  • Images of teaching: student teachers' early conceptions of classroom practice
    Calderhead, J. Teaching & Teacher Education 7 1 1-8 [1991]
  • I want to be nice, but I have to be mean : Exploring prospective teachers' conception of caring and order
    Weinstein, C. S. Teaching and Teacher Education 14 153-164 [1998]
  • Field based experiences
    Goodman, J. Journal of Education for Teaching 11 1 26-49 [1985]
  • Experimenting with the world: John Dewey and the early childhood classroom
    Cuffaro, H. - [1995]
  • Early childhood education teacher: Do they practice what hey preach
    Stipek, D. J. Early Childhood Research Quarterly 12 305-325 [1997]
  • Defining our approach to staff development
    Carter, M. Child Care Information Exchange 126 40-42 [1999]
  • Concerns of pre-service students in the USA about the practice of teaching
    McCullough, L. L. Journal of education for teaching 18 1 59-67 [1992]
  • Becoming a teacher: early childhood practicum experiences
    Veale, A. Early Child Development and Care 52 1-4 [1989]
  • A curricular for an initial-year of teaching program. The Elementary
    Carter, M. School Journal 89 4 405-419 [1989]