질문법 활용을 통한 중학생들의 일과 에너지 개념변화과정에 대한 탐색
-
-
저자
이정인
최경희
이현주
-
제어번호
104321592
-
학술지명
새물리
-
권호사항
Vol.
57
No.
3
[
2008
]
-
발행처
한국물리학회
-
발행처 URL
http://www.kps.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
183-191
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
질문법 활용을 통한 중학생들의 일과 에너지 개념변화과정에 대한 탐색' 의 참고문헌
-
J. Kim
SEAMULLI (New Phys.) 45 229-
[2002]
-
E. Kim
J. Korean Assoc. Res. Sci. Edu 22 466-
[2002]
-
J. Kwon
J. Korean Assoc. Res. Sci. Edu 24 499-
[2004]
-
-
-
R. Driver
Educational Researcher 23 5655-
[1994]
-
J. Leach
Studies in Sci. Edu 38 115-
[2002]
-
-
J. Park
J. Korean Assoc. Res. Sci. Edu 26 239-
[2006]
-
Y. Chung
J. Korean Assoc. Res. Sci. Edu 22 872-
[2002]
-
-
S. Kim
J. Korean Assoc. Res. Sci. Edu 19 377-
[1999]
-
H. Kang
J. Korean Assoc. Res. Sci. Edu 26 385-
[2006]
-
-
-
-
구성주의적 과학교육과 학생의 물리 誤槪念 地圖
송진웅
수학교육 42 2 3-110
[2003]
-
Voices of the Mind: A Sociocultural Approach to Mediated Action
-
Teaching in the Middle and Secondary Schools, 6th ed
-
Talking Science: Language, Learning and Values
-
Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes
-
Meaning Making in Secondary Science Classrooms
-
Inquiry: Toward a Sociocultural Practice and Theory of Education
-
Improving Science Education: The Contribution of Research edited
-
How to Ask Right Questions
-
Handbook of Effective Questioning Techniques
'
질문법 활용을 통한 중학생들의 일과 에너지 개념변화과정에 대한 탐색'
의 유사주제(
) 논문