근거 기반의 실제(Evidence-Based Practice)를 구축하기 위한 질적 지표 및 로드맵을 통한 분석 : 국내의 긍정적 행동지원 전략 연구들을 중심으로
'
근거 기반의 실제(Evidence-Based Practice)를 구축하기 위한 질적 지표 및 로드맵을 통한 분석 : 국내의 긍정적 행동지원 전략 연구들을 중심으로' 의 참고문헌
-
특수유아를 위한 긍정적 행동지원 접근방법의 최근 동향 및 향후 과제
이인숙
특수교육저널:이론과 실천 6 3 69-92
[2005]
-
통합 환경에서의 장애유아 중재 연구 동향 분석: 단일대상연구를 중심으로
이미애
유아특수교육연구 8 3 21-40
[2008]
-
정서 및 행동 문제를 나타내는 유아에 대한 연구 동향 및 문제행동 분석
최윤희
특수교육 4 1 105-133
[2005]
-
인지적 장애를 지닌 아동을 위한 보완·대체 의사소통 중재에 대한 메타분석 -단일대상연구를 중심으로-
남경욱
특수교육학연구 42 4 193-212
[2008]
-
-
긍정적 행동지원에 관한 국내 실험연구 문헌고찰
차재경
정서·행동장애연구 23 3 51-74
[2007]
-
근거 기반의 실제(Evidence-Based Practice)를 구축하기 위한 메타분석: 자폐 범주성 장애인의 사회성과 의사소통을 중심으로
고영숙
정서·행동장애연구 23 1 1-27
[2007]
-
The use of single-subject research to identify evidence-based practice in special education
-
Statistical comparison of four effect sizes for single-subject designs
Campbell J
Behavior Modification 28 2 234-246
[2004]
-
Quality indicators for group experimental and quasi-experimental research in special education
Gersten, R
Exceptional Children 71 2 149-164
[2005]
-
Positive support strategies for students with behavioral disorders in general education settings
Hieneman, M
Psychology in the schools 42 8 779-794
[2005]
-
Positive behavioral support: Including people with difficult behavior in the community
-
Positive behavior support as an approach for dealing with problem behavior in people with developmental disabilities: A research synthesis
-
Positive Behavior Supports. In Including students with severe disabilities
-
Evidence-based practice: How did it emerge and what does it really mean for the early childhood field?
-
Determining evidence-based practices in special education
Cook, B. G
Exceptional Children 75 3 365-383
[2009]
-
A Roadmap to Evidence-based education: Building an evidence-based culture
Detrich, R
Journal of Evidence- Based Practices for Schools 8 1 26-44
[2007]
'
근거 기반의 실제(Evidence-Based Practice)를 구축하기 위한 질적 지표 및 로드맵을 통한 분석 : 국내의 긍정적 행동지원 전략 연구들을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문