역량중심교육과정의 가능성과 한계-역량 개념을 중심으로
'
역량중심교육과정의 가능성과 한계-역량 개념을 중심으로' 의 참고문헌
-
학습사회 실현을 위한 미래교육 비전과 전략(안)
-
-
평생교육체제 구축을 통한 학교교육 개혁방안 연구
-
지식기반사회의 도래와 교육의 새로운 위상. 지식기반사회와 교육
-
-
실천적 지식의 일상적 속성에 비추어 본 역량 (competence)의 의미:지식기반사회? 사회기반지식!
손민호
교육과정연구 24 4 1-25
[2006]
-
미술에서 시각문화”로 패러다임 변화의 필요성과 쟁점들
김정선
미술과 교육 6 1 51-68
[2005]
-
미래 한국인의 핵심 역량 증진을 위한 초중등학교 교육과정 비전 연구(II)-핵심 역량 영역별 하위 요소 설정을 중심으로
-
국가수준의 생애능력 표준설정 및 학습체제 질관리방안 연구
-
국가수준 생애능력 표준설정 및 학습체제 질관리 연구(I)
-
-
qSituated cognition and the culture of learning
-
What is competence? Milton Keynes: Vocational Qualifications Centre
-
-
The structure of scientific revolutions(2nd ed.)
-
The practice turn in contemporary theory
-
The Presentation of Self in Everyday Life
-
The NVQ criteria and related guidance
-
-
Practical intelligence: Nature and ori/gins of competence in the everyday world
-
Practical intelligence in everyday life
-
Postmodernism and education
-
Modern organizations: Organization studiesin the postmodern world
-
La condition postmoderne, 조건-정보사회에서의 지식의 위상
-
Knowledge and the curriculum in the sociology of education: Towards a reconceptualization
Moore, R
British Journal of Sociology of Education 22 4 445-461
[2001]
-
Key competencies for a successful life and a well-functioning society
-
How competency-based training locks the working class out of powerful knowledge: A modified Bernsteinian analysis
Wheelahan, L
British Journal of Sociology of Education 28 5 637-651
[2007]
-
For knowledge: Tradition, progressivism and progress in education, Reconstructing the curriculum debate
Moore, R
Cambridge Journal of Education 30 1 17-36
[2000]
-
-
Curriculum as institution and practice: Essays in the deliberative tradition
-
Communities of practice: Learning, meaning, and identity, 실천공동체론
-
Appropriate competence: the competence movement, the New Right and the 'culture change' project
Jones, L
British Journal of Education & Work 8 2 78-92
[1995]
-
-
'이방인'의 사회학을 위한 이론적 정초
김광기
한국사회학 38 6 1-29
[2004]
'
역량중심교육과정의 가능성과 한계-역량 개념을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문