영재학생과 일반학생의 완벽주의와 학교적응간의 관계: 자기효능감의 매개효과
'
영재학생과 일반학생의 완벽주의와 학교적응간의 관계: 자기효능감의 매개효과' 의 참고문헌
-
학구적 실패내성의 관련변인
김아영
교육심리연구 11 2 1-19
[1997]
-
학교학습동기척도와 학교적응척도의 타당화 및 두 척도 변인 간의 관계 분석
김용래
교육연구논총 17 3-39
[2000]
-
초등학교 과학영재와 일반학생의 학습전략비교 연구
-
초등학교 과학영재아동과 일반아동의 또래관계 및 자기효능감 비교
-
지적으로 우수한 초등 영재아의 심리사회적 적응
윤초희
한국심리학회지: 발달 17 2 177-196
[2004]
-
중학생 부모의 양육태도 그리고 완벽주의, 공격성과의 관계
-
중학교 과학영재의 완벽주의 성향과 스트레스와의 관계
송경애
영재교육연구 11 23-37
[2001]
-
중-고등학생의 다차원 완벽주의, 자기효능감, 스트레스가 학교적응에 미치는 영향
구본용
청소년상담연구 15 1 67-76
[2007]
-
박사
-
의과대학생들의 완벽주의, 성취목적 및 학문적 효능감간의 관계
안도희
한국의학교육 18 2 141-152
[2006]
-
-
영재청소년의 완벽주의 성향, 심리적 적응, 자아존중감의 관계
-
박사
-
영재아동의 정서적 특성에 관한 임상연구: 정신 건강을 위한 지도
윤여홍
영재교육연구 6 53-71
[1996]
-
도시와 농어촌 초등학생의 가정생활 스트레스와 대처방식 및 학교 적응과의 관계
김경숙
교육이론과 실천 13 3 385-404
[2004]
-
박사
-
박사
-
Who says perfect is best?
-
The relation between perfectionism and distress: Hassles, coping, and percieved social support as mediators and moderators
-
The perfectionist's script for self-defeat
-
The moderator - mendiator variable distinction in social psychological research
Baron, R.
Journal of Personality and Social Psychology 51 6 1173-1182
[1986]
-
The effects of gifted and talented programs on academic self-concept: The big fish strikes again
Marsh, H. W.
American Educational Research Journal 32 2 285-319
[1995]
-
The dimensions of perfectionism
-
The destructiveness of Perfectionism : Implications for the treatment of depression
Blatt, S.
American Psychologist 50 1003-1020
[1995]
-
-
Psychoneurosis is not an illness
-
Psychodynamics of normal and neurotic perfectionism
-
Positive and negative perfectionism
Terry-Short
Personality and Individual Differences 18 5 663-668
[1995]
-
Perfectionism, stress, and vulnerability to depression
-
Perfectionism and gifted adolescents
Schuler, P.
The Journal of Secondary Gifted Education 11 183-196
[2002]
-
Nurturing social-emotional development of gifted children. in: International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent
-
Multidimensional perfectionism in middle school age gifted students: A comparison to peers from the general cohort
-
Frendship quality as a predictor of young children's early school adjustment
-
-
Asymptotic confidence intervals for indirect effects in structural equation models, In Sociological Methodology
-
Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates
-
A comparison of two measures of perfectionism
Frost, R. O.
Personality and Individual Difference 14 119-126
[1993]
'
영재학생과 일반학생의 완벽주의와 학교적응간의 관계: 자기효능감의 매개효과'
의 유사주제(
) 논문