우리나라 과학 교과서에 나타난 기초 탐구 과정 분석: 분류, 예상 및 추리 탐구 요소를 중심으로

논문상세정보

' 우리나라 과학 교과서에 나타난 기초 탐구 과정 분석: 분류, 예상 및 추리 탐구 요소를 중심으로' 의 참고문헌

  • 초?중학생의 관찰, 예상, 가설의 이해
    이혜원 초등과학교육 24 3 236-241 [2005]
  • 초등학생 분류능력 발달의 경향성
    최현동 초등과학교육 24 3 281-291 [2005]
  • 중학교 1학년 과학 교과서의 탐구 영역 분석
    유모경 한국과학교육학회지 23 5 494-504 [2003]
  • 우리나라 3-10학년 과학 교과서에 나타난 기초탐구과정 분석 : 관찰 및 측정 탐구요소를 중심으로
    이봉우 한국과학교육학회지 27 5 421-431 [2007]
  • 외국 과학교육과정의 탐구기준 비교 분석
    이봉우 한국과학교육학회지 25 7 873-884 [2005]
  • 외국 과학교육과정의 관찰과 측정 기준 분석
    이봉우 초등과학교육 26 1 87-96 [2007]
  • 국가 수준의 과학탐구 능력 평가체제 개발
    우종옥 한국과학교육학회지 18 4 617-626 [1998]
  • The nature of science and instructional practice : Making the unnatural
    Abd-El-Khalick, F. Science Education 82 417-436 [1998]
  • The interaction of domain-specific knowledge and domain general discovery strategies : A study with sinking objects
    Penner, D. E. Child Development 67 2709-2727 [1996]
  • Science - A Process Approach
  • Practical work in science: time for a reappraisal, In Practical work in school science
    Wellington, J. J. 3-15 [1998]
  • National science education standards
  • Just do it? Impact of science apprenticeship program on high school students' understanding of the nature of science and scientific inquiry
    Bell, R. L. Journal of Research in Science Teaching 40 487-509 [2003]
  • Is this really what scientists do? Seeking a more authentic science in and beyond the school laboratory, In Practical Work in School Science
    Hodson, D. 93-108 [1998]
  • Introductory Science Skills
    Gabel, D, L. - [1993]
  • Inquiry related tasks in high school science laboratory handbooks
    Tamir, P. Science Education 65 477-484 [1981]
  • Inquiry and the National Science Education Standards
  • Benchmarks for Scientific Literacy: Project 2061
  • Analysis of nine high school biology laboratory manuals : Promoting scientific inquiry
    Germann, P. J. Journal of Research in Science Teaching 33 475-499 [1996]