물속에서의 무게와 압력에 대한 초등 교사의 교수 내용 지식 분석

논문상세정보

' 물속에서의 무게와 압력에 대한 초등 교사의 교수 내용 지식 분석' 의 참고문헌

  • 초인지 전략이 초등학생의 부력 개념 변화에 미치는 효과
    서진수 [2005]
  • 초등학생의 인지 수준과 부력 개념 형성의 관계
    권도현 [2000]
  • 초등교사의 전문수준에 따른 체육교과 내용지식과 수업지식 차이분석
    안양옥 한국체육학회지 36 1 339-355 [1997]
  • 참여관찰방법
  • 질적 사례 연구
    Merrian, S. B. - [1994]
  • 중등과학교사들의 교수법 및 자기효능감과 태도에 따른 교과교육학지식
    박성혜 한국과학교육학회지 26 1 122-131 [2006]
  • 중등 과학교사들이 말하는 교과교육학지식의 의미와 교직 전문성 제고 방안
    곽영순 한국과학교육학회지 26 4 527-536 [2006]
  • 예비 초등 교사들의 분수 연산에 관한 내용적 지식과 교수학적 지식수준에 대한 연구 : 교사 교육적 관점
    서관석 대한수학교육학회 논문집 10 1 103-113 [2000]
  • 수학교사의 지식과 수업 실제와의 관계
    신현용 수학교육 43 3 257-273 [2004]
  • 수압과 부력 개념에 관한 고등학생들의 응답 특성
    서홍철 [2004]
  • 사회과에서 교수 내용 지식의 가능성과 한계 : 교실 지식과의 관련성
    민윤 사회과교육 32 409-426 [1999]
  • 사회과 교사의 전문성 탐색 : 교수 내용 지식의 관점
    손병노 사회과교육학연구 2 110-127 [1998]
  • 부력 개념에 과한 초등학교 교사들의 이해도 조사
    이형철 초등과학교육 19 1 145-156 [2000]
  • 교사의 비계설정 요소에 따른 아동의 부력 개념 변화
    정진표 [2003]
  • 교사들의 과학 교과교육학 지식 측정도구 개발
    박성혜 한국교원교육연구 20 1 105-134 [2003]
  • When should teachers learn pedagogical content lnowledge?
    Marks, R. - [1991]
  • What those it mean to be an exemplary science teacher?
    Tobin, K. Journal Research in Science Teaching 27 1 3-26 [1990]
  • The role of a teacher study group in negotiation constructivist science teaching in an elementary school
  • The potential of coupling classroom and community-based field experiences
    Gallego, M. A. Journal of Teacher Education 52 4 312-325 [2001]
  • The development of preservice chemistry teachers' pedagogical content knowledge
    Van Driel, J. H. Science Teacher Education 86 572-590 [2000]
  • The Making of a Teacher: Teacher knowledge and teacher education
  • Subject-matter knowledge and elementary instruction : A case from functions and graphing
    Stein, M. K. American Educational Research Journal 27 4 639-664 [1990]
  • Student teachers' understanding of science concepts
    Hope, J. Research in Science Education 13 177-183 [1983]
  • Science trainee teachers' pedagogical content knowledge and its influence on physics teaching
    Halim, L. Research in Science & Technological Education 20 2 215-225 [2002]
  • Pre-service teachers' pedagogical content knowledge regarding density
    Dawkins, K. - [2003]
  • Pedagogical content knowledge taxonomies
    Veal, W.R. Electronic Journal of Science Education 3 2 - [1999]
  • Pedagogical content knowledge in social studies
    Shulman, L. S. Scandinavian Journal of Educational Research 31 1-22 [1987]
  • Pedagogical content knowledge : Toward a fuller understanding of what good science teachers know
    Barnett, J. Science Education 85 426-453 [2001]
  • Pedagogical content Knowing : An integrative model for teacher preparation
    Cochran, K. F. Journal of Teacher Education 44 263-272 [1993]
  • Nature, source and development of pedagogical content knowledge for science teaching, In Examining pedagogical content knowledge
    Magnusson, S. - [1999]
  • Naturalistic Inquiry
    Guba, E. G. - [1985]
  • In search of pedagogical content knowledge in science : Developing ways of articulating and documenting professional practice
    Louhran, J. Journal of Research in Science Teaching 41 4 370-391 [2004]
  • In action Creating the learning organization
    Watkins, K. - [1996]
  • How do beginning elementary teachers cope with science: Development of pedagogical content knowledge in science
    Appleton, K. - [2004]
  • Exploring the relationship between subject knowledge and pedagogic content knowledge in primary teachers' learning about forces
    Parker, J. International Journal of Science Education 22 1 89-111 [2000]
  • Expertise as a source of difficulties: teaching and learning 'Chemical Calculations', In Teacher Education 7
    Jong, O. - [1992]
  • Expert science teachers' gas explanations and ability to respond to students' alternative conceptions
  • Constructing a framework for elementary science teaching using pedagogical content knowledge, In Examining pedagogical content knowledge