Wee 프로그램 효과에 대한 학생, 교사, 상담자의 인식 비교 -천안Wee센터를 중심으로-

논문상세정보
    • 저자 한길자 손진희
    • 제어번호 104229123
    • 학술지명 상담학연구
    • 권호사항 Vol. 13 No. 5 [ 2012 ]
    • 발행처 한국상담학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 2203-2227
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2012
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 호서대학교(아산) 학술지원과
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' Wee 프로그램 효과에 대한 학생, 교사, 상담자의 인식 비교 -천안Wee센터를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 한상담에 기초한 학교 단회 개인상담 모형 개발과 효과
    채승희 [2010]
  • 학교상담자 무엇을 해야 하는가?
    이상민 상담학연구 4 2 281-293 [2003]
  • 학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교
    이현아 한국심리학회지:학교 7 2 123-149 [2010]
  • 학교상담 법제화 추진전략 연구
    황준성 - [2010]
  • 학교 부적응 청소년을 위한 '학교안전통합시스템(Wee project)' 운영실태 및 만족도에 관한 연구 : 충청남도 Wee School(충무학교) 사례를 중심으로
    김영행 [2011]
  • 초등학생의 학업발달을 위한 학급단위 학업상담 프로그램의 개발과 효과
    권영배 [2011]
  • 초등학교 아동의 공격성 감소를 위한 프로그램 개발 및 효과 검증
    정성혜 [2010]
  • 청소년의 심리적 안녕감 증진을 위한 학급단위 학교상담 프로그램의 개 발 및 효과검증
    박정희 [2007]
  • 청소년 프로그램개발 및 평가론
  • 청소년 내담자의 조기종결 관련 변인
    김현미 [2007]
  • 청소년 내담자가 지각한 상담의 도움 측면 탐색 연구: 개념도 방법론을 통한 상담자와의 비교
    정찬석 [2005]
  • 질적 분석을 통한 비자발적 청소년 내담자의 상담지속요인 연구
    양미진 [2005]
  • 중학생을 위한 컴퓨터 시뮬레이션 활용 학교진로상담 프로그램 개발
    조용선 [2009]
  • 중학교 학교상담 프로그램 개발 및 효과
    신봉호 [2010]
  • 중학교 국어교과와 연계한 학급단위 상담활동 프로그램의 개발과 효과
    박명숙 [2010]
  • 주의력결핍 및 과잉행동장애 학생의 문제행동에 대한 학교 상담 컨설테이션 효과 검증
    이명경 [2006]
  • 제1기 전문상담 순회교사의 직무기대 조사연구
    유순화 상담학연구 7 3 899-915 [2006]
  • 잠재적 중도탈락학생의 적응강화를 위한 단기 집단상담 프로그램 개발과 효과 연구
    양경화 [2006]
  • 이혼가정 아동을 위한 학교 집단상담 프로그램 개발 연구
    김경집 [2005]
  • 아동청소년상담
    Pledge, D. S. - [2003]
  • 서비스 품질의 측정과 기대효과에 대한 재 고찰: KS-SQI 모형의 개발과 적용
    이유재 - [2001]
  • 상담학 연구에서 개념도(Concept Mapping)방법의 적용
    민경화 상담학연구 8 4 1291-1307 [2007]
  • 산업정보학교 학생의 자아존중감 및 대인관계 향상을 위한 모험상담 프로그램 개발 및 효과에 관한 연구
    방승호 [2009]
  • 단기 학교 개인상담모형 개발과 적용
    박순득 [2007]
  • 기업 상담 효과에 대한 세 관련 주체(내담자, 관리자, 상담자)의 인 식 비교
    왕은자 [2009]
  • 고학력 기혼여성의 진로단절 위기 경험에 대한 개념도(Concept Mapping) 연구 -진로지속 여성과 중단 여성 간의 비교-
    최윤정 상담학연구 8 3 1031-1045 [2007]
  • 경제적 가치 추정을 통한 전문상담교사제도의 성과분석
    최보영 교육방법연구 22 1 243-263 [2010]
  • What do School Counselors Do? Examining High School Counselors' Perceptions of The Effectiveness of Their Role and Function on Student Outcomes
    Maxwell, T. J. - [2009]
  • Wee프로젝트 운영 성과분석 및 발전계획 수립 연구
    최상근 - [2011]
  • Wee 프로젝트 개선방안(안)
  • The impact of more fully implemented guidance programs on the school experiences of high school students : A statewide evaluation study
    Lapan, R. T Journal of Counseling & Development 75 292-302 [1997]
  • Thai and American perspectives on over-and undercontrolled child behavior problems : Exploring the threshold model among parents, teachers, and psychologists
    Weisz, J. R. Journal of Consulting and Clinical Psychology 56 601-609 [1988]
  • School Counseling Outcome: A Meta- Analytic Examination of Interventions
    Whiston, S, C. Journal of Counseling and Development 89 1 37-55 [2011]
  • Review of school counseling research
    Whiston, S. C. Psychology in the Schools 46 3 267-272 [2009]
  • Raising achievement test scores of early elementary school students through comprehensive school counseling programs
    Sink, C. A. Professional School Counseling 6 350-364 [2003]
  • Priorities of consumers, providers, and family members in the treatment of schizophrenia
    Fischer, E. P. Psychiatric Services 53 724-729 [2002]
  • Multiple stakeholder agreement on desired outcomes for adolescents' mental health services
    Garland, A. F. Psychiatric Services 55 6 671-676 [2004]
  • Measured effects of primary prevention strategies
    Baker, S. B. The Personnel and Guidance Journal 62 459-464 [1984]
  • Helping seventh grades be safe and successful; A statewide study of the impact of comprehensive guidance and counseling programs
    Lapan, R. T Professional School counseling 6 186-197 [2003]
  • Effectiveness of psychotherapy with children and adolescents : A meta-analysis for clinicians
    Weisz, J. R. Journal of Consulting and Clinical Psychology 55 542-549 [1987]
  • Dropout from adolescent psychotherapy: A preliminary study
    Viale-Val, G. Journal of the .American Academy of Child Psychiatry 23 562-568 [1984]
  • Counseling and psychotherapy with children and adolescents: An overview, In Counseling and psychotherapy with children and adolescents: Theories and practice for school and clinical setting
    Prout, H. T. 25- [1999]
  • Concept mapping of therapeutic common factors
    Wampold, B. E Psychotherapy Research 23 4 401-413 [2003]
  • Concept mapping for planning and evaluation
    Kane, M. - [2007]
  • Child, parent, and therapist(dis)agreement on target problems in outpatient therapy : the therapist's dilemma and its implications
    Hawley, K. M. Journal of Consulting and Clinical Psychology 71 62-70 [2003]
  • An evaluation of the comprehensive gfiidance program in Utah public schools
    Nelson, D. E. - [1998]
  • A theory-building investigation of the school-to-work transition
    Blustein, D. L. The Counseling Psychologist 25 364-402 [1997]
  • A review of school counseling outcome research : Implications for practice
    Whiston, S. C. Journal of Counseling & Development 76 412-426 [1998]
  • A new model for research in the science of guidance and counseling
    Sprinthall, N. A. The Personnel and Guidance Journal 59 487-493 [1981]
  • A meta-analysis of school-based studies of counseling and psychotherapy; An update
    Prout, S. M. Journal of School Psychology 36 121-136 [1998]
  • A meta-analysis of school based studies of psychotherapy
    Prout, H. T. Journal of School Psychology 24 285-292 [1986]
  • A meta-analysis of interventions to decrease disruptive classroom behavior in public education settings
    Stage, S. A. School Psychology Review 26 333-369 [1997]