현행 과학 고등학교 생물교과 실험 분석: 참과학 탐구의 추론 특성을 중심으로

논문상세정보

' 현행 과학 고등학교 생물교과 실험 분석: 참과학 탐구의 추론 특성을 중심으로' 의 참고문헌

  • 중학생의 동료간 논변활동을 강조한 개방적 물리탐구:조건,특징, 역할을 중심으로
    - [2003]
  • 중학교 과학 교과서 생물 영역의 탐구 활동 분석 활동의 목표 과제의 유형 과학의 본성 중심으로
    - [2005]
  • 실생활 소재 과학 탐구 모듈이 중학생의 과학 탐구 능력과 실험 활동에 대한 태도에 미치는 효과
    25 7 811-819 [2005]
  • 과학자들이 정말 이렇게 할까?:학교 실험실 안팎의 참된 과학을 찾아서
    111-129 [2001]
  • The value of an emergent notion of authenticity Examples from two student/teacher-scientist partnership programs
    40 8 737-756 [2003]
  • School science culture: A case study of barriers to developing professional knowledge
    84 193-211 [2000]
  • Problem-based learning: Using ill-structured problems in biology project work
    90 44-67 [2006]
  • National science education standards
    - [1996]
  • Making authentic science accessible to students
    25 8 923-948 [2003]
  • Epistemologically authentic inquiry in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks
    86 2 175-218 [2002]
  • Developing views of nature of science in an authentic context: An explicit approach to bridging the gap between nature of science and scientific inquiry
    88 610-645 [2004]
  • Changing practice by changing practice: Toward more authentic science and science curriculum development
    36 5 521-539 [1999]