'
현행 과학 고등학교 생물교과 실험 분석: 참과학 탐구의 추론 특성을 중심으로' 의 참고문헌
중학생의 동료간 논변활동을 강조한 개방적 물리탐구:조건,특징, 역할을 중심으로
-[2003]
중학교 과학 교과서 생물 영역의 탐구 활동 분석 활동의 목표 과제의 유형 과학의 본성 중심으로
-[2005]
실생활 소재 과학 탐구 모듈이 중학생의 과학 탐구 능력과 실험 활동에 대한 태도에 미치는 효과
25 7 811-819[2005]
과학자들이 정말 이렇게 할까?:학교 실험실 안팎의 참된 과학을 찾아서
111-129[2001]
The value of an emergent notion of authenticity Examples from two student/teacher-scientist partnership programs
40 8 737-756[2003]
School science culture: A case study of barriers to developing professional knowledge
84 193-211[2000]
Problem-based learning: Using ill-structured problems in biology project work
90 44-67[2006]
National science education standards
-[1996]
Making authentic science accessible to students
25 8 923-948[2003]
Epistemologically authentic inquiry in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks
86 2 175-218[2002]
Developing views of nature of science in an authentic context: An explicit approach to bridging the gap between nature of science and scientific inquiry
88 610-645[2004]
Changing practice by changing practice: Toward more authentic science and science curriculum development
36 5 521-539[1999]
'
현행 과학 고등학교 생물교과 실험 분석: 참과학 탐구의 추론 특성을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문