영국의 과학 교사 양성 프로그램 분석 연구 : 영국 로햄튼 대학교를 중심으로

심규철 2010년
논문상세정보

' 영국의 과학 교사 양성 프로그램 분석 연구 : 영국 로햄튼 대학교를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국의 교원 정책: OECD 교원정책 검토 배경보고서
    김이경 - [2002]
  • 박사
  • 중등학교 교원연수에 대한 교사들의인식 조사 연구
    여성희 한국교원교육연구 21 1 323-347 [2004]
  • 중등과학교사 교원연수 실태 및 인식 조사 연구
    여성희 한국생물교육학회지 31 4 339-346 [2003]
  • 중등 과학과 내용교수지식 및 초임교사 수업컨설팅연수
    곽영순 - [2008]
  • 수업평가 기준 개발 연구(Ⅰ) -일반 기준 및 교과(사회, 과학, 영어) 기준 개발-
    임찬빈 - [2004]
  • 수업의 질 개선을 위한 교사 수업능력 자기평가 방략에 관한 논리적 고찰
    김정환 교육평가연구 18 3 19-38 [2005]
  • 수업 실기 대회를 통한 생물과 예비 교사의 수업 실기 능력 제고 방안 연구
    심규철 한국생물교육학회지 36 1 85-94 [2008]
  • 생물 교육 실습생의 자기 수업에 대한 반성을 통한 수업 기술 개선 연구 ­비디오 촬영과 자기 분석을 중심으로­
    강호선 한국생물교육학회지 31 1 72-86 [2003]
  • 국가 수준의 교사 자격 기준 개발 연구
    김갑성 - [2007]
  • 교육공무원 임용후보자 선정경쟁시험 규칙 개정계획(안)
  • 교원양성체제 개편 방안 연구
    김갑성 - [2009]
  • 과학교사의 가르치는 능력에 관한 평가 준거 개발
    이희원 한국생물교육학회지 32 4 348-359 [2004]
  • 과학교사 전문성과 실험 연수에 대한 중등 과학 교사의 인식
    심재호 한국생물교육학회지 34 1 27-37 [2006]
  • 과학교사 재교육의개선방안
    김정곤 한국과학교육학회지 11 1 97-115 [1991]
  • 과학 예비 교사의 수업 행동 특성에 대한 연구: 학습 목표 제시, 교과 내용 전달 및 수업 전개 방식
    김해미 한국생물교육학회지 37 3 363-375 [2009]
  • 경력 교사의 수업 전문성 발달에 영향을 미치는 요인 : 모형 활용 생물 수업을 중심으로
    강희정 생물교육 37 1 21-37 [2009]
  • Training of teachers
  • Trainee teachers‘ perception of their knowledge about expert teaching
    Jegede, O. Educational Research 42 3 287-308 [2000]
  • The new teacher education in the United States: directions forward
    Cochran-Smith,M. Teachers and Teaching: Theory and Practice 14 271-282 [2008]
  • Teacher voice and ownership of curriculum change
    Kirk, D. Journal of Curriculum Studies 33 5 551-567 [2001]
  • Teacher training: Orientations and Professional Competencies
    Martina, M. A. - [2001]
  • Teacher practices and middle-school science achievements
    Odom, A. L. International Journal of Science Education 29 1329-1346 [2007]
  • Teacher education reform in the United States and the theoretical constructs of stakeholder mediation
    Bales, B. International Journal of Education Policy & Leadership 2 6 - [2007]
  • Self-directed teacher professional development
    Grootenboer,P. - [1999]
  • Science curriculum components favored by Taiwanese biology teachers
    Lin, C. Y. Research in Science Education 35 269-280 [2005]
  • Rehearsing to teach: content-specific deconstruction of instructional explanations in preservice teacher training
    Inoue, N. Journal of Education for Teaching 35 1 47-60 [2009]
  • Professional Standards for Teachers, Tutors and Trainers in the Lifelong Learning Sector
  • Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training
  • Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge
    Neiss,M.L. Teaching and Teacher Education 21 509-523 [2005]
  • Partnership, policy and politics: initial teacher education in England under New Labour
    Furlong, J. Teachers and Teaching: Theory and Practice 14 307-318 [2008]
  • PGCE Secondary Science. School of Education
  • PGCE Primary Education: Science Core Curriculum
  • Models of partnership developments in initial teacher education in the four components of the United Kingdom: Recent trends and current challenges
    Smith, I. Journal of Education for Teaching 32 147-164 [2006]
  • Mentoring in-service teachers: Issues of role diversity
    Halai,A. Teaching and Teacher Education 22 700-710 [2006]
  • Knowledge and teaching : Foundation of the reform
    Shulman,L. Harvard Educational Review 57 1 1-22 [1987]
  • Equipping our Teachers for the Future: Reforming Initial Teacher Training for the Learning and Skills Sector
  • Creating and sustaining effective professional learning communities
    Bolam, R. - [2005]
  • Continuing Professional Development in ICT for Teachers: A Literature Review
    Daly, C. - [2009]