영국의 과학 교사 양성 프로그램 분석 연구 : 영국 로햄튼 대학교를 중심으로
'
영국의 과학 교사 양성 프로그램 분석 연구 : 영국 로햄튼 대학교를 중심으로' 의 참고문헌
-
한국의 교원 정책: OECD 교원정책 검토 배경보고서
-
박사
-
-
중등학교 교원연수에 대한 교사들의인식 조사 연구
여성희
한국교원교육연구 21 1 323-347
[2004]
-
중등과학교사 교원연수 실태 및 인식 조사 연구
여성희
한국생물교육학회지 31 4 339-346
[2003]
-
중등 과학과 내용교수지식 및 초임교사 수업컨설팅연수
-
수업평가 기준 개발 연구(Ⅰ) -일반 기준 및 교과(사회, 과학, 영어) 기준 개발-
-
수업의 질 개선을 위한 교사 수업능력 자기평가 방략에 관한 논리적 고찰
김정환
교육평가연구 18 3 19-38
[2005]
-
수업 실기 대회를 통한 생물과 예비 교사의 수업 실기 능력 제고 방안 연구
심규철
한국생물교육학회지 36 1 85-94
[2008]
-
생물 교육 실습생의 자기 수업에 대한 반성을 통한 수업 기술 개선 연구 비디오 촬영과 자기 분석을 중심으로
강호선
한국생물교육학회지 31 1 72-86
[2003]
-
-
교육공무원 임용후보자 선정경쟁시험 규칙 개정계획(안)
-
-
과학교사의 가르치는 능력에 관한 평가 준거 개발
이희원
한국생물교육학회지 32 4 348-359
[2004]
-
과학교사 전문성과 실험 연수에 대한 중등 과학 교사의 인식
심재호
한국생물교육학회지 34 1 27-37
[2006]
-
과학교사 재교육의개선방안
김정곤
한국과학교육학회지 11 1 97-115
[1991]
-
과학 예비 교사의 수업 행동 특성에 대한 연구: 학습 목표 제시, 교과 내용 전달 및 수업 전개 방식
김해미
한국생물교육학회지 37 3 363-375
[2009]
-
경력 교사의 수업 전문성 발달에 영향을 미치는 요인 : 모형 활용 생물 수업을 중심으로
강희정
생물교육 37 1 21-37
[2009]
-
-
Trainee teachers‘ perception of their knowledge about expert teaching
Jegede, O.
Educational Research 42 3 287-308
[2000]
-
The new teacher education in the United States: directions forward
-
Teacher voice and ownership of curriculum change
Kirk, D.
Journal of Curriculum Studies 33 5 551-567
[2001]
-
Teacher training: Orientations and Professional Competencies
-
Teacher practices and middle-school science achievements
Odom, A. L.
International Journal of Science Education 29 1329-1346
[2007]
-
Teacher education reform in the United States and the theoretical constructs of stakeholder mediation
Bales, B.
International Journal of Education Policy & Leadership 2 6 -
[2007]
-
Self-directed teacher professional development
-
Science curriculum components favored by Taiwanese biology teachers
Lin, C. Y.
Research in Science Education 35 269-280
[2005]
-
Rehearsing to teach: content-specific deconstruction of instructional explanations in preservice teacher training
Inoue, N.
Journal of Education for Teaching 35 1 47-60
[2009]
-
Professional Standards for Teachers, Tutors and Trainers in the Lifelong Learning Sector
-
Professional Standards for Qualified Teacher Status and Requirements for Initial Teacher Training
-
Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge
Neiss,M.L.
Teaching and Teacher Education 21 509-523
[2005]
-
Partnership, policy and politics: initial teacher education in England under New Labour
Furlong, J.
Teachers and Teaching: Theory and Practice 14 307-318
[2008]
-
PGCE Secondary Science. School of Education
-
PGCE Primary Education: Science Core Curriculum
-
Models of partnership developments in initial teacher education in the four components of the United Kingdom: Recent trends and current challenges
Smith, I.
Journal of Education for Teaching 32 147-164
[2006]
-
Mentoring in-service teachers: Issues of role diversity
Halai,A.
Teaching and Teacher Education 22 700-710
[2006]
-
Knowledge and teaching : Foundation of the reform
Shulman,L.
Harvard Educational Review 57 1 1-22
[1987]
-
Equipping our Teachers for the Future: Reforming Initial Teacher Training for the Learning and Skills Sector
-
Creating and sustaining effective professional learning communities
-
Continuing Professional Development in ICT for Teachers: A Literature Review
'
영국의 과학 교사 양성 프로그램 분석 연구 : 영국 로햄튼 대학교를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문