-
-
저자
손유진
이연선
-
제어번호
104205899
-
학술지명
유아교육연구
-
권호사항
Vol.
26
No.
5
[
2006
]
-
발행처
한국유아교육학회
-
발행처 URL
http://www.ksece.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
333-354
-
언어
-
-
출판년도
2006
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
가톨릭대학교 성심교정도서관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
대집단 활동에서 교사와 유아간 교실담화 분석' 의 참고문헌
-
진정한 유아기-레지오 에밀리아의 현장적용. Authentic childhood-exploring Reggio Emilia in the classroom
-
[2003]
-
재개념주의자들의 교육과정 개념
26 1 476-500
[2001]
-
-
대화학습의 이론과 실험
2 265-68
[1989]
-
-
교육과정의 재개념화를 위한 이론적 탐색
28 2 317-340
[1994]
-
-
교사의 수업운영대화 전략 연구-초등학교 국어수업을 중심으로
-
[2000]
-
교사-유아간 교실담론 분석
11 3 23-45
[2006]
-
practice and the double-edged problem of Idiosyncrasy Journal of Curriculum and Supervision
257-270
[1989]
-
What time is it, Denis?: asking known information questions in classroom discourse
18 285-294
[2001]
-
Teachable-moment-oriented curriculum practice in early childhood education
35 1 111-127
[2003]
-
Orientations to curriculum
-
[1985]
-
On task in classroom discourse
1 2 177-198
[1988]
-
Learning lessons:Social organization in th classroom
-
[1979]
-
Freedom and education:The Beginnings of a new philosophy
-
[1979]
-
Discourse in the production of classroom knowledge:Reading lessons
15 3 245-279
[1985]
-
Curriculum theory in context
-
[1990]
-
Curriculum theorizing:The reconceptualists
-
[1975]
-
Critical perspective on the historical relationship between child and development and early childhood education research
3-20
[1992]
-
Contextualizing I-R-E in an eighth-grade quiz review
2 3 185-212
[1990]
-
Bollnow의 교사관-실존철학과 교육학을 중심으로
27 1 51-73
[2005]
'
대집단 활동에서 교사와 유아간 교실담화 분석'
의 유사주제(
) 논문