대집단 활동에서 교사와 유아간 교실담화 분석

논문상세정보
    • 저자 손유진 이연선
    • 제어번호 104205899
    • 학술지명 유아교육연구
    • 권호사항 Vol. 26 No. 5 [ 2006 ]
    • 발행처 한국유아교육학회
    • 발행처 URL http://www.ksece.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 333-354
    • 언어 -
    • 출판년도 2006
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 가톨릭대학교 성심교정도서관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 대집단 활동에서 교사와 유아간 교실담화 분석' 의 참고문헌

  • 진정한 유아기-레지오 에밀리아의 현장적용. Authentic childhood-exploring Reggio Emilia in the classroom
    - [2003]
  • 재개념주의자들의 교육과정 개념
    26 1 476-500 [2001]
  • 수업담화의 바로잡기 연구
    - [1999]
  • 대화학습의 이론과 실험
    2 265-68 [1989]
  • 교육의 쓸모
    - [2005]
  • 교육과정의 재개념화를 위한 이론적 탐색
    28 2 317-340 [1994]
  • 교실 수업 담화 구조 분석
    - [1994]
  • 교사의 수업운영대화 전략 연구-초등학교 국어수업을 중심으로
    - [2000]
  • 교사-유아간 교실담론 분석
    11 3 23-45 [2006]
  • practice and the double-edged problem of Idiosyncrasy Journal of Curriculum and Supervision
    257-270 [1989]
  • What time is it, Denis?: asking known information questions in classroom discourse
    18 285-294 [2001]
  • Teachable-moment-oriented curriculum practice in early childhood education
    35 1 111-127 [2003]
  • Orientations to curriculum
    - [1985]
  • On task in classroom discourse
    1 2 177-198 [1988]
  • Learning lessons:Social organization in th classroom
    - [1979]
  • Freedom and education:The Beginnings of a new philosophy
    - [1979]
  • Discourse in the production of classroom knowledge:Reading lessons
    15 3 245-279 [1985]
  • Curriculum theory in context
    - [1990]
  • Curriculum theorizing:The reconceptualists
    - [1975]
  • Critical perspective on the historical relationship between child and development and early childhood education research
    3-20 [1992]
  • Contextualizing I-R-E in an eighth-grade quiz review
    2 3 185-212 [1990]
  • Bollnow의 교사관-실존철학과 교육학을 중심으로
    27 1 51-73 [2005]