ADHD 성향 아동과 일반아동의 창의적 특성 비교연구(초등학교 고학년을 중심으로)
'
ADHD 성향 아동과 일반아동의 창의적 특성 비교연구(초등학교 고학년을 중심으로)' 의 참고문헌
-
초등학교 통합학급교사의 ADHD학생 교육에 대한 스트레스 연구
황순영
특수아동교육연구 11 4 77-100
[2009]
-
주의력결핍ㆍ과잉운동장애의 개념과 생물학적 연구
조수철
소아ㆍ청소년정신의학 1 1 5-26
[1990]
-
주의력결핍 과잉행동 아동의 창의적 인지능력과 창의적 성격에 관한 연구
-
주의력결핍 과잉행동 아동에 대한 인지-행동 수정 프로그램의 효과 - 또래관계를 중심으로 -
조현승
놀이치료연구 8 1 95-116
[2004]
-
자기표현 미술활동이 주의력결핍 과잉행동(ADHD)아동의 주의산만?공격성 행동 감소에 미치는 효과
여광응
특수교육저널:이론과 실천 7 1 331-349
[2006]
-
유아의 창의성과 주의산만과의 관계에 대한 연구
-
유산소 운동이 ADHD 학생의 주의집중과 과잉행동에 미치는 영향
김경민
정서·행동장애연구 23 1 127-142
[2007]
-
심리운동놀이치료 프로그램이 ADHD 아동의 문제행동 개선과 사회기술 향상에 미치는 효과
김춘경
놀이치료연구 14 1 51-65
[2010]
-
Working Conditions of Teachers of Students with Behavioral Disorders
-
What educators and parents need to know about ADHD, creatvity and gifited students(Practitioners' Guide A9814)
-
The relationship between attention-deficit hyperactivity disorder and creativity
-
-
The adolescent outcome of hyperactive children diagnosed by research criteria: Ⅱ. Academic, attentional, and neuropsychological status
Barkley, R. A.
Journal of Consulting and Clinical Psychology 58 5 580-588
[1990]
-
The Coincidence of Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Creativity
-
Strength-based Mental Health Counseling for Children with ADHD: An Integrative Model of Adventure-based Counseling and Adlerian Play Therapy
-
Hyperactivity: Current issues, research, and theory,(2nd de.)
-
Hyperactivity and creativity: The tacit dimension
Shaw. G. A.
Bulletin of the Psychonomic Society 30 152-160
[1992]
-
Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders
-
Challenges of identifying and serving gifted children with ADHD
Flint, L. J.
Teaching Exceptional Children 33 4 62-69
[2001]
-
Brain Research Strategies for Physical Educators
Blackemore, C. L
Journal of Physical Education Recreation and Dance 75 1 31-38
[2004]
-
Attention-Deficit Hyperactivity Disorder and Creativity-What is the connection?
Cramond, B.
Journal of Creative Behavior 28 3 193-210
[1994]
-
An exploration into the creativity abillities of children with ADHD
Healey. D.
Journal of Attention Dis 8 3 88-95
[2005]
-
An Investigation of Attention Deficit/Hyperactivity Disorder. Creativity, Cognitive Style: Interaction and Impact on School Success
-
ADHD, 수학영재, 과학영재, 일반아동의 창의성 비교
이영주
사고개발 5 2 49-63
[2009]
-
ADHD 아동의 문제행동 감소 및 사회성 기술 향상을 위한 음악과 미술치료프로그램의 효과성 비교연구
유지영
정서·행동장애연구 25 3 73-92
[2009]
-
박사
'
ADHD 성향 아동과 일반아동의 창의적 특성 비교연구(초등학교 고학년을 중심으로)'
의 유사주제(
) 논문