온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-

논문상세정보

' 온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 한국 미국 소비자 e-불평행동의 수렴과 상이:e-소비자불평행동 유형 정립을 위한 탐색적 연구
    이장로 국제경영연구 18 3 83-111 [2007]
  • 패션 제품 온라인 쇼핑 시 지각되는 위험과 구매 의도의 관계에 있어서 태도의 역할
    이규혜 복식문화연구 15 3 472-482 [2007]
  • 전자상거래의 성공요인: 한미 비교분석
    성태경 Asia Pacific Journal of Information Systems 12 4 37-53 [2002]
  • 인터넷 탐색가치와 인터넷 쇼핑몰 유형에 따른 의류제품 쇼핑웹사이트 평가차이
    홍희숙 한국의류학회지 26 5 642-653 [2002]
  • 인터넷 탐색가치에 의해 분류한 온라인 소비자 집단별 특성에 관한 연구
    박철 소비자학연구 12 1 31-52 [2001]
  • 인터넷 정보탐색 가치가 인터넷 쇼핑행동에 미치는 영향에 관한 연구-쇼핑몰 방문빈도와 구매의도를 중심으로
    박철 마케팅연구 15 1 143-162 [2000]
  • 인터넷 점포의 의류상품환경에 대한 인식이 쇼핑감정과 점포태도에 미치는 영향
    홍희숙 한국의류학회지 29 3,4 478-490 [2005]
  • 인터넷 쇼핑행동에 대한 개인주의자와 집단주의자간 비교연구
    문병준 마케팅관리연구 13 3 37-56 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 쇼핑경험의 질이 재방문의사와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구: 효용적 가치(utilitarian value)와 쾌락적 가치(hedonic value)의 구분
    유창조 소비자학연구 13 4 77-100 [2002]
  • 인터넷 쇼핑몰 특징과 감정적 반응과의 관계에 관한 연구
    서문식 마케팅연구 17 2 113-145 [2002]
  • 인터넷 쇼핑몰 특성요인과 기대요인이 소비자 행동에 미치는 영향에 관한 실증연구: 한, 캐나다 소비자 비교연구
    이장로 국제경영연구 15 4 - [2004]
  • 인터넷 쇼핑몰 성공 전략:구성 디자인 특성과 마케팅 기능
    안준모 Information System Review 1 2 97-106 [1999]
  • 인터넷 및 PC통신을 이용한 사이버쇼핑실태에 관한 연구
    박철 대한경영학회지 21 81-107 [1999]
  • 온라인 쇼핑에서 헤도닉-경험가치(Hedonic-Experiential Value): 영향변수와 결과변수
    박철 Asia Pacific Journal of Information Systems 13 4 73-96 [2003]
  • 온라인 상거래 수용에 관한 통합적 확장:기술수용모델에 대한 신뢰와 감정의 결합
    임양환 아시아마케팅저널 6 1 57-86 [2004]
  • 온라인 구전효과에 영향을 미치는 요인에 관한 비교문화적 실증연구
    박철 경영학연구 35 6 1617-1647 [2006]
  • 영국전자상거래 현황 및 특성
    정수연 52- [2008]
  • 실용적/쾌락적 쇼핑가치와 쇼핑만족; 구조모델의 개발과 검정
    이학식 경영학연구 28 2 505-538 [1999]
  • 쇼핑가치가 점포이미지와 인터넷 쇼핑몰에서의 소비자구매의도 간의 관계에 미치는 영향에 관한 연구
    안광호 소비자학연구 13 4 101-122 [2002]
  • 쇼핑가치가 온라인 구매의도에 미치는 영향: 매개변수로서의 제품속성 중요도
    이철선 마케팅연구 19 2 41-70 [2004]
  • 소비자의 제품 접촉욕구(Need-for-Touch) 성향이 온라인 구매경험에 미치는 영향
    성정연 마케팅연구 23 1 71-91 [2008]
  • 백화점 주고객층의 쇼핑성향,점포 속성중요도,자기이미지에 따른 의복구매성향
    신수연 한국의류학회지 23 6 841-841 [1999]
  • 문화적 차원에 따른 모바일사용자 인터페이스에 관한 비교연구- 한국과 미국의 무선인터넷 모바일 서비스 디자인 가이드를 중심으로-
    박찬미 [2006]
  • 개인가치가 온라인쇼핑혜택, 온라인쇼핑몰특성, 재구매의도에 주는 계층적 영향
    구동모 경영교육연구 40 399-433 [2005]
  • cultures and Organizations: Software of the Mind
    Hofstede, G. - [1991]
  • Work and/ or Fun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
    Babin, B. Journal of Consumer Research 20 644-656 [1994]
  • Web Equity: A Framework to. Build Brand Value in a Dot.com World
    Page C. Journal of Consumer Marketing 19 3 231-248 [2002]
  • Utilitarian and Hedonic Shopping Value in the US Discount sector
    Carpenter J. M. Journal of Retailing and Consumer Services 16 68-74 [2009]
  • The role of culture in interface acceptance. in: Human-Computer Interaction INTERACT'97
    Evers, V. - [1997]
  • The nature and social uses of the internet: A qualitative investigation
    Maignan, I The Journal of Consumer Affairs 31 2 346-371 [1997]
  • The importance of differential weights in multiple attribute models of consumer attitude
    Beckwith, N. E. Journal of Marketing Research 141-145 [1973]
  • The hierarchical influence of personal values on mall shopping attribute and behavior
    Shim, S. Journal of Retailing 74 1 139-160 [1998]
  • The dynamic nature of culture and consumer behavior
    Lau, L. Advances in Consumer Research 29 453-454 [2002]
  • The Personality of the Retail Store
    Matineau Pierre Harvard Business Review 36 47- [1958]
  • The Moderation Effect of Transaction Experience on the Decision Calculus in On-Line Repurchase
    Gupta S. International Journal of Electronic Commerce 12 1 127-158 [2007]
  • The Joy of Shopping by Mail
    Lydon, S. MS 10 87-92 [1982]
  • The Fundamental Reasons of e-consumers' Loyalty to an Online Store
    Koo, D.M. Electronic Commerce Research and Applications 5 117-130 [2006]
  • The Excitement of Getting a Bargain : Some Hypotheses Concerning the Origins and Effects of Smart-Shopper Feelings
    Schindler, R. M. Advances in Consumer Research 16 447-453 [1989]
  • The Dark of the Gift
    Sherry J. Journal of Business Research 28 225-244 [1993]
  • Study of Japanese Consumers’ Cognitive Hierarchies in Formal and Informal Gift-Giving Situations
    Sherry L. Psychology & Marketing 20 1 59-85 [2003]
  • Profiling the Recreational Shopper
    Bellenger, Danny N. Journal of Retailing 56 Fall 77-91 [1980]
  • Product Involvement as Leisure Behavior. in: Advances in Consumer Research, Vol.11
    Bolch, Peter H. 197-202 [1984]
  • Placing Trust at the Center of Your Internet Strategy
    Urban, G. L. Sloan Management Review 42 1 39-48 [2000]
  • Personal value; influence on e-shopping attitude and behavior
    Jayawardhena C. Internet Research 14 2 127-138 [2004]
  • Online shopping, the standard Learning hierachy, and consumer' internet expertise- An American-Spanish comparison
    Martinez-Lopez F. J. Internet Research 15 3 312-334 [2005]
  • On-line Shopping Behavior: Cross-Country Empirical Research
    Mahmood, M. Adam International Journal of Electronic Commerce 9 1 9-30 [2004]
  • More than a Labor of Love:Gender Roles and Christmas Shopping
    Fischer, E. Journal of Consumer Research 17 333-345 [1990]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Sources of Consumer Attitudes
    Batra, R Marketing Letters 2 159-170 [1990]
  • Measuring Store Image Though Multidimensional Scaling of Free Response Data
    Arun K.J. Journal of Retailing 52 61-65 [1977]
  • Marketing inHypermedia Computer-Mediated Environments:Conceptual Foundations
    Hoffman, D. L Journal of Marketing 60 50-68 [1996]
  • Interpersonal Behavior
    Triandis, H. - [1977]
  • Internet Retail Store Design: How the User Interface Influences Traffic and Sales
    Lohse, G. L. Journal of Computer-Mediated Communication 5 2 - [1999]
  • Influences of Online Store Perception, Shopping Enjoyment, and Shopping Involvement on consumer Patronage Behavior Towards an Online Retailer
    Kim J. Journal of Retailing and Consumer Services 14 95-107 [2007]
  • Impact of Strength of Ethnic Identification on Hispanic Shopping Behavior
    Donthu, N. Journal of Retailing 70 Winter 383-394 [1994]
  • Impact of Information Presentation Modes on Online Shopping: An Empirical Evaluation of a Broadband Interactive Shopping Service
    Chau, Patric .Y.K. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce 10 1 1-22 [2000]
  • Hedonic shopping motivations
    Arnold, M. J. Journal of Retailing 79 77-95 [2003]
  • Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior
    Childers, T. L. Journal of Retailing 77 511-535 [2001]
  • Gift Giving Behavior
    Belk, R. Research in Marketing 2 95-126 [1979]
  • For fun and profit: hedonic value from imageinteractivity and responses towards an online store
    Fiore, A.M. Psychology & Marketing 22 8 669-694 [2005]
  • Efficient or enjoyable? Consumer values of eating-out and fast food restaurant consumption in Korea
    Park, C. International Journal of Hospitality Management 23 1 87-94 [2004]
  • Effect of image interactivity technology on consumer responses towards the online retailer
    Fiore, A.M. Journal of Interactive Marketing 19 3 38-53 [2005]
  • Culture, Product Type, and Price Influences on Consumer Purchase Intention to Buy Personalized Products Online
    Moon J. Journal of Business Research 61 31-39 [2008]
  • Culture's consequences:International differences in work-related values
    Hofstede, G. - [1980]
  • Culture and consumer behavior: Towards an understanding of cross-cultural consumer behavior in international marketing
    McCourt, D. J. Journal of International Marketing 6 2 91-127 [1993]
  • Convergent and Discriminant Validity by the Multitrait-Multimethod Matrix
    Campbell, Donald T. Psychological Bulletin 56 81-105 [1959]
  • Convergence and divergence in consumer behavior: implications for international retailing
    de Mooij, M. Journal Retailing 78 3 61-69 [2002]
  • Consumption Values and Market Choice: Theory and Applications
    Sheth, J. N. - [1991]
  • Consumer values and the importance of store attributes
    Erdem, O. International Journal of Retail and Distribution Management 27 4 137-144 [1999]
  • Consumer trust in an Internet store: a cross-cultural validation
    Javenpaa, S. L. Journal of Computer-mediated Communication 5 2 - [1999]
  • Consumer perceived value: The developmentof a multiple item scale
    Sweeney, J. Journal of Retailing 77 203-220 [2001]
  • Consumer e-shopping acceptance : Antecedents in a technology acceptance model
    Ha, S. Journal of Business Research 62 565-571 [2009]
  • Consumer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web
    Javenpaa, S. L. International Journal of Electronic Commerce 1 2 59-88 [1997]
  • Consumer Bebavior
    Engel, J. F. - [1982]
  • Change and Stability in Value and Vlaue Systems: A Sociological Perspective. in: Understanding Human Values: Individual and Societal
  • Buying, Bidding, Playing or Competing? Value Assessment and Decision Dynamics in Oline Auctions
    Ariely, D. Journal of Consumer Psychology 13 113-124 [2003]
  • Beyond Culture
    Hall, E. T. - [1976]
  • An online prepurchase intentions model: The role of intention to search
    Shim, S. Journal of Retailing 77 397-416 [2001]
  • Amos 17.0 구조방정식 모델링: 원리와 실제
    배병렬 - [2007]
  • Adaptation of cultural content: evidence from B2C e-commerce firm
    Singh N. European Journal of Marketing 39 1/2 71-86 [2005]
  • A means-end chain model based on consumer categorization processes
    Gutman, J. Journal of Marketing 46 2 60-72 [1982]
  • A cross-cultural comparison of Internet buying behavior: Effects of Internet usage, perceived risks, and innovativeness
    Cheol Park International Marketing Review 20 5 543-553 [2003]
  • A Theoretical Model for the Study of Product Importance Perceptions
    Bloch, Peter H. Journal of Marketing 47 Summer 69-81 [1983]
  • A Structural Equation test of the Value-Attitude-Behavior Hierarchy
    Homer, Pamela M. Journal of Personality and Social Psychology 54 638-646 [1988]
  • A Sociocultural Analysis of a Midwestern Flea Market
    Sherry, J. Journal of Consumer Research 17 13-30 [1990]
  • A Conceptual Model of Perceived Customer Value in E-Commerce: A Preliminary Investigation
    Chen Z. Psychology & Marketing 20 4 323-347 [2003]