중학교 국어 교과에서 성별에 따른 외재적 학습동기, 독서태도, 학습전략, 지각된 교수전략이 성취도에 미치는 영향력 차이 분석

논문상세정보

' 중학교 국어 교과에서 성별에 따른 외재적 학습동기, 독서태도, 학습전략, 지각된 교수전략이 성취도에 미치는 영향력 차이 분석' 의 참고문헌

  • 한국교육종단연구 2005(IV)
    임현정 - [2009]
  • 한국교육종단연구 2005(III)
    김성식 - [2008]
  • 한국교육종단연구 2005(II)
    김양분 - [2006]
  • 한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
    김주환 교육심리연구 20 1 243-264 [2006]
  • 학습동기와 학습기술이 학업성취 및 학교적응에 미치는 영향: 초등학생과 중학생을 중심으로
    김명희 아동교육 17 2 33-48 [2008]
  • 학생이 지각한 교수전략과 학습전략 및 학업성취도 간의 관계
    노원경 한국교원교육연구 26 4 169-190 [2009]
  • 초등학생의 읽기 능력과 과학 탐구 능력 및 과학 성취도와의관계
    장명덕 한국지구과학학회지 29 2 137-142 [1999]
  • 지각된 수단성, 숙달목표지향성, 학업성취 간의 구조적 관계
    신종호 아시아교육연구 9 4 23-37 [2008]
  • 중학교 영어과 교수 학습 방법 및 자료개발 연구-극화 활동을중심으로
    최진황 - [2003]
  • 중고등학생의 학업동기 구조
    임은미 아시아교육연구 2 1 89-111 [2001]
  • 읽기이해능력 학습전략 훈련이 중학생의 자기조절 학습기능 습득과 국어 교과 학업성취에 미치는 효과: CSQ3Rs 학습전략을 중심으로
    김희수 교육심리연구 22 2 385-403 [2008]
  • 읽기 성취에 대한 남학생과 여학생 간 성별 차이 분석 및 교육적 방안 탐색 -PISA 2009 읽기 관련 변인을 중심으로-
    최숙기 교육과정평가연구 15 1 239-266 [2012]
  • 읽기 과정에서의 인지 전략과 상위 인지 전략
    김경주 우리말글 32 32 29-50 [2004]
  • 아동의 독서동기, 독서 활동, 국어교과 성취도의 관계
    박혜숙 인문사회과학연구 1 21 107-131 [2008]
  • 성별과 학습선호도 유형에 따른 독서흥미, 독서량, 인지전략, 학문적 자신감, 읽기소양의 구조적 관계
    김재철 교육심리연구 19 1 93-114 [2005]
  • 독서흥미, 독서활동, 학업적 자기효능감 및 사회성이 국어과 학업성취에 미치는 효과
    소연희 교육방법연구 20 2 75-90 [2008]
  • 국어 교과서의 텍스트 유형 연구
    신아영 [2010]
  • 구조방정식모델링의 이해와 적용
    문수백 - [2009]
  • 교수-학습 관련변인이 학업성취에 미치는 영향에 대한 메타분석
    구병두 농업교육과 인적자원개발 33 2 131-140 [2001]
  • 고등학교 1학년 학생의 국어과의 읽기 능력과 사회과 학업성취도 간의 관계 분석
    박은아 사회과교육 47 3 241-266 [2008]
  • ‘지각된’ 수업 특성이 중학생의 수학 성적 향상에 미치는 영향
    박성호 한국교육 36 1 3-21 [2009]
  • Within-year changesin children’s intrinsic and extrinsic motivational orientations : Contextualpredictors and academic outcomes
    Corpus, J. H. Contemporary Educational Psychology 34 2 154-166 [2009]
  • The relationship between positive adolescent attitude toward readingand home literary environment
    Partin, K. Reading Horizon 45 1 61- [2002]
  • The relationship between home literary environments and attitudestoward reading in ninth - graders
    Kubis, M. - [1996]
  • The Effects of Authentic Instruction on English Achievement
    박소영 한국교육 35 4 131-151 [2008]
  • Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming
    Byrne, B. M. - [2001]
  • Structural equation modeling methods of hypothesis testingof latent variable means
    Hancok, G. R. Measurement and Evaluation in Counseling andDevelopment 30 91-105 [1997]
  • Statistical Power Analysis for the Behavioral Science
    Cohen, J. - [1988]
  • Reading habits and attitude in the digital age : Analysisof gender and academic program differences in Malaysia
    Karim, N. A. The Electronic Library 25 3 285-298 [2007]
  • Reading Don’t Fix No Chevys: Literacy in the Livesof Young Men
    Smith, M. W. - [2002]
  • Professional Development That Supports the Teachingof Cognitive Reading Strategy Instruction
    Sailors, M The Elementary School Journal 10 3 301-322 [2010]
  • Principles and Practice of Structural Equation Modeling
    Kline, R. B. - [2005]
  • PISA 2009 읽기 영역 결과 분석 연구
    옥현진 국어교육 134 134 385-409 [2011]
  • Multivariate Data Analysis(6th ed.)
    Hair, J. F. - [2005]
  • Modeling the effects of intrinsic motivation, extrinsic motivation, amount of reading, and past reading achievement ontext comprehension between U. S. and Chinese students
    Wang, J. H. Y. Reading ResearchQuarterly 39 2 162-186 [2004]
  • Meta-Analysis in Social Research
    Glass, G. V. - [1981]
  • Matthew effects in reading : Some consequences of individualdifferences in the acquisition of literacy
    Stanovich, K. Reading Research Quarterly 20 360-407 [1986]
  • Lexical access and the brain: anatomical constraintson cognitive models of word recognition
    Posner, M. I. American Journal of Psychology 195 1 1-26 [1992]
  • Learning for Tomorrow’s World : first result from PISA 2003
    OECD - [2004]
  • It’s the effect size, stupid: what effect size is and why it is important
    Coe, R. - [2002]
  • Intrinsic and Extrinsic Motivational Orientations in The Classroom: Age Differences and Academic Correlates
    Lepper, M. R. Journal of Educational Psychology 97 2 184-196 [2005]
  • Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior
    Deci, E. L - [1985]
  • Getting boys to read : It’s the context!
    Wilhelm, J. D. 16-18 [2002]
  • Gender differences in reading ability and attitudes : Examining where these differences lie
    Logan, S. Journal of Research in Reading 32 2 199-214 [2009]
  • Gender differences in math and verbal self-concept,performance expectations, and motivation
    Skaalvik,S Sex Roles 50 3 241-252 [2004]
  • Engagement in reading : Lessons learnedfrom three PISA countries
    Brazo, W. G. Journal of Adolescent & Adult Literacy 51 4 304-315 [2007]
  • Dimensions of children’s motivation for reading andtheir relations to reading activity and reading achievement
    Baker, L Reading ResearchQuarterly 34 4 452-477 [1999]
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    Zimmerman, B. J. AmericanEducational Research Journal 23 4 614-628 [1986]
  • Contextual differences in student motivation andself-regulated learning in mathematics, English, and social studies classroom
    Wolters, C. A. Instructional Science 26 27-47 [1998]
  • Content Familiarity : DifferentialImpact of Effective Teaching on Student Achievement Outcomes
    Schöwnwetter, D. Research inHigher Education 43 6 625-655 [2002]
  • Consistency of teaching approach and studentachievement : an empirical test
    Driessen, G School Effectiveness and School Improvement 11 1 57-79 [2000]
  • Comparative fit indices in structural models
    Bentler, P. M. PsychologicalBulletin 108 238-246 [1990]
  • Cognitive strategy instruction, In Handbook of research on reading comprehension
    Dole, J. A. 347-372 [2009]
  • Becoming a strategic readers
    Paris, S. G. Contemporary Educational Psychology 8 293-316 [1983]
  • Alternative Ways of Assessing Model Fit, In Testing Structural Equation Models
    Browne, M. W. - [1993]
  • Adult reading practice for work and leisure
    Kirsch, I. S. AdultEducation Quarterly 34 4 213-232 [1984]