중학교 국어 교과에서 성별에 따른 외재적 학습동기, 독서태도, 학습전략, 지각된 교수전략이 성취도에 미치는 영향력 차이 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
중학교 국어 교과에서 성별에 따른 외재적 학습동기, 독서태도, 학습전략, 지각된 교수전략이 성취도에 미치는 영향력 차이 분석' 의 참고문헌
한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
김주환
교육심리연구 20 1 243-264
[2006]
학습동기와 학습기술이 학업성취 및 학교적응에 미치는 영향: 초등학생과 중학생을 중심으로
김명희
아동교육 17 2 33-48
[2008]
학생이 지각한 교수전략과 학습전략 및 학업성취도 간의 관계
노원경
한국교원교육연구 26 4 169-190
[2009]
초등학생의 읽기 능력과 과학 탐구 능력 및 과학 성취도와의관계
장명덕
한국지구과학학회지 29 2 137-142
[1999]
지각된 수단성, 숙달목표지향성, 학업성취 간의 구조적 관계
신종호
아시아교육연구 9 4 23-37
[2008]
중학교 영어과 교수 학습 방법 및 자료개발 연구-극화 활동을중심으로
중고등학생의 학업동기 구조
임은미
아시아교육연구 2 1 89-111
[2001]
읽기이해능력 학습전략 훈련이 중학생의 자기조절 학습기능 습득과 국어 교과 학업성취에 미치는 효과: CSQ3Rs 학습전략을 중심으로
김희수
교육심리연구 22 2 385-403
[2008]
읽기 성취에 대한 남학생과 여학생 간 성별 차이 분석 및 교육적 방안 탐색 -PISA 2009 읽기 관련 변인을 중심으로-
최숙기
교육과정평가연구 15 1 239-266
[2012]
읽기 과정에서의 인지 전략과 상위 인지 전략
김경주
우리말글 32 32 29-50
[2004]
아동의 독서동기, 독서 활동, 국어교과 성취도의 관계
박혜숙
인문사회과학연구 1 21 107-131
[2008]
성별과 학습선호도 유형에 따른 독서흥미, 독서량, 인지전략, 학문적 자신감, 읽기소양의 구조적 관계
김재철
교육심리연구 19 1 93-114
[2005]
독서흥미, 독서활동, 학업적 자기효능감 및 사회성이 국어과 학업성취에 미치는 효과
소연희
교육방법연구 20 2 75-90
[2008]
교수-학습 관련변인이 학업성취에 미치는 영향에 대한 메타분석
구병두
농업교육과 인적자원개발 33 2 131-140
[2001]
고등학교 1학년 학생의 국어과의 읽기 능력과 사회과 학업성취도 간의 관계 분석
박은아
사회과교육 47 3 241-266
[2008]
‘지각된’ 수업 특성이 중학생의 수학 성적 향상에 미치는 영향
박성호
한국교육 36 1 3-21
[2009]
Within-year changesin children’s intrinsic and extrinsic motivational orientations : Contextualpredictors and academic outcomes
Corpus, J. H.
Contemporary Educational Psychology 34 2 154-166
[2009]
The relationship between positive adolescent attitude toward readingand home literary environment
The relationship between home literary environments and attitudestoward reading in ninth - graders
The Effects of Authentic Instruction on English Achievement
박소영
한국교육 35 4 131-151
[2008]
Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming
Structural equation modeling methods of hypothesis testingof latent variable means
Hancok, G. R.
Measurement and Evaluation in Counseling andDevelopment 30 91-105
[1997]
Statistical Power Analysis for the Behavioral Science
Reading habits and attitude in the digital age : Analysisof gender and academic program differences in Malaysia
Reading Don’t Fix No Chevys: Literacy in the Livesof Young Men
Professional Development That Supports the Teachingof Cognitive Reading Strategy Instruction
Sailors, M
The Elementary School Journal 10 3 301-322
[2010]
Principles and Practice of Structural Equation Modeling
PISA 2009 읽기 영역 결과 분석 연구
옥현진
국어교육 134 134 385-409
[2011]
Multivariate Data Analysis(6th ed.)
Modeling the effects of intrinsic motivation, extrinsic motivation, amount of reading, and past reading achievement ontext comprehension between U. S. and Chinese students
Meta-Analysis in Social Research
Matthew effects in reading : Some consequences of individualdifferences in the acquisition of literacy
Lexical access and the brain: anatomical constraintson cognitive models of word recognition
Learning for Tomorrow’s World : first result from PISA 2003
It’s the effect size, stupid: what effect size is and why it is important
Intrinsic and Extrinsic Motivational Orientations in The Classroom: Age Differences and Academic Correlates
Lepper, M. R.
Journal of Educational Psychology 97 2 184-196
[2005]
Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior
Getting boys to read : It’s the context!
Gender differences in reading ability and attitudes : Examining where these differences lie
Logan, S.
Journal of Research in Reading 32 2 199-214
[2009]
Gender differences in math and verbal self-concept,performance expectations, and motivation
Engagement in reading : Lessons learnedfrom three PISA countries
Brazo, W. G.
Journal of Adolescent & Adult Literacy 51 4 304-315
[2007]
Dimensions of children’s motivation for reading andtheir relations to reading activity and reading achievement
Baker, L
Reading ResearchQuarterly 34 4 452-477
[1999]
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
Contextual differences in student motivation andself-regulated learning in mathematics, English, and social studies classroom
Content Familiarity : DifferentialImpact of Effective Teaching on Student Achievement Outcomes
Consistency of teaching approach and studentachievement : an empirical test
Driessen, G
School Effectiveness and School Improvement 11 1 57-79
[2000]
Comparative fit indices in structural models
Cognitive strategy instruction, In Handbook of research on reading comprehension
Becoming a strategic readers
Paris, S. G.
Contemporary Educational Psychology 8 293-316
[1983]
Alternative Ways of Assessing Model Fit, In Testing Structural Equation Models
Adult reading practice for work and leisure
'
중학교 국어 교과에서 성별에 따른 외재적 학습동기, 독서태도, 학습전략, 지각된 교수전략이 성취도에 미치는 영향력 차이 분석'
의 유사주제(
) 논문