중국어권 한국어 학습자의 숙달도별 읽기 전략 연구

기준성 2010년
논문상세정보
    • 저자 기준성
    • 제어번호 104190652
    • 학술지명 한국어 교육
    • 권호사항 Vol. 21 No. 2 [ 2010 ]
    • 발행처 국제한국어교육학회
    • 발행처 URL http://www.iakle.com
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 29-58
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 중국어권 한국어 학습자의 숙달도별 읽기 전략 연구' 의 참고문헌

  • 한국어 학습자의 읽기 전략 훈련과 학습 결과 분석 연구
    손경숙 [1999]
  • 박사
  • 한국어 학습자의 넓게 읽기 (extensive reading)에 관한 일고찰
    심상민 216-227 [2007]
  • 한국어 읽기 텍스트 구성 연구-베트남 학습자를 중심으로-
    이수미 [2005]
  • 한국어 교육에서의 설명적 텍스트 교수 방안 -형식 스키마 활성화 전략을 중심으로-
    박수지 [2002]
  • 하이퍼텍스트를 기반으로 한 한국어 읽기 교재 개발에 관한 연구
    이재윤 [2004]
  • 중국인 학습자를 위한 한국어 읽기 교육 방법 연구
    김중섭 한국어 교육 13 1 3-71 [2002]
  • 중국어권 한국어 학습자의 읽기 전략 연구
    기준성 [2009]
  • 박사
  • 외국어로서의 한국어 읽기 교육-독해 전략을 통한 효율적인 읽기 방안
    권미정 한국어교육 10 1 1-28 [1999]
  • 외국어로서의 한국어 읽기 교수․학습 방안 연구
    심상민 우리 어문연구 17 93-120 [2001]
  • 외국어로서의 한국어 교육의 반성과 새로운 방법론 모색 -의사소통능력 계발을 위한 통합교육론을 중심으로-
    김정숙 語文論集 31 117-141 [1992]
  • 박사
  • 고급 단계 한국어 읽기 자료 개발 방안
    김정숙 이중언어학 32 139-158 [2006]
  • What can we learn from good foreign language learners? Qualitative studies in the Japanese FL context
    Takeuchi 20-26 [2002]
  • Understanding the reading process of beginning American KFL learners : Using Think-Aloud protocols
    Andrew Sangpil Byon 한국어 교육 15 1 259-280 [2004]
  • The comprehension strategies of second language readers
    Block, E. TESOL Quaterly 30 3 463-494 [1986]
  • The best and the worst: an exercise to tap perceptions of language-learning experiences and strategies
    Oxford, R. L. Foreign Language Annals 22 447-454 [1989]
  • Some assumptions about second language text comprehension
    Wolff, D. Studies in Second Language Acquisition 9 307-326 [1987]
  • See how they read: Comprehension Monitoring of L1 and L2 Readers
    Block, E. TESOL Quaterly 26 2 319-343 [1992]
  • Reading easy and difficult texts in English and Chinese: Strategy use by native speakers of Chinese
    Feng, X. W. Asian Journal of English Language Teaching 8 19-40 [1998]
  • Principles and Practice in Second Language Acquisition
    Krashen - [1982]
  • Postgraduate Students' use of Reading Strategies in L1 and ESL Contexts: Links to Success
    Tercanlioglu, L. International Education Journal 5 4 562-570 [2004]
  • More than meets the eye
    Barnett, M. A. - [1989]
  • Metacognitive strategies for developing of reading comprehension for Younger children
    Dermody,M - [1988]
  • Metacognitive Awareness and Second Language Reading
    Carrell, P. L Modern Language Journal 73 121-133 [1989]
  • Learning strategies in foreign language instruction
    Chamot, A. U. Foreign Language Annals 22 13-24 [1989]
  • Language learning strategies: What every teacher should know
    Oxford, R. L. - [1990]
  • Language competence and reading strategies: A comparison of first and second language oral reading errors
    Cziko, G. A. Language Learning 30 1 101-116 [1980]
  • Key concepts in ELT
    John, F. ELT JOURNAL 53 4 338-339 [1999]
  • Interrelationships among prior knowledge, inference, and language proficiency in foreign language reading
    Hammadou, D. Modern Language Journal 75 27-38 [1991]
  • Effect of the presence and difficulty of task on strategy use: An exploratory study
    Oxford, R. L. International Review of Applied Linguistics 42 1-47 [2004]
  • Becoming a strategic reader
    Paris, S. G. Comtemporary Educational Psychology 8 293-316 [1983]
  • A preliminary investigation of the reading strategies of successful and unsuccessful second language learners
    Hosenfeld, C. System 5 11-123 [1977]
  • A gender-related analysis of strategies used to process input in the native language and a foreign language
    Young, D. J. Applied Language Learning 8 43-73 [1997]
  • A closer look at the relationship of cognitive and metacognitive strategy use to EFL reading achievement test performance
    Phakiti, A. Language Testing 20 1 26-56 [2003]
  • A Study on reading strategies in KSL class(Doctoral dissertation)
    Sim, Sangmin - [2007]