사이버교육의 운영실태 및 효과 분석-M대학교 사례를 중심으로

이지연 2004년
논문상세정보

' 사이버교육의 운영실태 및 효과 분석-M대학교 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 효율적인 가상교육 구현을 위한 제고
    15 1 331-354 [1999]
  • 효율성의 관점에서 본 ‘가상대학’에 대한 비판적 검토
    15 1 113-132 [1999]
  • 해외 사이버교육의 운영 형태 및 성공 요인 분석
    정인성 18 1 215-233 [2002]
  • 전국 일반대학의 사이버교육 운영실태와 질관리 현황 분석: 2002년도를 중심으로
    41 3 541-569 [2003]
  • 전국 대학의 사이버교육 현황 분석 2001
    정인성 - [2002]
  • 웹활용 수업사례에 기초한 사이버 교수-학습 운영의 기본 전략 및 향후 과제
    16 1 47-67 [2000]
  • 웹기반교육에서의 강좌평가 도구개발
    18 1 175-192 [2002]
  • 웹기반 언어학 탐구학습 개발 사례 연구
    17 1 37-55 [2001]
  • 웹 기반 교육에서의 평가, 나일주(편) 웹 기반 교육
    177-203 [1999]
  • 웹 기반 가상수업 평가 연구
    정인성 - [1999]
  • 원격대학 운영 실태 조사 및 개선 방안 연구
    - [2001]
  • 사이버대학 모니터링 연구
    - [2002]
  • 대학 사이버 교육 제도 운영에 관한 교직원 요구 분석
    8 1 135-163 [2002]
  • 국내 원격대학의 주요 문제점과 개선방안 탐색
    19 1 77-109 [2003]
  • 가상대학의 비용-효과 분석
    15 3 155-175 [1999]
  • 가상교육의 핵심성공 요인
    15 1 241-264 [1999]
  • 가상교육의 운영 및 설계 요인과 효과성 연구 동향 분석
    7 3 49-71 [2001]
  • 가상강의의 운영실태와 효과분석-S대학교의 사례를 중심으로-
    16 2 19-36 [2000]
  • Virtual classroom versus physical classroom:An exploratory comparison of class discussion patterns and student learning in an asynchronous Internet-based MBA course
    24 2 207-227 [2000]
  • The virtual student
    - [2003]
  • The influence of learning style preferences on student success in online versus face-to-face environment.
    16 4 227-244 [2002]
  • Teaching over the Internet:Results of one doctoral course
    10 4 467-486 [2000]
  • Perspectives on a new environment
    133-183 [1990]
  • Learning style and effectiveness of online and face-to-face instruction
    16 2 99-113 [2002]
  • Evaluation of student satisfaction: Determining the impact of a web-based environment by controlling for student characteristics.
    16 3 169-189 [2002]
  • Evaluating distance education program
    567-584 [2003]
  • Distance education: A systems view
    - [1996]
  • Distance education: A means to an end, no more, no less
    - [1999]
  • Differences in competencies between doctoral students on-campus and at a distance
    15 2 25-40 [2001]
  • Comparison of internet and traditional classroom instruction in a consumer economic course
    20 2 20-28 [2002]
  • Comparing student satisfaction with distance education to traditional classrooms in higher education: A meta analysis.
    16 2 83-97 [2002]
  • Assessing distance education courses and discipline differences in their effectiveness
    28 1 15-19 [2000]
  • Agricultural education at a distance: Let's hear from the students
    43 4 24-32 [2002]
  • A framework for web-based learning. In B.H. Kahn(ed.) Web-based training
    75-98 [2001]