과학영재교육원 생물반 중학생들의 특성: 자기조절학습능력에 따른 개인적 성향 및 학습선호도
'
과학영재교육원 생물반 중학생들의 특성: 자기조절학습능력에 따른 개인적 성향 및 학습선호도' 의 참고문헌
-
과학영재의 과학탐구능력 관련 변인에 대한 경로분석: 숙달목표, 자기효능감, 자기조절전략 및탐구수업을 중심으로
윤초희
교육심리연구 20 2 321-339
[2006]
-
과학영재교육기관 연계방안. 과학영재교육의 발전방안
-
과학 영재의 과학에 대한 태도와 학습동기 및 학습전략과의 관계
정충덕
한국과학교육학회지 27 9 634-641
[2007]
-
고등학교 과학 영재 학생과 일반 학생의 생애 학습 능력 비교
서정희
한국생물교육학회지 35 1 61-72
[2007]
-
The enrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented
-
Teachers; perception iof reasons students choose for, or against, science and engineering
-
Self-regulation of learning and performance: Issues and educational application
-
Psychological profiles of physical and biological science choosers
Collins, J
Research in Science and Technological Education 1 1 5-15
[1983]
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
-
Growing up gifted (7th Ed.)
-
Factors affecting student choice of career in science and engineering: Parallel studies in Australia, Canada, China, England, Japan, and Portugal
Woolnough, B. E.
Research in Science and Technological Education 15 1 105-121
[1997]
-
Education of the gifted and talented (5th Ed.)
-
Educating gifted and talented learners
-
Curriculum planning and instructional design for the gifted learners
-
Critical issues and practices in gifted education: What the research says
-
A consideration of art-science personality difference with particular reference to the thing-person dimension
'
과학영재교육원 생물반 중학생들의 특성: 자기조절학습능력에 따른 개인적 성향 및 학습선호도'
의 유사주제(
) 논문