텍스트 복잡도 기반의 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구
'
텍스트 복잡도 기반의 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구' 의 참고문헌
-
텍스트의 언어적 난이도 측정 공식 비교 연구 - 초중고 교과서를 중심으로 -
최인숙
정보관리학회지 22 4 173-195
[2005]
-
텍스트 위계화를 위한 텍스트 질적 평가 방안 연구 -2007 개정 국어 교과서를 중심으로-
최숙기
국어교육학연구 43 487-522
[2012]
-
텍스트 복잡도를 활용한 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구
-
-
독서교육시스템을 위한 텍스트수준 측정 공식 구성에 관한 연구
최인숙
정보관리학회지 22 3 213-232
[2005]
-
-
글의 易讀性에 영향을 미치는 要因과 易讀性 測定의 模型化에 관한 연구
-
공통핵심교육과정(CCSS)의 읽기 텍스트 위계화 방안에 관한 연구
최숙기
교육과정평가연구 14 2 1-29
[2011]
-
The technique of clear writing
-
Text Complexity: Raising Rigor in Reading
-
Smart Language: Readers, Readability, and the Grading of Text
-
Readability Revisited: The New Dale-Chall Readability Formula
-
Qualitative Assesment of Text Difficulty: Practical Guide for Teachers and Writers
-
Manual for Use of the New Dale-Chall Readability Formula
-
Formula for predicting readability
Dale, E.
Educational Research Bulletin 27 37-53
[1948]
-
Common Core State Standards for English Language Arts & Literacy in History/Social Studies, Science, and Technical Subject
-
A readability formula that saves time
Fry, E.
Journal of Reading 11 7 265-71
[1968]
-
A new readability formula for primary-grade reading materials
-
A method of measuring vocabulary burden of textbooks
Lively, B. A.
Educational Administration and Supervision 9 389-398
[1923]
'
텍스트 복잡도 기반의 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구'
의 유사주제(
) 논문