텍스트 복잡도 기반의 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구

최숙기 2012년
논문상세정보

' 텍스트 복잡도 기반의 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구' 의 참고문헌

  • 텍스트의 언어적 난이도 측정 공식 비교 연구 - 초중고 교과서를 중심으로 -
    최인숙 정보관리학회지 22 4 173-195 [2005]
  • 텍스트 위계화를 위한 텍스트 질적 평가 방안 연구 -2007 개정 국어 교과서를 중심으로-
    최숙기 국어교육학연구 43 487-522 [2012]
  • 텍스트 복잡도를 활용한 읽기 교육용 제재의 정합성 평가 모형 개발 연구
    최숙기 - [2012]
  • 비문학 지문 이독성 공식 개발에 관한 연구
    윤창욱 [2006]
  • 독서교육시스템을 위한 텍스트수준 측정 공식 구성에 관한 연구
    최인숙 정보관리학회지 22 3 213-232 [2005]
  • 글의 易讀性에 영향을 미치는 要因과 易讀性 測定의 模型化에 관한 연구
    沈在鴻 [1991]
  • 공통핵심교육과정(CCSS)의 읽기 텍스트 위계화 방안에 관한 연구
    최숙기 교육과정평가연구 14 2 1-29 [2011]
  • The technique of clear writing
    Gunning, R. - [1968]
  • Text Complexity: Raising Rigor in Reading
    Fisher, D. - [2012]
  • Smart Language: Readers, Readability, and the Grading of Text
    DuBay, W. H. - [2007]
  • Readability Revisited: The New Dale-Chall Readability Formula
    Chall, J. S. - [1995]
  • Qualitative Assesment of Text Difficulty: Practical Guide for Teachers and Writers
    Chall, J. S. - [1995]
  • Manual for Use of the New Dale-Chall Readability Formula
    Chall, J. S. - [1995]
  • Formula for predicting readability
    Dale, E. Educational Research Bulletin 27 37-53 [1948]
  • Common Core State Standards for English Language Arts & Literacy in History/Social Studies, Science, and Technical Subject
  • A readability formula that saves time
    Fry, E. Journal of Reading 11 7 265-71 [1968]
  • A new readability formula for primary-grade reading materials
    Spache, G. D. Elementary School Journal 53 410-413 [1953]
  • A method of measuring vocabulary burden of textbooks
    Lively, B. A. Educational Administration and Supervision 9 389-398 [1923]