생각하는 과학 프로그램이 초등학생들의 인지발달 가속과인지과정기능의 발달에 미치는 효과

논문상세정보

' 생각하는 과학 프로그램이 초등학생들의 인지발달 가속과인지과정기능의 발달에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학습자의 인지수준과 학습 내용의 인지 요구도를 고려한 중등 화학 학습 전략 개발에 대한 연구
    43 578-588 [1999]
  • 학생의 인지수준에 따른 변인통제 능력의 형성과 특수전이 효과에 관한 연구.
    - [1999]
  • 초등학교 교사용 지도서: 과학 6-2.
    8- [2001]
  • 중학교 화학개념이 요구하는 과학적 사고력 수준과 학생들의 인지수준을 고려한 교수방안에 관한 연구.
    23 267-278 [1996]
  • 인지가속 자료 적용을 통한 논리적 사고의 지도 효과
    159-173 [1991]
  • 비례논리 학습 프로그램에 의한 초등학교 6학년 학생의 비례논리 형성 및 지속 효과.
    - [2000]
  • 국가 수준의 과학에 관련된 정의적 특성의 평가 체제 개발
    18 357-369 [1998]
  • 고등학교 과학 Ⅱ(하) 교과서 내용이 요구하는 논리적 사고력 수준과 학생들의 인지수준 비교 연구.
    23 335-344 [1996]
  • Towards a science of science teaching
    - [1981]
  • Thinking science. 2nd ed.
    - [1995]
  • The long-term effects of cognitive acceleration on pupils' school achievement.
    - [1996]
  • Stages of brain and cognitive maturation Journal of Educational Psychology
    - [1990]
  • Stages in human brain development
    30 114-119 [1986]
  • National science education standards
    ⅸ- [1996]
  • Learning Cycle Model을 이용한 화학실험이 학생들의 탐구능력 신장에 미치는 영향
    6-12 [1990]
  • International Journal of Science Education
    121-134 [1988]
  • EEG developmental stages
    13 629-663 [1980]
  • Dimensions of progression in a curriculum.
    8 376-391 [1997]
  • Cognitive assessment system: Interpretive handbook.
    - [1997]
  • Cognitive acceleration through science education Ⅱ: Its effects and scope.
    21 883-902 [1999]
  • CASE 프로그램의 적용과정에서 아동의 인지 수준과 아동-교사의 상호작용이 문제해결과 논리적 사고력에 미치는 영향.
    - [2001]
  • Assessment of cognitive processes The PASS theory of intelligence
    2-28 [1994]
  • An outline of the role of brain in human cognitive development.
    45 44-51 [2001]
  • Accelerating the development of formal thinking in middle and high school students Ⅳ Three years after a two-year intervention Journal of Research in Science Teaching
    351-366 [1993]
  • Accelerating the development of formal thinking in Parkistan secondary school student: Achievement effects and professional development issues.
    37 259-274 [2000]