초등학교 과학과 심화학습에서 다중지능을 활용한 과학활동이 초등학생의 과학탐구능력과 흥미에 미치는 효과
20 2 239-254[2001]
중학교 영재를 위한 과학과 심화 학습 프로그램 개발 연구 한국교육개발원
-[1990]
뇌 기능에 기초한 과학 교수학습 :뇌 기능과 학교 과학의 정의적ㆍ심체적ㆍ인지적 영역의 연계적 통합 모형
24 1 86-101[2005]
과학학습양식에 따른 4 MAT system 활용 초등 과학 수업의 효과
31 4 320-331[2003]
과학 교육학 개론
-[1999]
Toward developing an appropriate math/science curriculum for gifted learners Journal for the Education of the Gifted
257-272[1985]
This is biology: The science of the living world,이것이 생물학이다
-[2002]
The structure of intellect
-[1969]
The art of great science
64 9 613-617[1983]
Teaching with the brain in mind, 두뇌기반 @ 교수
-[2000]
Teaching scientific thinking to gifted children
4 4 4-6[1982]
Model for curriculum and instruction
-[1981]
Methods and materials for teaching the gifted, 영재교육의 방법과 자료
-[2003]
Language arts and social studies curriculum in the elementary school University of Chicago Press
-[1979]
International Handbook of Giftedness and Talent
-[2000]
Integrating content and process in the teaching of gifted student Critical issues in gifted education Defensible programs for the gifted
-[1986]
Human brain and human learning
-[2002]
How the gifted brain learns
-[2003]
How the brain learns
-[2001]
Differentiated curricula for the gifted/talented In Curricula for the gifted Selected proceedings for the First National Conference on Curricula for the Gifted/Talented National/State Leadership Training Institute on the Gifted and Talented