초등 과학교과서에 제시된 현장학습의 분석

논문상세정보

' 초등 과학교과서에 제시된 현장학습의 분석' 의 참고문헌

  • 현장체험활동에 관한 교사 인식과 적용-전기박물관 활동을 중심으로
    - [2003]
  • 초등학교 단계에서의 현장학습 프로그램 운영 방안
    20 1 1-16 [2001]
  • 청소년 학교밖 과학활동 지원 시설에 대한 실태 조사 및 DB 구축
    - [2002]
  • 중등학교 과학과 야외 활동의 실태 및 개선 방안
    17 1 85-92 [1997]
  • 야외지질학습장의 개발과 활용에 따른 학생들의 과학에 대한 정의적 영역과 학업 성취에 미치는 효과
    23 8 649-658 [2002]
  • 대구 경북지역 초등학교 실과교육 현장학습의 활용 실태와 요구 분석
    10 2 121-136 [1997]
  • 과학교육의 이론과 실제
    - [2005]
  • 과학관의 교육활동과 학교교육의 연계성
    - [2004]
  • 과학과 교육과정
    - [1997]
  • 과학 교육 총론
    - [2001]
  • The contribution of museums to scientific literacy :views from audience and museum professionals
    9 4 393-415 [2000]
  • Teaching Science for all children
    - [2001]
  • Teaching Children Science
    - [2000]
  • Strategies for developing scientific literacy
    - [2000]
  • Science Instruction in the Middle and Secondary Schools
    - [1998]
  • Safety in biological fieldwork: Guidance notes for codes of practice
    - [1999]
  • STS 교육의 이해와 적용
    - [1996]
  • National science education standards
    - [1996]
  • Learning and behavior as a function of contextual events Journal of Education Research
    22-28 [1982]
  • Fieldwork in geography and long-term memory structures
    19 4 623-632 [1982]
  • Bridging the gap between formal and informal science learning
    28 87-112 [1996]
  • Adjustment to novel settings interferes with task reaming Journal of Research Science Teaching
    127-134 [1978]
  • A model for the development and implementation of field trips as an integral part of the science curriculum
    93 6 325-331 [1993]