유치원 초임교사의 어려움과 교사의 자아개념 및 조직풍토와의 관계
-
-
저자
백은주
-
제어번호
104134682
-
학술지명
유아교육연구
-
권호사항
Vol.
26
No.
2
[
2006
]
-
발행처
한국유아교육학회
-
발행처 URL
http://www.ksece.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
27-46
-
언어
-
-
출판년도
2006
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
가톨릭대학교 성심교정도서관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
유치원 초임교사의 어려움과 교사의 자아개념 및 조직풍토와의 관계' 의 참고문헌
-
한국 교사의 자아개념 특성에 관한 연구
12 1-21
[1987]
-
초임교사 모임을 통한 유치원 교사들의 교직생활 이야기
-
[2005]
-
초등학교 병설유치원 교사의 교직생활에 관한 문화 기술적 사례연구
20 4 77-106
[2000]
-
-
유치원 조직풍토와 직무만족 및 교사 효능감과의 관계
-
[1998]
-
유치원 교사의 자아개념에 따른 교사 관심사 분석
-
[1999]
-
유치원 교사의 발달 수준을 고려한 장학 모형 개발
23 1 105-131
[2003]
-
유치원 교사의 발달 수준과 관련된 교사 배경 변인에 관한 연구
36 1 281-197
[2005]
-
유치원 교사가 되어가는 과정에 관한 이야기
-
[2000]
-
-
유아 및 아동의 자아개념 고양을 위한 이론적 모색
15 3 1-23
[1995]
-
사립 유아교육기관 초임교사들의 갈등 및 안정에 대한 이해
24 1 71-93
[2003]
-
교사 발달 측면에서 본 유치원 초임 교사의 어려움에 관한 연구
-
[2002]
-
공립유치원 교사가 인식한 현장문제에 관한 연구
-
[2000]
-
敎師力: 敎師として今を生きるヒント上
-
[2003]
-
-
敎師の條件: 受業と學校をつくる力
-
[2003]
-
敎師の成長を促する受業カウンセリング
104-107
[1993]
-
-
What can and cannot reasonably be expected from teacher induction programs Journal of Teacher Education
2-5
[1990]
-
Variations in self-esteem in daily life Self-perspectives across the life span State University of New York Press
54-92
[1992]
-
University of Chicago Press
25-52
[1975]
-
The role of self in teacher development
-
[1999]
-
The professional life cycle of teachers
91 1 31-57
[1989]
-
The micropolitics of teacher induction
-
The induction of new teachers
-
The enhancement function of staff development:Organizational and psychological antecedent to individual teacher change
25 1 1-30
[1988]
-
Teacher self-concept and student culture in the first year of teaching
91 209-233
[1989]
-
Teacher efficacy:A motivational paradigm for effective teacher education
35 28-32
[1984]
-
Teacher development as professional
483-497
[1994]
-
Self-concept and socio-economic status in elementary school children
8 2 221-233
[1973]
-
Professional growth among preservice and beginning teachers
62 129-169
[1992]
-
Perceived problems of beginning teachers
54 2 143-178
[1984]
-
Learning to teach:The first year
7 331-343
[1991]
-
Learning to teach Handbook of teaching and policy
150-170
[1983]
-
Individual institutional and cultural influences on the development of teachers’ craft knowledge
21-59
[1987]
-
From isolation to conversation: Supporting new teachers’ development
-
[2003]
-
Four women’s stories of "Failure" as beginning teachers
11 429-444
[1995]
-
First year teaching:A case study
89 2 39-46
[1987]
-
Development of a knowledge base for mentors
-
[1993]
-
Concerns of teachers:A developmental conceptualization
6 2 207-226
[1969]
-
Conceptualizing novice teacher's professional development: A base for supervisory interventions
-
[1995]
-
Attitude towards acceptance of self and others and adjustment to teaching
44 1 31-36
[1974]
-
Association for Supervision and Curriculum Development
-
[1984]
'
유치원 초임교사의 어려움과 교사의 자아개념 및 조직풍토와의 관계'
의 유사주제(
) 논문