유치원 초임교사의 어려움과 교사의 자아개념 및 조직풍토와의 관계

백은주 2006년
논문상세정보
    • 저자 백은주
    • 제어번호 104134682
    • 학술지명 유아교육연구
    • 권호사항 Vol. 26 No. 2 [ 2006 ]
    • 발행처 한국유아교육학회
    • 발행처 URL http://www.ksece.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 27-46
    • 언어 -
    • 출판년도 2006
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 가톨릭대학교 성심교정도서관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 유치원 초임교사의 어려움과 교사의 자아개념 및 조직풍토와의 관계' 의 참고문헌

  • 한국 교사의 자아개념 특성에 관한 연구
    12 1-21 [1987]
  • 초임교사 모임을 통한 유치원 교사들의 교직생활 이야기
    - [2005]
  • 초등학교 병설유치원 교사의 교직생활에 관한 문화 기술적 사례연구
    20 4 77-106 [2000]
  • 인간의 자아개념 탐구
    - [1998]
  • 유치원 조직풍토와 직무만족 및 교사 효능감과의 관계
    - [1998]
  • 유치원 교사의 자아개념에 따른 교사 관심사 분석
    - [1999]
  • 유치원 교사의 발달 수준을 고려한 장학 모형 개발
    23 1 105-131 [2003]
  • 유치원 교사의 발달 수준과 관련된 교사 배경 변인에 관한 연구
    36 1 281-197 [2005]
  • 유치원 교사가 되어가는 과정에 관한 이야기
    - [2000]
  • 유아교육기관 운영관리
    - [2003]
  • 유아 및 아동의 자아개념 고양을 위한 이론적 모색
    15 3 1-23 [1995]
  • 사립 유아교육기관 초임교사들의 갈등 및 안정에 대한 이해
    24 1 71-93 [2003]
  • 교사 발달 측면에서 본 유치원 초임 교사의 어려움에 관한 연구
    - [2002]
  • 공립유치원 교사가 인식한 현장문제에 관한 연구
    - [2000]
  • 敎師力: 敎師として今を生きるヒント上
    - [2003]
  • 敎師の自己理解
    244-255 [2004]
  • 敎師の條件: 受業と學校をつくる力
    - [2003]
  • 敎師の成長を促する受業カウンセリング
    104-107 [1993]
  • 敎室からの改革
    - [1989]
  • What can and cannot reasonably be expected from teacher induction programs Journal of Teacher Education
    2-5 [1990]
  • Variations in self-esteem in daily life Self-perspectives across the life span State University of New York Press
    54-92 [1992]
  • University of Chicago Press
    25-52 [1975]
  • The role of self in teacher development
    - [1999]
  • The professional life cycle of teachers
    91 1 31-57 [1989]
  • The micropolitics of teacher induction
    Schempp,P 30 447-472 [1993]
  • The induction of new teachers
    Ryan,K - [1986]
  • The enhancement function of staff development:Organizational and psychological antecedent to individual teacher change
    25 1 1-30 [1988]
  • Teacher self-concept and student culture in the first year of teaching
    91 209-233 [1989]
  • Teacher efficacy:A motivational paradigm for effective teacher education
    35 28-32 [1984]
  • Teacher development as professional
    483-497 [1994]
  • Self-concept and socio-economic status in elementary school children
    8 2 221-233 [1973]
  • Professional growth among preservice and beginning teachers
    62 129-169 [1992]
  • Perceived problems of beginning teachers
    54 2 143-178 [1984]
  • Learning to teach:The first year
    7 331-343 [1991]
  • Learning to teach Handbook of teaching and policy
    150-170 [1983]
  • Individual institutional and cultural influences on the development of teachers’ craft knowledge
    21-59 [1987]
  • From isolation to conversation: Supporting new teachers’ development
    - [2003]
  • Four women’s stories of "Failure" as beginning teachers
    11 429-444 [1995]
  • First year teaching:A case study
    89 2 39-46 [1987]
  • Development of a knowledge base for mentors
    - [1993]
  • Concerns of teachers:A developmental conceptualization
    6 2 207-226 [1969]
  • Conceptualizing novice teacher's professional development: A base for supervisory interventions
    - [1995]
  • Attitude towards acceptance of self and others and adjustment to teaching
    44 1 31-36 [1974]
  • Association for Supervision and Curriculum Development
    - [1984]