창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용

논문상세정보
    • 저자 조미영 문공주 김성원
    • 제어번호 104130491
    • 학술지명 교육과정평가연구
    • 권호사항 Vol. 13 No. 2 [ 2010 ]
    • 발행처 한국교육과정평가원
    • 발행처 URL http://www.kice.re.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 309-333
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용' 의 참고문헌

  • 초등학교에서 활용 가능한 과학 영재 판별 도구 개발
    이경숙 이화교육논총 14 119-134 [2004]
  • 초등과학영재학급을 위한 창의적 문제 해결력 프로그램 개발
    최선영 한국생물교육학회지 33 2 144-154 [2005]
  • 창의적 문제해결력: 창의력의 이론, 개발과 수업
    김영채 - [1999]
  • 창의적 문제해결력 신장을 위한 교육과정 개발 모형
    김경자 교육과정연구 16 2 129-163 [1998]
  • 창의적 문제해결능력 신장을 위한 교육과정 개발의 기초 : 창의적 문제해결의 개념모형 탐색
    김경자 교육과정연구 15 2 129-153 [1997]
  • 창의적 문제 해결력 신장을 위한 초등과학 학습 자료 개발 - 4학년 생명 단원을 중심으로 -
    이동규 한국생물교육학회지 36 4 490-499 [2008]
  • 창의적 문제 해결력 신장을 위한 중학교 과학 교육과정 연구
    최경희 한국과학교육학회지 18 2 149-160 [1998]
  • 창의적 문제 해결력 신장을 위한 중학교 과학 교육과정 개발
    최경희 한국과학교육학회지 20 2 329-343 [2000]
  • 창의력 문제 해결력 신장을 위한 단원 개발 및 평가
    김경자 교육과정연구 18 2 17-45 [2000]
  • 중학교 과학 1
    김성원 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    김영유 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    김찬종 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    박봉상 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    박희송 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    복완근 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    심국석 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    우종옥 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    유준희 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    육근철 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    이규석 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    이길재 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    이면우 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    이성물 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    이준용 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    전동렬 - [2009]
  • 중학교 과학 1
    최정훈 - [2009]
  • 중등과학영재교육에서의 창의적 문제해결력 프로그램 개발과 평가에 관한 연구
    류왕선 敎科敎育硏究 26 1 67-90 [2005]
  • 문제해결과 교과서 문제의 교육과정적 의미
    김진숙 교육과정 연구 16 2 205-226 [1998]
  • 교육인적자원부 고시 제2007-79호에 따른 과학과 교육과정
  • 과학적 논증과정 평가를 위한 루브릭 개발
    양일호 한국과학교육학회지 29 2 203-220 [2009]
  • 과학영재의 창의적 문제 해결력 신장을 위한 발생학 수업 프로그램 적용 효과 분석
    주희영 한국생물교육학회지 34 2 257-268 [2006]
  • 과학 영재의 창의적 문제 해결력 향상을 위한 프로젝트 기반 유전 영역 교수-학습 프로그램의 개발 및 적용
    김민아 한국생물교육학회지 36 4 577-586 [2008]
  • 과학 영재의 창의적 문제 해결력 신장을 위한 진화 수업 프로그램 개발과 적용
    조연실 한국생물교육학회지 36 1 1-10 [2008]
  • 과학 교사 전문성 연구의 방법론적 고찰
    오필석 한국과학교육학회지 28 1 47-66 [2008]
  • Viewpoint: What we did not learn from the 60s about science curriculum reform
    Yager, R. Journal of Research in Science Teaching 29 8 905-910 [1992]
  • VIEW: An assessment of problem solving style. Technical manual and user’s guide
    Selby, E. C. - [2002]
  • Towards an understanding of scientific literacy. in: Scientific literacy
    Bybee, R. W. 37-68 [1997]
  • The practice of field ecology: Insights for science education
    Bowen, G. M. Science Education 37 2 171-187 [2007]
  • The myth of scientific literacy
    Shamos, M. H. - [1995]
  • The measurement of civic scientific literacy
    Miller, J. D. Public Understanding of Science 7 203-223 [1998]
  • The incubation model of teaching
  • The good, the bad, and the ugly: The many faces of constructivism
    Phillips, D. C. Educational Researcher 24 7 5-12 [1995]
  • The conceptual foundation of VIEW: A tool for assessing problem solving style
    Selby, E. C. Journal of Creative Behavior 38 221-243 [2004]
  • The beyonders. in: On the edge and keeping on the edge
    Neethling, K. 153-166 [2000]
  • The IEA study of science: science education and curicula in twenty-three country
    Roiser, M. J. - [1991]
  • Teaching gifted and creative learners. in: Handbook of research on teaching (3rd ed)
  • Teachers' thought process. in: Handbook of Research on Teaching
    Clark, C. - [1986]
  • Scientific literacy
    Shen, B. S. P. American Scientist 63 265-268 [1975]
  • Science teaching and the development of thinking
    Lawson, A. E. - [1995]
  • Science education as/for participation in the community
    Roth, W. M. Science Education 88 2 263-294 [2004]
  • Rhetoric and reality in science assessment: An update
    Ruiz-Primo, M. A. Journal of Research in Science Teaching 33 10 1045-1064 [1996]
  • Project 2061−-Science for all Americans
  • PISA 2006 Science Competencies for Tomorrow's World
  • On the edge and keeping on the edge
  • National science education standards
  • Models of the creative process: Past, present and future
    Lubart, T. Creativity Research Journal 13 3 295-308 [2001]
  • Facilitating lifetime creative processes a think piece
    Taylor, C. W. Gifted Child Quarterly 25 116-118 [1981]
  • Development Creative Problem Solving: The History, Development, and Implications for Gifted Education and Talent
    Treffinger, D. J. Gifted Child Quarterly 49 4 342-353 [2005]
  • Creative learning and problem solving. in: Developing minds: Programs for teaching thinking
    Isaksen, S. G. - [1991]
  • Creative Problem Solving: The Basic Course
    Isaksen, S. G - [1985]
  • Creative Problem Solving: An introduction. (3rd Ed.)
  • Creative Problem Solving: An introduction
  • Classroom assessment. in: Handbook of Academic Learning: Construction of Knowledge
    Schafer, W. D. 513-547 [1997]
  • Classroom assessment : What teachers need to know
    Popham, W. J. - [1995]
  • Bringing out the giftedness in your child
    Dunn, R. - [1992]
  • Benchmarks for science literacy
  • Applied imagination: Principles and procedures of creative thinking
    Osborn, A. F. - [1953]
  • A constructivist perspective on teaching and learning mathematics
    Schifter, D. Phi Delta Kappan 77 7 492-499 [1996]
  • 2007년 개정 과학과 교육과정의 주요 내용의 실행에 관한 과학 교사의 인식
    심재호 한국과학교육학회지 30 1 140-156 [2010]