창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용
-
-
저자
조미영
문공주
김성원
-
제어번호
104130491
-
학술지명
교육과정평가연구
-
권호사항
Vol.
13
No.
2
[
2010
]
-
발행처
한국교육과정평가원
-
발행처 URL
http://www.kice.re.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
309-333
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용' 의 참고문헌
-
초등학교에서 활용 가능한 과학 영재 판별 도구 개발
이경숙
이화교육논총 14 119-134
[2004]
-
초등과학영재학급을 위한 창의적 문제 해결력 프로그램 개발
최선영
한국생물교육학회지 33 2 144-154
[2005]
-
창의적 문제해결력: 창의력의 이론, 개발과 수업
-
창의적 문제해결력 신장을 위한 교육과정 개발 모형
김경자
교육과정연구 16 2 129-163
[1998]
-
창의적 문제해결능력 신장을 위한 교육과정 개발의 기초 : 창의적 문제해결의 개념모형 탐색
김경자
교육과정연구 15 2 129-153
[1997]
-
창의적 문제 해결력 신장을 위한 초등과학 학습 자료 개발 - 4학년 생명 단원을 중심으로 -
이동규
한국생물교육학회지 36 4 490-499
[2008]
-
창의적 문제 해결력 신장을 위한 중학교 과학 교육과정 연구
최경희
한국과학교육학회지 18 2 149-160
[1998]
-
창의적 문제 해결력 신장을 위한 중학교 과학 교육과정 개발
최경희
한국과학교육학회지 20 2 329-343
[2000]
-
창의력 문제 해결력 신장을 위한 단원 개발 및 평가
김경자
교육과정연구 18 2 17-45
[2000]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
중등과학영재교육에서의 창의적 문제해결력 프로그램 개발과 평가에 관한 연구
류왕선
敎科敎育硏究 26 1 67-90
[2005]
-
문제해결과 교과서 문제의 교육과정적 의미
김진숙
교육과정 연구 16 2 205-226
[1998]
-
교육인적자원부 고시 제2007-79호에 따른 과학과 교육과정
-
-
과학적 논증과정 평가를 위한 루브릭 개발
양일호
한국과학교육학회지 29 2 203-220
[2009]
-
과학영재의 창의적 문제 해결력 신장을 위한 발생학 수업 프로그램 적용 효과 분석
주희영
한국생물교육학회지 34 2 257-268
[2006]
-
과학 영재의 창의적 문제 해결력 향상을 위한 프로젝트 기반 유전 영역 교수-학습 프로그램의 개발 및 적용
김민아
한국생물교육학회지 36 4 577-586
[2008]
-
과학 영재의 창의적 문제 해결력 신장을 위한 진화 수업 프로그램 개발과 적용
조연실
한국생물교육학회지 36 1 1-10
[2008]
-
과학 교사 전문성 연구의 방법론적 고찰
오필석
한국과학교육학회지 28 1 47-66
[2008]
-
Viewpoint: What we did not learn from the 60s about science curriculum reform
Yager, R.
Journal of Research in Science Teaching 29 8 905-910
[1992]
-
VIEW: An assessment of problem solving style. Technical manual and user’s guide
-
Towards an understanding of scientific literacy. in: Scientific literacy
-
The practice of field ecology: Insights for science education
-
The myth of scientific literacy
-
The measurement of civic scientific literacy
-
The incubation model of teaching
-
The good, the bad, and the ugly: The many faces of constructivism
-
The conceptual foundation of VIEW: A tool for assessing problem solving style
-
The beyonders. in: On the edge and keeping on the edge
-
The IEA study of science: science education and curicula in twenty-three country
-
Teaching gifted and creative learners. in: Handbook of research on teaching (3rd ed)
-
Teachers' thought process. in: Handbook of Research on Teaching
-
-
Science teaching and the development of thinking
-
Science education as/for participation in the community
-
Rhetoric and reality in science assessment: An update
-
Project 2061−-Science for all Americans
-
PISA 2006 Science Competencies for Tomorrow's World
-
On the edge and keeping on the edge
-
National science education standards
-
Models of the creative process: Past, present and future
Lubart, T.
Creativity Research Journal 13 3 295-308
[2001]
-
Facilitating lifetime creative processes a think piece
-
Development Creative Problem Solving: The History, Development, and Implications for Gifted Education and Talent
-
Creative learning and problem solving. in: Developing minds: Programs for teaching thinking
-
Creative Problem Solving: The Basic Course
-
Creative Problem Solving: An introduction. (3rd Ed.)
-
Creative Problem Solving: An introduction
-
Classroom assessment. in: Handbook of Academic Learning: Construction of Knowledge
-
Classroom assessment : What teachers need to know
-
Bringing out the giftedness in your child
-
Benchmarks for science literacy
-
Applied imagination: Principles and procedures of creative thinking
-
A constructivist perspective on teaching and learning mathematics
-
2007년 개정 과학과 교육과정의 주요 내용의 실행에 관한 과학 교사의 인식
심재호
한국과학교육학회지 30 1 140-156
[2010]
'
창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용'
의 유사주제(
) 논문