초등학교 수업을 위한 문제중심학습의 교수학습모형연구
'
초등학교 수업을 위한 문제중심학습의 교수학습모형연구' 의 참고문헌
-
학습자의 인지양식에 따라 문제중심수업이 학습태도 및 학업성취에 미치는 효과
-
창의적 비판적 사고력과 교과 지식의 융합을 위한 교수-학습 모형으로서의 문 제중심학습(PBL) 고찰
-
창의적 문제해결력 신장을 위한 초등과학교육과정 개발 및 적용
-
웹 기반 PBL(Problem-Based Learning)에서 배경지식 수준과 메타인지 지원도구의 제공여부가 PBL 활동에 미치는 영향
-
-
문제중심학습이 학습자의 자기주도적 학습력 수준에 따라 학업성취에 미치는 효과
-
문제중심학습이 학습자의 자기주도적 학습력 수준에 따라 문제해결력에 미치는 효과 , PBL이 학습자의 메타인지 수준에 따라 문제해결 과정에 미치는 효과
-
문제중심학습과 지시적 수업이 학습자의 인식론적 신념에 따라 수업의 유의미성 지각과 학업성취에 미치는 효과
-
문제중심수업이 초등학생의 인지양식에 따라 자기주도적 학습태도에 미치는 효과
-
문제 중심 학습(PBL)을 위한 문제개발 절차 연구:초등과학 교과를 중심으로
조연순
교육과정연구 21 3 1-242
[2003]
-
-
What is the relationship between problem-based learning and other instructional approaches? [Online]
-
Using problem-based learning to teach problem-based learning : Energizing Teacher Education and Professional Development with Problem-Based Learning
-
Problems as possibilities problem-based Learning for K-16 education
-
Problem-based learning & other curriculum models for the multiple intelligences classroom
-
Implementing problem-based learning in science classrooms, School Science & Mathematics
-
How to use problem-based learning in the classroom.
-
Frame of mind The theory of multiple intelligences
-
Enerziging teacher education and professional development with problem-based learning
-
Designing problems for K-12 education Presented at the Problem-Based Learning Symposium
-
An approach to medical education
-
A qualitative examination of problem-based learning at the K-8 level: preliminary findings
'
초등학교 수업을 위한 문제중심학습의 교수학습모형연구'
의 유사주제(
) 논문