초등학교 수업을 위한 문제중심학습의 교수학습모형연구

논문상세정보

' 초등학교 수업을 위한 문제중심학습의 교수학습모형연구' 의 참고문헌

  • 학습자의 인지양식에 따라 문제중심수업이 학습태도 및 학업성취에 미치는 효과
    이용선 - [2002]
  • 창의적 비판적 사고력과 교과 지식의 융합을 위한 교수-학습 모형으로서의 문 제중심학습(PBL) 고찰
    조연순 14 3 295-316 [2001]
  • 창의적 문제해결력 신장을 위한 초등과학교육과정 개발 및 적용
    조연순 20 2 307-328 [2000]
  • 웹 기반 PBL(Problem-Based Learning)에서 배경지식 수준과 메타인지 지원도구의 제공여부가 PBL 활동에 미치는 영향
    김경 5 2 29-37 [2002]
  • 사고와 문제해결심리학
    김영채 - [2002]
  • 문제중심학습이 학습자의 자기주도적 학습력 수준에 따라 학업성취에 미치는 효과
    노정심 - [2003]
  • 문제중심학습이 학습자의 자기주도적 학습력 수준에 따라 문제해결력에 미치는 효과 , PBL이 학습자의 메타인지 수준에 따라 문제해결 과정에 미치는 효과
    박미호 15 3 55-81 [2003]
  • 문제중심학습과 지시적 수업이 학습자의 인식론적 신념에 따라 수업의 유의미성 지각과 학업성취에 미치는 효과
    김동엽 - [2000]
  • 문제중심수업이 초등학생의 인지양식에 따라 자기주도적 학습태도에 미치는 효과
    정미경 - [2002]
  • 문제 중심 학습(PBL)을 위한 문제개발 절차 연구:초등과학 교과를 중심으로
    조연순 교육과정연구 21 3 1-242 [2003]
  • 교과를 통한 창의적 문제해결력 교육방법 모색
    조연순 28 2 205-227 [2001]
  • What is the relationship between problem-based learning and other instructional approaches? [Online]
    IMSA - [2001]
  • Using problem-based learning to teach problem-based learning : Energizing Teacher Education and Professional Development with Problem-Based Learning
    Sage, S. M 87-107 [2001]
  • Problems as possibilities problem-based Learning for K-16 education
    Torp, L - [2002]
  • Problem-based learning & other curriculum models for the multiple intelligences classroom
    Fogarty, R - [1997]
  • Implementing problem-based learning in science classrooms, School Science & Mathematics
    Gallagher, 95 3 136-146 [1995]
  • How to use problem-based learning in the classroom.
    Delisle, R - [1997]
  • Frame of mind The theory of multiple intelligences
    Gardner - [1983]
  • Enerziging teacher education and professional development with problem-based learning
    Lambros, A - [2002]
  • Designing problems for K-12 education Presented at the Problem-Based Learning Symposium
    Sage, S. M - [2003]
  • An approach to medical education
    Barrows - [1980]
  • A qualitative examination of problem-based learning at the K-8 level: preliminary findings
    Sage, S. M 398-263 [1996]