학습자 중심 교육과정 운영을 위한 체험학습의 활성화 조건 탐색
-
-
저자
이광우
김수동
-
제어번호
104109698
-
학술지명
교육방법연구
-
권호사항
Vol.
16
No.
2
[
2004
]
-
발행처
한국교육방법학회
-
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
133-160
-
언어
-
-
출판년도
2004
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
학습자 중심 교육과정 운영을 위한 체험학습의 활성화 조건 탐색' 의 참고문헌
-
-
학습자 중심 교육과정에 관한 연구 학습자중심교과교육연구
-
-
-
-
체험학습의 의미 및 조건의 탐색과 예시자료 개발 교육학 연구
-
중등학교 체험학습의 문제점과 지도방안, 2003학년도 학교교육계획
-
제7차 특수학교 교육과정에 의한 학생중심 교수학습 모형 연구, 1999년 교육부 위탁 연구과제 답신 보고
-
-
-
-
-
-
-
-
-
교육과 경험, 교육학대백과사전, 2003학년도 학교교육과정 운영 계획
-
-
Using the earth system for integrating the science curriculum
-
Thinking and Learning in Social context Its Development In Social Context
-
Theory into practice How do we think? In G
-
The promise of situated cognition New Directions for Adult and Continuing Education
-
The misalliance of management and instructional goals in current school reform
-
The dialectic of arithmetic in grocery shopping Its Development in Social Context
-
The development of science process skills in authentic contexts Journal of Research in Science Teaching 30
-
Teaching the crafts of reading Essays in Honor of Robert Glaser
-
Situated cognition and the culture of learning
-
Planning Curriculum For Schools
-
Paradox or partnership? Educational Technology
-
New implications for instructional technology?
-
New approaches to instruction
-
Linking restructuring to authentic student achievement
-
Learning in school and out
-
Essays in Honor of Robert Glaser
-
Doctrine of the great educators
-
Contructivistic values for instructional systems design Five principles toward a new mindset
-
Contextual settings, science stories, and large context problems: toward a more humanistic science education.
-
Child Life and the Curriculum, The holistic curriculum
-
-
Analysis of an approach to open education
-
A perspective on thinking
-
'
학습자 중심 교육과정 운영을 위한 체험학습의 활성화 조건 탐색'
의 유사주제(
) 논문