학습 및 오락목적의 컴퓨터 활용이 성별에 따른 학업성취도변화에 미치는 영향: 잠재성장모형 분석

김혜숙 2009년
논문상세정보

' 학습 및 오락목적의 컴퓨터 활용이 성별에 따른 학업성취도변화에 미치는 영향: 잠재성장모형 분석' 의 참고문헌

  • 한국인터넷백서
  • 한국교육종단연구 2005(Ⅰ)-예비조사 보고서-
    류한구 - [2005]
  • 학업성취도 국제 비교 연구(PISA)에 나타난 수학적 소양의 성별 차이에 대한 고찰
    박경미 수학교육 41 3 5-328 [2002]
  • 학력성취의 계급별?성별 차이
    장상수 한국사회학 38 1 51-75 [2004]
  • 컴퓨터와 수학에 대한 태도의 성별 차이
    권오남 교육사회학연구 12 2 19-40 [2002]
  • 컴퓨터 활용 유형에 따른 학습자 특성 분석: PISA 2006 한국 자료를 중심으로
    박현정 교육평가연구 22 1 171-194 [2009]
  • 청소년의 컴퓨터 사용에 대한 태도와 경험에 관한 연구
    오치선 청소년학연구 6 1 23-47 [1999]
  • 청소년의 성별에 따른 컴퓨터 불안 결정요인
    조아미 청소년학연구 6 2 85-100 [1999]
  • 영어와 수학성적 변화의 성차 비교 연구-대도시 일 중학교의 총괄평가 결과에 대한 성장모형 분석-
    김재철 교육평가연구 20 4 163-188 [2007]
  • 수학적 능력에서의 성차이에 관한 연구
    이혜경 대학수학교육학회 5 1 143-154 [1995]
  • 성별 진로성숙도 변화에 있어 부모-청소년 자녀 유대가 미치는 종단적 매개효과 검증
    박효희 한국청소년연구 19 1 117-142 [2008]
  • 성별 및 컴퓨터 사용경험이 컴퓨터 불안과 태도에 미치는 영향
    조아미 교육학연구 36 4 339-353 [1998]
  • 다변량 고차잠재 성장모형을 이용한 내외통제성과 학업성취의 종단관계 분석
    홍세희 교육평가연구 17 2 131-146 [2004]
  • 고등학교 3학년의 수학 성적 변화에 대한 성차 비교 연구
    김재철 교육평가연구 17 2 45-72 [2004]
  • The conceptualization and analysis of change over time: An integrative approach incorporating longitudinal mean and covariance structure analysis and multiple indicator latent growth modeling (MLGM)
    Chan,D Organizational Research Methods 1 113-129 [1998]
  • The Impact of ICT use on Students' Academic Performance based on PISA 2006 Korean Data
    김혜숙 한국교육 35 4 107-129 [2008]
  • Students' computer use at home related to their mathematical performance at school?
    Wittwer, J. Computer & Education 50 1588-1577 [2008]
  • Role of activation and inhibition in sex difference in cognitive abilities.Psychological
    Broverman,I.K Psychological Review 75 23-50 [1968]
  • PISA 2003 Australia: ICT use and familiarity at school and home
  • Modeling multivariate change. In Modeling longitudinal and multi-group data: practical issues, applied approaches, and specific example
  • LISEREL 구조방정식모델-이해,활용 및 프로그래밍-
    배병렬 - [2005]
  • Gender issues in technology use: perceived social support, computer self-efficacy and value belief, and computer use beyond school
    Vekiri,I. Computers & Education 51 1392-1404 [2008]
  • Gender differences in math and verbal self-concept,performance expectations, and motivation
    Skaalvik,S Sex Roles 50 3 241-252 [2004]
  • Gender differences in computer-related control beliefs and home computer use.
    Solvberg,A Scandinavian Journal of Educational Research 46 4 409-426 [2002]
  • Gender and cultural difference in internet use:a study of China and the UK.Computers &
    Li,N. Computers & Education 48 301-317 [2007]
  • Full information estimation in the presence of incomplete data, in: Advanced structural equation modeling: Issues and techniques
  • Does home internet use influence the academic performance of low-income children?
    Jacson, L. A Developmental Psychology 42 3 429-435 [2006]
  • DDoes it compute? the relationship between educational technology and student achievement in mathematics
    Wenglinsky,H - [1998]
  • Computers as mindtools for engaging learners in critical thinking
    Jonassen, D. H Techtrends 24-32 [1998]
  • Changing how and what children learn in school with computer-based technologies
    Roschelle,J.M Children and Computer Technology 10 2 76-101 [2000]
  • Can computer use hurt science achievement? The USA results from PISA
    Papanastasiou, E. C Journal of Science Education Technology 12 3 325-332 [2003]
  • An Introduction to Latent Variable Growth Curve Modeling: Concepts, Issues, and Application
    Duncan, T. E. - [1999]
  • Amos 16.0 [Computer Software]
    Arbuckle,J.L - [2007]