학습 및 오락목적의 컴퓨터 활용이 성별에 따른 학업성취도변화에 미치는 영향: 잠재성장모형 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
학습 및 오락목적의 컴퓨터 활용이 성별에 따른 학업성취도변화에 미치는 영향: 잠재성장모형 분석' 의 참고문헌
한국교육종단연구 2005(Ⅰ)-예비조사 보고서-
학업성취도 국제 비교 연구(PISA)에 나타난 수학적 소양의 성별 차이에 대한 고찰
박경미
수학교육 41 3 5-328
[2002]
컴퓨터와 수학에 대한 태도의 성별 차이
권오남
교육사회학연구 12 2 19-40
[2002]
컴퓨터 활용 유형에 따른 학습자 특성 분석: PISA 2006 한국 자료를 중심으로
박현정
교육평가연구 22 1 171-194
[2009]
청소년의 컴퓨터 사용에 대한 태도와 경험에 관한 연구
오치선
청소년학연구 6 1 23-47
[1999]
청소년의 성별에 따른 컴퓨터 불안 결정요인
조아미
청소년학연구 6 2 85-100
[1999]
영어와 수학성적 변화의 성차 비교 연구-대도시 일 중학교의 총괄평가 결과에 대한 성장모형 분석-
김재철
교육평가연구 20 4 163-188
[2007]
수학적 능력에서의 성차이에 관한 연구
이혜경
대학수학교육학회 5 1 143-154
[1995]
성별 진로성숙도 변화에 있어 부모-청소년 자녀 유대가 미치는 종단적 매개효과 검증
박효희
한국청소년연구 19 1 117-142
[2008]
성별 및 컴퓨터 사용경험이 컴퓨터 불안과 태도에 미치는 영향
조아미
교육학연구 36 4 339-353
[1998]
다변량 고차잠재 성장모형을 이용한 내외통제성과 학업성취의 종단관계 분석
홍세희
교육평가연구 17 2 131-146
[2004]
고등학교 3학년의 수학 성적 변화에 대한 성차 비교 연구
김재철
교육평가연구 17 2 45-72
[2004]
The conceptualization and analysis of change over time: An integrative approach incorporating longitudinal mean and covariance structure analysis and multiple indicator latent growth modeling (MLGM)
Chan,D
Organizational Research Methods 1 113-129
[1998]
The Impact of ICT use on Students' Academic Performance based on PISA 2006 Korean Data
김혜숙
한국교육 35 4 107-129
[2008]
Students' computer use at home related to their mathematical performance at school?
Role of activation and inhibition in sex difference in cognitive abilities.Psychological
PISA 2003 Australia: ICT use and familiarity at school and home
Modeling multivariate change. In Modeling longitudinal and multi-group data: practical issues, applied approaches, and specific example
LISEREL 구조방정식모델-이해,활용 및 프로그래밍-
Gender issues in technology use: perceived social support, computer self-efficacy and value belief, and computer use beyond school
Vekiri,I.
Computers & Education 51 1392-1404
[2008]
Gender differences in math and verbal self-concept,performance expectations, and motivation
Gender differences in computer-related control beliefs and home computer use.
Solvberg,A
Scandinavian Journal of Educational Research 46 4 409-426
[2002]
Gender and cultural difference in internet use:a study of China and the UK.Computers &
Li,N.
Computers & Education 48 301-317
[2007]
Full information estimation in the presence of incomplete data, in: Advanced structural equation modeling: Issues and techniques
Does home internet use influence the academic performance of low-income children?
DDoes it compute? the relationship between educational technology and student achievement in mathematics
Computers as mindtools for engaging learners in critical thinking
Changing how and what children learn in school with computer-based technologies
Roschelle,J.M
Children and Computer Technology 10 2 76-101
[2000]
Can computer use hurt science achievement? The USA results from PISA
An Introduction to Latent Variable Growth Curve Modeling: Concepts, Issues, and Application
Amos 16.0 [Computer Software]
'
학습 및 오락목적의 컴퓨터 활용이 성별에 따른 학업성취도변화에 미치는 영향: 잠재성장모형 분석'
의 유사주제(
) 논문