그림책을 활용한 창의적 문제해결과정의 효과 : 창의적 사고, 문제해결 수행능력을 중심으로

논문상세정보

' 그림책을 활용한 창의적 문제해결과정의 효과 : 창의적 사고, 문제해결 수행능력을 중심으로' 의 참고문헌

  • 프로젝트 접근법 활용이 유아의 창의성에 미치는 영향
    4 1 277-298 [1999]
  • 토론 교수식 전래동화 활동이 유아의 창의성에 미치는 효과
    8 1 17-26 [1999]
  • 철학적 탐구 공동체 활동이 유아의 기본생활습관 형성에 미치는 효과
    10 1 269-296 [2003]
  • 창의적 문제해결: 창의력의 이론
    - [1999]
  • 창의성 개발 프로그램이 유아의 창의성 발달에 미치는 영향
    18 2 51-68 [1998]
  • 창의력과 문제해결력을 향상시키기 위한 유아학습지도-놀이 활동을 중심으로
    - [1985]
  • 창의력 교육의 실천과제
    9 1 1-10 [2000]
  • 유아의 창의성 증진을 위한 집단별 브레인스토밍 훈련 효과
    7 1 99-116 [2001]
  • 생활 속의 창의성 교육
    40-42 [2001]
  • 비판적 사고개념의 분석과 그 교육적 정당화
    - [1997]
  • 문학적 언어활동이 유아의 언어적 창의성에 미치는 효과
    7 4 23-37 [2003]
  • 동화활동과 질문유형이 창의성에 미치는 효과
    - [1993]
  • 동화를 활용한 문제해결 활동 경험이 유아의 창의성 증진에 미치는 영향
    - [1996]
  • 동화듣기 활동에서 발산적 발문 프로그램이 유아의 창의성에 미치는 효과
    8 3 99-116 [2003]
  • 동화내용에 대한 문제해결경험이 유아의 창의성에 미치는 영향
    8 2 27-38 [1999]
  • 나도 창의적으로 문제를 해결할 수 있어요!
    - [1999]
  • 나는 창의적으로 문제를 해결할 수 있어요!
    - [1997]
  • 구성주의 교수학습론
    - [1999]
  • 개방적 학습 활동이 유아의 창의성에 미치는 영향
    9 2 217-231 [2000]
  • ‘동화 듣고 전달하기’가 유아의 어휘력 및 창의성에 미치는 효과
    9 2 43-59 [2000]
  • Why should the Torrance tests of creative thinking be used to assess creativity?
    9 2 77-101 [1999]
  • Torrance의 창의력 언어 검사 요강
    - [1999]
  • Thinking creatively at work organization influences on creative problem solving
    31 1 7-17 [1997]
  • Thinking about dialogue
    12 2 16-24 [1996]
  • The real problem solving handbook
    - [1994]
  • The effectiveness of teaching creative problem solving technique to enhance the problem solving ability of kindergarten students
    14 3-22 [1985]
  • Teaching creativity: Singapore's experiences
    10 1 79-96 [2000]
  • Psychological sources of creativity
    10 3 193-202 [1973]
  • Promoting better classroom thinking
    13 3 291-304 [1993]
  • Programs and courses in creativity. In Mark A. Runco & Steven R. Pritzker (Eds.)
    2 465-477 [1999]
  • Problem solving. In Mark A. Runco & Steven R. Pritzker (Eds.)
    2 437-447 [1999]
  • Predictive validity of the Torrance tests of creative thinking
    6 236-252 [1972]
  • Mediating the metacognition
    42 57-62 [1984]
  • Learning to thinking and to speak: an account of an experiment involving children aged 3 to 5 in France and Quebec
    17-25 [2000]
  • Language needs of preschoolers with behavior problems
    - [2001]
  • Introduce children to problem solving and decision making by using children’s literature
    59-64 [1990]
  • Everyday classroom learning activities and Implications for creativity education: A perspective from the beginning teacher's experiences
    11 2 23-36 [2001]
  • Enhancing creativity. In R. Sternberg (Ed.)
    392-430 [1999]
  • Effects of training on the divergent-thinking abilities of kindergarten children
    1061-1064 [1980]
  • Developing thinking and problem-solving skills with children’s books
    63 3 102-107 [1986]
  • Critical thinking what can it be?
    46 1 38-43 [1988]
  • Creative thinking and problem solving in gifted education
    - [1986]
  • Creative thinking and problem solving for young learners
    - [1997]
  • Creative problem solving: Overview and educational implications
    7 3 301-312 [1995]
  • Creative problem solving in the classroom
    - [1992]
  • Creative Problem Solving:An Introduction
    sarasota - [1992]
  • Behavioral patterns of toddlers with speech language delay: The realtionship with child
    - [2000]
  • Assessing CPS performance(3rd ed)
    - [2000]
  • An investment theory of creativity and it’s development
    34 1-31 [1991]
  • A meta-analysis of long-term creativity training programs
    18 11-22 [1984]