성인학습자의 e-learning 참여결정요인이 학습지속의지의 초기값과 변화량에 미치는 영향: 모바일 영어 학습 프로그램을 대상으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
성인학습자의 e-learning 참여결정요인이 학습지속의지의 초기값과 변화량에 미치는 영향: 모바일 영어 학습 프로그램을 대상으로' 의 참고문헌
박사
학습전이 초기발생과 변화의 영향요인에 대한 잠재성장모형 분석
현영섭
HRD연구 11 2 153-177
[2009]
학습동아리의 사회적 연결망과 지식공유의 관계 : 관계밀도, 집중화, 지식공유간의 비선형 모형 분석
현영섭
평생교육학연구 15 3 189-212
[2009]
평생교육기관의 교육서비스질과 학습자만족에 영향을 미치는 마케팅 요인 분석 : 잠재성장모형을 중심으로
현영섭
평생교육학연구 14 2 31-59
[2008]
평생교육기관의 관계마케팅 실행요인이 관계만족과 재등록의도에 미치는 영향
신은경
평생교육학연구 16 3 101-126
[2010]
종단적 운동수행력의 변화 분석: 잠재성장모형의 이용
이기봉
한국체육학회지 40 2 885-897
[2001]
웹토론의 상호작용을 증진시키기 위한 모바일 기술의 적용
류지헌
교육방법연구 17 1 103-6
[2005]
원격교육 학습자의 학습지속과 비지속에 영향을 미치는 요인 연구
정혜정
인력개발연구 2 1 173-188
[2000]
심리적 요인, 연습, 환경적 측면이 기악 학습 지속 의지에 미치는 영향
박지현
중등교육연구 54 1 95-116
[2006]
사이버 학습의 지속적 수강의도에 영향을 미치는 요인 분석: EBS 강좌와 사설 이러닝 강좌 수강학생 사례를 중심으로
김태웅
교육정보미디어연구 16 3 363-383
[2010]
사이버 가정학습에 대한 학습자의 태도 및 만족도 분석
김미량
한국콘텐츠학회 논문지 7 10 44-58
[2007]
모바일 클라우드 동향 및 전망
우중재
정보처리학회지 17 3 107-115
[2010]
모바일 인터넷 서비스 사용 의도 영향요인
한상일
기업경영연구 17 2 193-214
[2010]
노년기 몸무게와 건강의 변화궤적- 잠재성장모형을 이용한 종적 상관관계와 관련요소들에 관한 연구-
전해숙
사회복지연구 30 30 131-158
[2006]
기업 사이버교육 학습자들의 내적통제소재, 상호작용, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적관계
주영주
지식경영연구 10 4 31-42
[2009]
관계마케팅 요인과 관계의 질 및 점포애호도와의 인과관계
김종호
산업경제연구 14 5 161-172
[2001]
e-Learning에서 학습공동체 의식이 학습지속의지와 학습기관충성도에 미치는 영향
이준엽
e-비즈니스연구 9 3 335-349
[2008]
Virtual classroom characteristics and student satisfaction with internet-based MBA course
User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
Understanding relationship marketing outcomes: An integration of relational benefits and relationship quality
Transactional Presence as a critical predictor of success in distance learning
Shin,N
Distance Education 24 1 69-86
[2003]
The use of pledges to build sustain commitment in distribution channels
Anderson, E
Journal of Marketing Research 29 1 18-34
[1992]
The interaction of dependence and trust in long-term industrial relationships
The experience of flow in computer-mediated and in face-to-face groups
The Influence of Individual Differences on Skill in End-User Computing
Staying the course: A study In online student satisfaction and retention
Herbert,M
Online Journal of Distance Learning Administration 9 4 1-11
[2006]
Social learning networks: Build mobile learning networks based on collaborative services
Self regulating learning: A volitional analysis in: Self regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice
Relationship quality in service selling: An international influence perspective
Relationship marketing: Bringing quality, customer service, and marketing together
Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
Partnering as a focused market strategy
New developments and techniques in structural equation modeling
Modeling the processes of development via latent variable growth curve methodology
Duncan, T.
Structural Equation Modeling 2 187-213
[1995]
Influence strategies in marketing channels : Measures and use in different relationship structures
Boyle, B.
Journal of Marketing Research 54 3 68-81
[1992]
Implementing on-line learning environments
Gibbs, W. J
Journal of Computing in Higher Education 10 1 16-37
[1998]
High attrition rate in e-learning: Challenge, predictors and solutions
Martinez, M
The eLearning Developer Journal 14 1-7
[2003]
Handbook of marketing for continuing education
Flow in computer-mediated communication
Factors that influence students' decision to dropout of online course
Willging, P. A
Journal of Asynchronous Learning Network 8 4 105-118
[2004]
Factors influencing the effectiveness of relationship marketing : A meta-analysis
Factors affecting student participation in the online learning environment at the open university of Hong Kong
Chan, M. S
Journal of Distance Education 21 3 23-38
[2007]
Extending the TMA for t-commerce
Yu, J
Information & Management 42 7 965-976
[2005]
Explaining and predicting users’ continuance intention toward e-learning:An extension of the expectation–confirmation model
Lee, M-C.
Computer & Management 42 8 1095-1104
[2010]
Elucidating user behavior of mobile learning: A perspective of the extended technology acceptance model
Early attrition among first time eLearners: A review of factors that contribute to drop-out, withdrawal and non-completion rates of adult learners undertaking eLearning programmes
Tyler-Smith, K
Journal of Online Learning and Teaching 2 2 73-85
[2006]
E-learning의 결정요인이 학습효과에 미치는 영향
손달호
Information Systems Review 10 2 49-70
[2008]
Direct and indirect longitudinal effects of parental involvement on student achievement: Second-order latent growth modeling across ethnic groups
Hong, S. H
JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 97 1 32-42
[2005]
Determinants of ling-term orientation in buyer-seller relationships
Classroom belonging among early adolescent students : Relationships to motivation and achievement
Beyond participation to co-creation of meaning: Mobile social media in generative learning community
Lewis, S.
Social Science Information 49 3 351-369
[2010]
Asynchronous learning networks as a virtual classroom
Are individual differences germane to the acceptance of new information technology
Applying the technology acceptance mode and flow theory to online consumer behavior
Koufaris, M
Information Systems Research 13 2 205-223
[2002]
Airline relationship quality: an examination of Taiwanese passengers
Cheng JH
Tourism Research 29 487-499
[2008]
Access barriers experienced by adults in distance education courses and programs: A review of the research literature
A theoretical extension of the technology acceptance model : four longitudinal field studies
'
성인학습자의 e-learning 참여결정요인이 학습지속의지의 초기값과 변화량에 미치는 영향: 모바일 영어 학습 프로그램을 대상으로'
의 유사주제(
) 논문