초등학교 교실수업과 e-러닝의 부조화:생태학적 관점에서의 수업관찰을 통하여

정한호 2007년
논문상세정보

' 초등학교 교실수업과 e-러닝의 부조화:생태학적 관점에서의 수업관찰을 통하여' 의 참고문헌

  • 황소개구리의 공포는 사라지지 않았다
    염강수 - [2006]
  • 한국과 미국의 초등학교 수학 수업 사례 분석: 초등학교 2-3학년 수준의 곱셈 단원을 중심으로
    이지현 23 2 221-256 [2005]
  • 한 교사의 열린교육 체험에 대한 내러티브 탐구
    정광순 12 1 1-23 [2004]
  • 학교현장에서의 e-러닝에 대한 수요자 요구 분석
    김희배 11 4 221-249 [2005]
  • 학교교육에서의 e-Learning 도입과 활성화 방안
    박인우 47-54 [2004]
  • 티나라 교육용 웹사이트에 대한 초등 교사들의 만족도 분석
    박미례 - [2003]
  • 컴퓨터와 교사문화
    곽은순 2 1 1-13 [1999]
  • 초?중등교육에서 e-러닝 활성화를 위한 주체별 역할과 지원전략 연구
    송상호 교육정보미디어연구 11 4 125-155 [2005]
  • 초등학교 음악 수업 실태분석
    김명숙 음악교육연구 30 31-52 [2006]
  • 초등학교 수업에 관한 참여관찰 연구
    김정원 - [1996]
  • 초등학교 교실붕괴에 영향을 주는 요인 분석
    김은주 21 31-51 [2004]
  • 초등학교 교실 수업의 변화와 유지-아동의 활동과 수업 진행 속도를 중심으로-
    류방란 교육학연구 41 3 3-67 [2003]
  • 초등학교 과학수업에서 e-Learning에 대한 인식 및 실태
    김영순 6 85-110 [2005]
  • 초등학교 e-Learning 활용 실태 분석 및 개선 방안
    박형주 - [2005]
  • 초등학교 ICT활용 수업의 이해:초등학교 3학년 수업사례를 중심으로
    최윤선 9 1 51-69 [2003]
  • 초·중등교육 지원을 위한 e-Learning 적용 방안 연구 :교육격차 해소, 선택중심 교육과정 운영, 영재교육을 중심으로
    이준 컴퓨터교육학회 논문지 7 5 71-82 [2004]
  • 초?중등학교 정보 통신 기술 교육 운영 지침
  • 지리과 교실수업 연구의 동향과 과제
    박승규 4 43-66 [2001]
  • 조선시대 교관 정책
    서범종 - [2007]
  • 인터넷 할용의 일상화에 따른 초등학교 교사문화 연구
    함영기 21 4 299-320 [2003]
  • 이러닝의 개념화를 위한 일 고찰
    이지연 8 3 1-31 [2005]
  • 왜 열린교육이어야 하는가?
    이정선 - [1999]
  • 온라인교육에 대한 교수자 인식 및 수업전략
    이의길 12 1 87-105 [2006]
  • 수업체제설계에 기초한 교실수업과정의 혁신방안 탐색-문화 기술적 연구방법을 중심으로
    김희배 - [1991]
  • 미국의 교육정보화 정책에 회의적인 문헌 및 우리의 교육정보화 정책에 주는 시사점 고찰
    박승배 15 2 145-159 [2002]
  • 도시 가계의 사교육비 부담과 지출전략
    이성림 소비자학연구 17 2 115-132 [2006]
  • 교육정보화백서
  • 교육정보화 정책에 대한 교사들의 인식: 일반계 고등학교를 중심으로
    조옥준 - [2001]
  • 교실붕괴에 대한 교사 학생간의 인식비교 및 개선방안 연구
    노경희 - [2004]
  • 교과 교실 수업 연구의 학문 동향과 학술 연구 발전 방향: 질적 연구를 중심으로
    조영달 1 1 73-111 [1998]
  • ‘학습’없는 e-Learning과 ‘지식’없는 지식경영: 지식생태학적 관점에서 다시 생각해보는 e-Learning과 지식경영의 본질과 지향성
    유영만 교육정보미디어연구 8 3 45-83 [2002]
  • the Ecology of Human Development
    U - [1979]
  • ing to Read Words: The Effects of Internet-Based Software on the Improvement of Reading Performance
    Englert, C. S 26 6 357-371 [2005]
  • e-Learning과 ‘헛소동’(Much Ado about Nothing)?: ′가벼운‘e-Learning에 대한 ’무거운‘ 인식의 필요성
    유영만 3 2 27-53 [2001]
  • e-Learning
    Rosenberg, M J - [2001]
  • When Technology met Accountability
    Nugent, L 33 12 41-44 [2006]
  • Using Mobile Technology to Create Flexible Learning Contexts
    Lukin, R 2005 22 1-21 [2005]
  • Transforming Chinese teachers′ thinking, learning and understanding via e-learning.
    Forrester, G 32 2 197-212 [2006]
  • The teacher′s role when pupils work on task using ICT in project work
    Postholm. M. B 48 2 155-175 [2005]
  • The global E-Learning framework: An interview with Badrul Khan
    Khan, B. H - [2002]
  • The Social Side of Schooling Ecological Studies of Classrooms and Schools
    Hamilton 314-315 [1983]
  • The Ecological Approach to the Design of E-Learning Environments: Purpose-based Capture and Use of Information About Learners
    McCalla, G 2004 7 1-23 [2004]
  • The Changing Ecology Education Reform in California
    Mitchell, T. R - [1999]
  • Teachers′ Beliefs about Lssues in the Implementation of a Student-Centered Learning Environment
    Pedersen, S., Liu, M 51 2 57-76 [2003]
  • Teachers and machines : The classroom use of technology since 1920
    Cuban, L - [1997]
  • Preparing teachers to teach with technology
  • Perceptive Animated Interfaces: First Steps Toward a New Paradigm for Human-Computer Interaction
    Cole, R 91 9 1391-1405 [2003]
  • Peer Contagion in Interventions for Children and Adolescents: Moving Towards an Understanding of the Ecology and Dynamics of Change
    Dishion, T. J 33 3 395-400 [2005]
  • Participation in on-line courses-how essential is it?
    Williams, B 7 2 1-8 [2004]
  • Parent engagement as a school reform strategy
    Giles, H - [1998]
  • Oversold and Underused: Computers in the Classroom
    Cuban, L - [2001]
  • Miracle or Menace: Teaching and Learning with Laptop Computers in the Classroom
    Efaw, J. M 3 10-18 [2004]
  • J. J. Gibson의 생태학적 지각이론과 그림이해: R. Arnheim의 이론과 비교분석을 통하여
    이모영 315-387 [2004]
  • Integrating Emerging Technologies into Traditional Classrooms: A Pedagogic Approach
    Lightfoot, J. L 32 3 209-224 [2005]
  • In search of a future: A critical analysis of research on web-based teaching and learning
    Hannafin, M. J 31 347-351 [2003]
  • Harmony through Diversity: Exploring an ecosystem paradigm for higher education
    Patterson, G 26 1 59-74 [2004]
  • Factors Affecting Technology Uses in Schools: An Ecological Perspective
    Zhao, Y 40 4 807-840 [2003]
  • Exploring teacher′s will to learn
    Van Eekelen, I. M 22 407-423 [2006]
  • Enchanting a disenchanted child: revolutionizing the means of education using Information and Communication Technology and e-learning
    Beastall, L 27 1 97-110 [2006]
  • Emerging Mechanisms of Educational Interation
    Vanderstraeten, R 56 1 43-52 [2004]
  • Ecology
    Dodson. S - [2000]
  • E-learning futures? Speculations for a time yet to come
    Hedberg, J. G 28 2 171-183 [2006]
  • Constructivist Instructional Design and Development of a Networked Learning Skill(NICLS) Module for Continuing Professional Education Distant Learning
    Nunes, J. M 86-91 [2001]
  • Complexity, theory and praxis: Researching collaborative learning and tutoring processes in a networked learning community
    Laat, M. D 31 7-39 [2003]
  • Comparing Traditional and ICT-Enriched University Teaching Methods: Evidence from Empirical Studies
    Francesc, P 30 3-4 399-411 [2005]
  • Cognitive effects of an authentic computer-supported, problem-based learning environment
    Arts, J. A. R 30 465-495 [2002]
  • Co-Evolution: The dynamics of technology uses in school
    Lei. J tion - [2005]
  • Charting Trends for E-Learning in Asian Schools
    Hedberg, J. G 25 2 199-213 [2004]
  • Case studies of applying Gibson′s ecological approach to mobile robots
    Murphy, R. R 29 1 105-111 [1999]
  • Applying multimedia instruction in e-learning
    Jereb, E 43 1 15-27 [2006]
  • An investigation of the situated learnability effects of single- and dual-modal systems in education: a report of music-oriented learning environment and science computer-assisted teaching studies
    Truman, S. M 37 1 131-142 [2006]
  • An investigation into the effects that digital media can have on the learning outcomes of individuals who have dysplasia
    Beacham, N. A 47 74-93 [2006]