초등학교 교실수업과 e-러닝의 부조화:생태학적 관점에서의 수업관찰을 통하여
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
초등학교 교실수업과 e-러닝의 부조화:생태학적 관점에서의 수업관찰을 통하여' 의 참고문헌
한국과 미국의 초등학교 수학 수업 사례 분석: 초등학교 2-3학년 수준의 곱셈 단원을 중심으로
한 교사의 열린교육 체험에 대한 내러티브 탐구
학교현장에서의 e-러닝에 대한 수요자 요구 분석
학교교육에서의 e-Learning 도입과 활성화 방안
티나라 교육용 웹사이트에 대한 초등 교사들의 만족도 분석
초?중등교육에서 e-러닝 활성화를 위한 주체별 역할과 지원전략 연구
송상호
교육정보미디어연구 11 4 125-155
[2005]
초등학교 음악 수업 실태분석
김명숙
음악교육연구 30 31-52
[2006]
초등학교 교실 수업의 변화와 유지-아동의 활동과 수업 진행 속도를 중심으로-
류방란
교육학연구 41 3 3-67
[2003]
초등학교 과학수업에서 e-Learning에 대한 인식 및 실태
초등학교 e-Learning 활용 실태 분석 및 개선 방안
초등학교 ICT활용 수업의 이해:초등학교 3학년 수업사례를 중심으로
초·중등교육 지원을 위한 e-Learning 적용 방안 연구 :교육격차 해소, 선택중심 교육과정 운영, 영재교육을 중심으로
이준
컴퓨터교육학회 논문지 7 5 71-82
[2004]
인터넷 할용의 일상화에 따른 초등학교 교사문화 연구
수업체제설계에 기초한 교실수업과정의 혁신방안 탐색-문화 기술적 연구방법을 중심으로
미국의 교육정보화 정책에 회의적인 문헌 및 우리의 교육정보화 정책에 주는 시사점 고찰
도시 가계의 사교육비 부담과 지출전략
이성림
소비자학연구 17 2 115-132
[2006]
교육정보화 정책에 대한 교사들의 인식: 일반계 고등학교를 중심으로
교실붕괴에 대한 교사 학생간의 인식비교 및 개선방안 연구
교과 교실 수업 연구의 학문 동향과 학술 연구 발전 방향: 질적 연구를 중심으로
‘학습’없는 e-Learning과 ‘지식’없는 지식경영: 지식생태학적 관점에서 다시 생각해보는 e-Learning과 지식경영의 본질과 지향성
유영만
교육정보미디어연구 8 3 45-83
[2002]
the Ecology of Human Development
ing to Read Words: The Effects of Internet-Based Software on the Improvement of Reading Performance
e-Learning과 ‘헛소동’(Much Ado about Nothing)?: ′가벼운‘e-Learning에 대한 ’무거운‘ 인식의 필요성
When Technology met Accountability
Using Mobile Technology to Create Flexible Learning Contexts
Transforming Chinese teachers′ thinking, learning and understanding via e-learning.
The teacher′s role when pupils work on task using ICT in project work
The global E-Learning framework: An interview with Badrul Khan
The Social Side of Schooling Ecological Studies of Classrooms and Schools
The Ecological Approach to the Design of E-Learning Environments: Purpose-based Capture and Use of Information About Learners
The Changing Ecology Education Reform in California
Teachers′ Beliefs about Lssues in the Implementation of a Student-Centered Learning Environment
Teachers and machines : The classroom use of technology since 1920
Preparing teachers to teach with technology
Perceptive Animated Interfaces: First Steps Toward a New Paradigm for Human-Computer Interaction
Peer Contagion in Interventions for Children and Adolescents: Moving Towards an Understanding of the Ecology and Dynamics of Change
Participation in on-line courses-how essential is it?
Parent engagement as a school reform strategy
Oversold and Underused: Computers in the Classroom
Miracle or Menace: Teaching and Learning with Laptop Computers in the Classroom
J. J. Gibson의 생태학적 지각이론과 그림이해: R. Arnheim의 이론과 비교분석을 통하여
Integrating Emerging Technologies into Traditional Classrooms: A Pedagogic Approach
In search of a future: A critical analysis of research on web-based teaching and learning
Harmony through Diversity: Exploring an ecosystem paradigm for higher education
Factors Affecting Technology Uses in Schools: An Ecological Perspective
Exploring teacher′s will to learn
Enchanting a disenchanted child: revolutionizing the means of education using Information and Communication Technology and e-learning
Emerging Mechanisms of Educational Interation
E-learning futures? Speculations for a time yet to come
Constructivist Instructional Design and Development of a Networked Learning Skill(NICLS) Module for Continuing Professional Education Distant Learning
Complexity, theory and praxis: Researching collaborative learning and tutoring processes in a networked learning community
Comparing Traditional and ICT-Enriched University Teaching Methods: Evidence from Empirical Studies
Cognitive effects of an authentic computer-supported, problem-based learning environment
Co-Evolution: The dynamics of technology uses in school
Charting Trends for E-Learning in Asian Schools
Case studies of applying Gibson′s ecological approach to mobile robots
Applying multimedia instruction in e-learning
An investigation of the situated learnability effects of single- and dual-modal systems in education: a report of music-oriented learning environment and science computer-assisted teaching studies
An investigation into the effects that digital media can have on the learning outcomes of individuals who have dysplasia
'
초등학교 교실수업과 e-러닝의 부조화:생태학적 관점에서의 수업관찰을 통하여'
의 유사주제(
) 논문