학업상황에서 정서조절이 학업성취도에 미치는 영향: 정서 및 학습전략을 매개로하는 관계 구조 검증
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김은진
양명희
제어번호
104099689
학술지명
한국심리학회지 학교
권호사항
Vol.
10
No.
1
[
2013
]
발행처
한국심리학회산하학교심리학회
자료유형
학술저널
수록면
201-218
언어
Korean
출판년도
2013
등재정보
KCI등재
판매처
'
학업상황에서 정서조절이 학업성취도에 미치는 영향: 정서 및 학습전략을 매개로하는 관계 구조 검증' 의 참고문헌
한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
김주환
교육심리연구 20 1 243-264
[2006]
학업성취도에 대한 지능과 동기변인들의 상대적 예측력
김아영
교육심리연구 15 4 121-138
[2001]
학업성취 및 성취동기 예측변인으로서의 사고양식 프로파일
윤미선
교육심리연구 18 1 351-366
[2004]
학업상황의 정서조절 척도 개발 연구
김은진
교육학연구 50 3 253-275
[2012]
박사
학문적 미성취 중학생들의 학업관련 특성: 학업성적, 학업관련 태도, 지적능력에 대한 신념, 학습전략을 중심으로
안도희
교육심리연구 21 3 723-745
[2007]
청소년의 자기 통제력, 학교수업 참여도, 개인 학습시간과 학업성적 간의 관계
하창순
한국청소년연구 17 1 181-200
[2006]
중・고등학생의 정서조절 전략과 학교생활 적응
이경희
한국가정과교육학회지 21 2 159-169
[2009]
중학생이 지각한 부모와 교사의 성취목표지향성과 자기조절학습전략과의 관계에서 성취정서의 매개효과 검증
손수경
교육심리연구 26 2 479-504
[2012]
중학생의 자기조절학습에 관여하는 초인지, 초동기 및 의지통제와 학업성취와의 관계
박승호
교육심리연구 17 4 283-298
[2003]
정서조절이 학습전략에 미치는 영향: 정서를 매개로 하는 관계 검증
양명희
교육심리연구 24 2 449-467
[2010]
정서인식의 명확성과 인지적 정서조절이 정신건강에 미치는 영향
이서정
한국심리학회지: 건강 13 4 887-905
[2008]
자기조절학습의 학년간 차이 및 학업성취와의 관계
우리나라 학생들이 경험하는 학업상황의 정서 연구
김은진
교육심리연구 25 3 501-521
[2011]
소검사(testlet)로 구성된 검사에서의 요인구조와 신뢰도
이순묵
한국심리학회지:일반 23 1 51-76
[2004]
명상이 초등학생의 주의집중력에 미치는 영향
최운
교육심리연구 24 3 545-562
[2010]
박사
교사효능감 및 학생의 학업적 자기효능감이 학업성취도에 미치는 영향에 대한 다층분석
김아영
교육심리연구 17 2 25-43
[2003]
교사신뢰 척도 개발 및 교사신뢰와 학교효과 변인의 관계 모 형 검증
Understanding students' affective processes in the classroom, In Emotion in education
The teaching of learning strategies, In Handbook of research on teaching
The role of positive emotions in positive psychology
The role of emotion regulation in children's early academic success
The role of attributional retraining and elaborative learning in college students' academic development
Hall, N. C.
The Journal of Social Psychology 144 591-612
[2004]
The making of the motivated strategies for learning questionnaire
Text learning strategy instruction: Guidelines from theory and practice, In Learning and study strategies
Testing Mediation and Suppression Effects of Latent Variables Bootstrapping with Structural Equation Models
Cheung, G. W
Organizational Research Methods 11 2 296-325
[2008]
Test anxiety and academic performance : The effects of study-related behaviors
Short-term and longterm consequences of achievement goals: Predicting interest and performance over time
Self-regulation: Directions and challenges for future research, In Handbook of self-regulation
Self-regulated learning : The educational legacy of Paul R. Pintrich
Self-regulated learning : Bridging the gap between metacognitive and metamotivation theories
Self-regulated learning : A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers, and students
Role of affect in cognitive processing in academic contexts, In Motivation, Emotion, and Cognition
Relationships between negative affectivity, emotion regulation, anxiety, and depressive symptoms in adolescents as examined through structural equation modeling
Principles of self-regulation: Action and emotion, In Handbook of motivation and cognition (Vol. 2)
On the structure of behavioral self-regulation, In Handbook of self-regulation
Motivation, affect, and cognitive processing: What role does affect play?
Mindfulness-based stress reduction and attentional control
Metacognitive emotion regulation : Children's awareness that changing thoughts and goals can alleviate negative emotions
Learning and thinking styles : An analysis of their interrelationship and influence on academic achievement
Cano, F.
Educational Psychology 20 4 413-430
[2000]
Investigating transactions among motives, emotional regulation related to testing, and test emotions
Individual differences in two emotion regulation processes : Implications for affect, relationships, and well-being
Gross, J. J.
Journal of Personality and Social Psychology 85 2 348-362
[2003]
Goals, emotions and emotion regulation : Perspectives of the control-value theory
Girls and mathematics-a"hopeless"issue? A control-value approach to gender differences in emotions towards mathematics
Frenzel, A. C.
European Journal of Psychology of Education 112 4 497-514
[2007]
Gender and emotion in context, In Handbook of Emotions
Explaining Discrepant Findings for Performance-approach Goals: the Role of Emotion Regulation During Test-taking
Emotionality, emotion regulation, and school performance in middle school children
Gumora, G.
Journal of School Psychology 40 5 395-413
[2002]
Culture, emotion regulation, and adjustment
Matsumoto, D.
Journal of Personality and Social Psychology 94 925-937
[2008]
Correlates, cause, effects, and treatment of test anxiety
Hembree, R.
Review of Educational Research 58 47-77
[1988]
Autonomy and competence in German and American unversity students : A comparative study based on selfdetermination theory
Levesque, C.
Journal of Educational Psychology 96 68-84
[2004]
Approaches to studying when preparing for final exams as a function of coping strategies
Moneta, G. B.
Personality and Individual Differences 43 191-202
[2007]
Antecedent-focused emotion regulation, response modulation and well-being
Affect and selfregulation
Achievement goals and discrete achievement emotions: A theoretical model and prospective test
Pekrun, R
Journal of Educational Psychology 98 3 583-597
[2006]
Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment
Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research
Pekrun, R
Educational Psychologist 37 2 91-105
[2002]
A Stitch in Time: Self-Regulation and Proactive Coping
'
학업상황에서 정서조절이 학업성취도에 미치는 영향: 정서 및 학습전략을 매개로하는 관계 구조 검증'
의 유사주제(
) 논문