“Blended e-Learning 환경에서 학생 간 온라인 피드백 유형이 학업성취도, 만족도, 학습자가 인지하는 학습결 과에 미치는 영향”
'
“Blended e-Learning 환경에서 학생 간 온라인 피드백 유형이 학업성취도, 만족도, 학습자가 인지하는 학습결 과에 미치는 영향”' 의 참고문헌
-
인터넷을 활용한 가상수업에서의 교수-학습 활동 및 교육효과 연구
14 2 103-136
[1998]
-
웹기반 협동학습에서의 학습자 상호작용 연구
2 3 83-99
[1999]
-
웹기반 수업에서 상호작용 증진을 위한 교수전략 탐구
15 3 129-154
[1999]
-
웹기반 가상 수업의 상호작용 과정에서 발생하는 학습자의 인지적 심리적 변화 사례 연구
14 3 331-357
[1998]
-
웹 기반 수업에서 학습자의 대인지능과 피드백 제시유형이 대인간 상호작용에 미치는 효과
-
[2001]
-
웹 기반 수업에서 사회적 메시지 제시여부가 사회적 실재감 인지된 학습에 미치는 영향
-
[2004]
-
웹 기반 문제해결학습 환경에서 소집단 협동학습전략이 온라인 토론의 참여도와 문제해결에 미치는 효과
-
[1999]
-
메시지 내용분석을 통한 전자우편의 교육적 활용 연구
14 2 167-186
[1998]
-
대학교육의 질 제고를 위한 블렌디드 이러닝 활성화 방안 블렌디드 이러닝에 대한 교수들의 인식 및 요구분석으로부터
-
[2007]
-
대학교육의 질 제고를 위한 Blended e-Learning 체제 정착 방안 연구 -S대학교 사례를 중심으로
6 4 7-123
[2005]
-
내 강의를 업그레이드해주는 Blended e-Learning 교수전략
-
[2006]
-
-
-
Three type of interaction The American Journal of Distance Education
1-6
[1989]
-
Pygmalion in the Classroom
-
[1968]
-
Perceptions of interaction The Critical predictor in distance education The American Journal of Distance Education
8-21
[1993]
-
On the social psychology of the self-fulfilling prophecy:Further evidence for Pygmalion effects and their mediating mechanisms
-
[1974]
-
-
Influence of Instructional Design and Management Style On Student Achievement and Satisfaction in Online Distance Learning Environment
29-36
[2004]
-
In Collaborative learning though computer conferencing
117-136
[1992]
-
Exploring students interactions in collaborative world wide web computer-based learning environment
7 2 263-287
[1998]
-
E-learning: strategies for delivering knowledge in the digital age
-
[2001]
-
Distance education: A systems view
-
[1996]
-
Design and production of multimedia and simulation-based learning material
-
[1994]
-
Building interactivity into web course Tools for social and instructional interaction
38 3 29-35
[1998]
-
Blending e-Learning: The Power is in the Mix
-
[2001]
-
Blended learning
3 3 54-56
[2002]
-
Blended eLearning: Integrating knowledge, performance, support, and online learning
-
[2002]
-
Blended e-Learning Strategies for Effective Teaching in Traditional Universities
8 1 71-90
[2007]
-
Blended Learning의 실시 현황 분석
6 1 41-62
[2004]
-
Blended Learning을 통한 리더십 훈련프로그램의 개발 및 평가연구
9 14 146-176
[2003]
'
“Blended e-Learning 환경에서 학생 간 온라인 피드백 유형이 학업성취도, 만족도, 학습자가 인지하는 학습결 과에 미치는 영향”'
의 유사주제(
) 논문