“Blended e-Learning 환경에서 학생 간 온라인 피드백 유형이 학업성취도, 만족도, 학습자가 인지하는 학습결 과에 미치는 영향”

논문상세정보

' “Blended e-Learning 환경에서 학생 간 온라인 피드백 유형이 학업성취도, 만족도, 학습자가 인지하는 학습결 과에 미치는 영향”' 의 참고문헌

  • 인터넷을 활용한 가상수업에서의 교수-학습 활동 및 교육효과 연구
    14 2 103-136 [1998]
  • 웹기반 협동학습에서의 학습자 상호작용 연구
    2 3 83-99 [1999]
  • 웹기반 수업에서 상호작용 증진을 위한 교수전략 탐구
    15 3 129-154 [1999]
  • 웹기반 가상 수업의 상호작용 과정에서 발생하는 학습자의 인지적 심리적 변화 사례 연구
    14 3 331-357 [1998]
  • 웹 기반 수업에서 학습자의 대인지능과 피드백 제시유형이 대인간 상호작용에 미치는 효과
    - [2001]
  • 웹 기반 수업에서 사회적 메시지 제시여부가 사회적 실재감 인지된 학습에 미치는 영향
    - [2004]
  • 웹 기반 문제해결학습 환경에서 소집단 협동학습전략이 온라인 토론의 참여도와 문제해결에 미치는 효과
    - [1999]
  • 메시지 내용분석을 통한 전자우편의 교육적 활용 연구
    14 2 167-186 [1998]
  • 대학교육의 질 제고를 위한 블렌디드 이러닝 활성화 방안 블렌디드 이러닝에 대한 교수들의 인식 및 요구분석으로부터
    - [2007]
  • 대학교육의 질 제고를 위한 Blended e-Learning 체제 정착 방안 연구 -S대학교 사례를 중심으로
    6 4 7-123 [2005]
  • 내 강의를 업그레이드해주는 Blended e-Learning 교수전략
    - [2006]
  • 교육공학 관련 이론
    - [2007]
  • 교수학습체제 평가 방안 연구
    - [2000]
  • Three type of interaction The American Journal of Distance Education
    1-6 [1989]
  • Pygmalion in the Classroom
    - [1968]
  • Perceptions of interaction The Critical predictor in distance education The American Journal of Distance Education
    8-21 [1993]
  • On the social psychology of the self-fulfilling prophecy:Further evidence for Pygmalion effects and their mediating mechanisms
    - [1974]
  • Lao, T. M.
    - [2002]
  • Influence of Instructional Design and Management Style On Student Achievement and Satisfaction in Online Distance Learning Environment
    29-36 [2004]
  • In Collaborative learning though computer conferencing
    117-136 [1992]
  • Exploring students interactions in collaborative world wide web computer-based learning environment
    7 2 263-287 [1998]
  • E-learning: strategies for delivering knowledge in the digital age
    - [2001]
  • Distance education: A systems view
    - [1996]
  • Design and production of multimedia and simulation-based learning material
    - [1994]
  • Building interactivity into web course Tools for social and instructional interaction
    38 3 29-35 [1998]
  • Blending e-Learning: The Power is in the Mix
    - [2001]
  • Blended learning
    3 3 54-56 [2002]
  • Blended eLearning: Integrating knowledge, performance, support, and online learning
    - [2002]
  • Blended e-Learning Strategies for Effective Teaching in Traditional Universities
    8 1 71-90 [2007]
  • Blended Learning의 실시 현황 분석
    6 1 41-62 [2004]
  • Blended Learning을 통한 리더십 훈련프로그램의 개발 및 평가연구
    9 14 146-176 [2003]