'
과학교사교육이 예비 유아교사에게 미치는 영향 - 과학교수 효능감, 과학교육 목표, 과학교수방법을 중심으로' 의 참고문헌
흥미영역에 대한 유아의 선호 연구
-[2003]
포트폴리오 평가 활용을 통한 예비교사의 유아과학교수방법에 대한 반성적 사고 증진과 전문성 함양에 관한 연구
20 1 163-184[2000]
포트폴리오 체제의 적용이 초등예비교사의 과학교수 자기 효능 신념에 미치는 영향
20 1 183-192[2000]
제 6차 유치원교육과정
-[1998]
유치원 흥미영역에서 유아의 놀이행동 특성 연구
323-332[2003]
유치원 자유선택활동 시간에 교사의 흥미영역별 개입빈도 및 유형
-[2000]
유치원 교사의 과학교수 효능감에 영향을 미치는 관련 변인 연구
22 2 361-373[2001]
유치원 교사의 과학 교수 효능감에 따른 과학 관련 경험 및 태도에 관한 연구
-[1997]
유아교사의 과학활동에 대한 수행장애 요인의 정도에 따른 수행수준 연구
11 139-156[2003]
유아과학교육의 이론과 실제
-[2002]
유아 흥미영역에 따른 자유놀이 내용과 환경구성에 관한 연구
-[1993]
예비유아교사를 위한 탐구중심 과학교육 수업의 효과 탐색
19 2 227-245[1999]
어린이집 자유선택활동에 대한 교사인식 및 운영실태에 관한 연구
-[2000]
상호작용적 교수법에 의한 과학교육이 유아의 과학적 개념탐구능력태도에 미치는 효과
-[2000]
보육교사의 과학 교수 개인효능감에 관한 연구 - 충남지역을 중심으로 -
12 5 687-696[2003]
발달적 장학을 통한 유아교사의 과학교육에 대한 관점 및 교수실제의 변화과정
21 1 269-291[2001]
물리적 지식활동 - 피아제 이론이 암시하는 과학교육 -
-[1990]
국가과학교육기준
-[2000]
구성주의 접근에 기초한 탐구중심 과학교육의 효과 - 예비유아교사 교육을 중심으로 -
-[2002]
구성주의 이론에 기초한 유아과학교육
-[1999]
구성주의 교사교육을 통한 예비교사의 과학교육에 대한 신념의 형성 과정
20 2 97-120[2003]
교육에서의 질적 연구 방법과 적용
-[1998]
과학교육에 대한 유치원교사의 교육목표 및 교수방법 인식에 관한 연구
-[1992]
개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학 교수능력 증진에 미치는 효과
23 1 79-103[2003]
http://www.mde.k12ms. us(검색일: 2003. 3. 5
-[2002]
Using interactive teaching to help children develop their ideas In Primary Science Education in Asia and Pacific
-[1986]
Toward the development of an elementary teachers' science teaching efficacy belief instrument
625-637[1990]
The young child as scientist A constructivist approach to early childhood science education
-[1991]
The relationship of pupil control to preservice elementary science teacher self efficacy and outcome expectancy
79 1 63-75[1995]
The effects of hands-on minds-on teaching experiences on attitudes of preservice elementary teachers
141-146[1992]
The development of an elementary teachers' science teaching efficacy belief instrument
625-637[1988]
Teachers and children as science learners
-[1999]
Science with reason
-[1995]
Science in early childhood education Handbook of research on the education of young children
225-235[1993]
Reflections on the press and product of a unit constructed by a preservice class Journal of Early Childhood Teacher Education
18 2 12-13[1997]
On science for young children
-[1985]
Journal of Educational Psychology
569-582[1984]
Journal of Early Childhood Teacher Education
18 1 23-26[1997]
In defense of modest goals when teaching about the nature of science Journal of Research in Science Teaching
35 2 161-174[1998]
Impact of preparatory science methods courses on korean prospective elementary school teachers' science teaching efficacy beliefs
17 2 33-44[1998]
Handbook of research on teacher education
459-484[1996]
From piagetian theory to educational practice Developing and supportive constructivist early childhood teachers through project Journal of Early Childhood Teacher Education
18 2 34-42[1997]
Enhancing science teaching self-efficacy in preservice elementary teacher Journal of Elementary Science Education
26-34[1992]
Elementary science methods: A constructivist approach
-[1997]
Effects of a staff development program in science on participants' self-efficacy and commitment to teaching University of Wisconsin
-[1989]
Early explorations in science
-[1996]
Creating a context for constructivist pedagogy in teacher education Journal of Early Childhood Teacher Education
18 2 27-33[1997]
Assessing teaching/learning successes in multiple domains of science and science education
22-26[1989]
An investigation of the relationships among science teaching anxiety University of Ohio
-[1989]
A qualitative study of factors influencing teaching self efficacy of elementary level teachers
80 3 283-315[1996]
A psychological theory of learning
fos fos t t -[1996]
A model for extending hands-on science to be inquiry based
101 1 32-42[2001]
'
과학교사교육이 예비 유아교사에게 미치는 영향 - 과학교수 효능감, 과학교육 목표, 과학교수방법을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문