교원의 원격연수프로그램 성과측정 도구개발

논문상세정보

' 교원의 원격연수프로그램 성과측정 도구개발' 의 참고문헌

  • 초·중등교육이러닝 품질관리가이드라인(ver. 2. 0)개발
    정성무 1-243 [2008]
  • 조직내 교육 훈련의 학습 및 전이 효과 모델 검증 연구
    이도형 한국심리학회지 : 신업 및 조직 9 1 59-88 [1996]
  • 유치원교사의 웹기반 원격연수프로그램 평가체제 개발
    이경화 열린유아교육연구 10 3 273-300 [2005]
  • 웹기반 교육체제의 질 관리 모형 개발 연구
    최경애 교육공학연구 19 3 149-177 [2003]
  • 원격교육연수원의 교육과정 운영 실태 분석
    정진구 정보교육학회논문지 13 2 135-144 [2009]
  • 원격교육연수원 및 원격교육대학원 모형개발과 운영방향 연구
    안미리 교육정보미디어연구 7 2 134-167 [2000]
  • 사이버대학 질 관리 준거 개발 연구
    장은정 교육공학연구 28 1 103-136 [2012]
  • 사이버가정학습 효과성 증진을 위한 학습자 만족도 평가 준거 개발
    김용 컴퓨터교육학회 논문지 10 6 61-68 [2007]
  • 기업 이러닝 강좌평가를 위한 측정도구 개발 및 양호도 검증
    주영주 기업교육연구 10 2 1-20 [2008]
  • 기업 사이버교육생의 학습전이 영향 변인 측정도구 개발 및 양호성 검증
    주영주 고용직업능력개발연구 11 2 121-141 [2008]
  • 구조방정식모델링의 이해와 적용
    문수백 - [2009]
  • 교육정보화백서
  • 교원연수제도와 역량개발
    장인영 - [2013]
  • 교원 원격교육연수원의 운영현황 및 개선방안 탐색
    임정훈 한국교육논단 7 1 191-217 [2008]
  • Transfer of training : Action packed strategies to ensure high pay of from training investments
    Broad, M. - [1992]
  • Transfer of training : A review and directions for future research
    Baldwin, T. Personnel Psychology 41 63-105 [1988]
  • The evaluation of online courses
    Benigno, V. Journal of Computer Assisted Learning 16 3 2559-2270 [2000]
  • The DeLone and McLean model of information systems success : a ten-year update
    Delone WH Journal of Management Information Systems 19 4 9-30 [2003]
  • Multivariate data analysis(4th ed. )
    Hair, J. - [1995]
  • Motivational Design for Learning and Performance: The ARCS model approach
    Keller, J. M. - [2010]
  • Measuring quality in online programs
    McGorry, S. Y. The Internet and Higher Education 6 159-177 [2003]
  • Measuring e-learning systems success in an organizational context : Scale development and validation
    Wang, Y. S. Computers in Human Behavior 23 4 1792-1808 [2007]
  • Establishing a quality review for online courses
    Chao, T. Educause Quarterly 2 32-39 [2006]
  • Enhancing Adult Motivation to Learn : A Comprehensive Guide for Teaching All Adults
  • Defining, Assessing, and Promoting ELearning Success : An Information Systems Perspective
    Holsapple, C. W. Decision Sciences Journal of Innovative Education 4 1 67-85 [2006]
  • Beyond transfer of training: Engaging systems to improving performance
    Broad, M. - [2005]